PDA

View Full Version : Fender Vintage Hotrod '57



VanMeekeren
12 december 2008, 12:59
In mijn jacht op een degelijke Stratocaster heb ik deze gister ook even getest. Voor alle niet Mr. Fingers: Dit is een Stratocaster met een DiMarzio Hotrails in de Bridgepositie.

Ik vond de klank verschrikkelijk nasaal. Voor een gitaar die 1799 EUR mag kosten vond ik dat toch wel wat slecht. Heb ook nog een andere Vintage getest met Vintage pups. Deze waren veel opener en warmer. Ik vond ze zelfs voor een beetje scheuren (tweede kanaal 2001 Twin) nog beter klinken dan de DiMarzio.

Hebben jullie deze ervaring ook met de Hotrails? Of had ik toevallig weer een rotte appel te pakken?

Van Meekeren

wrc_46
12 december 2008, 13:09
Ik denk dat je bedoelt dat de dimarzio in de bridge positie zit.

Maar nasaal? Heb je hem alleen maar op een Twin getest? Ik vond net dat de "gewone" vintage serie meer trebly klonken dan de vintage hotrod. Maar nu ja elk oor is anders en wilt andere dingen horen.

Maar echt nasaal vond ik hem toch niet klinken.

Alleszins veel plezier nog met de zoektocht.

VanMeekeren
12 december 2008, 13:19
Ik denk dat je bedoelt dat de dimarzio in de bridge positie zit.

Maar nasaal? Heb je hem alleen maar op een Twin getest? Ik vond net dat de "gewone" vintage serie meer trebly klonken dan de vintage hotrod. Maar nu ja elk oor is anders en wilt andere dingen horen.

Maar echt nasaal vond ik hem toch niet klinken.

Alleszins veel plezier nog met de zoektocht.

Was inderdaad de Bridge :p .. Drie dingen tegelijk doen bevorderd de accuraatheid vaak niet heh?

Heb hem ook nog op een '59 Bassman getest, maar daar mistte ik de Reverb wat, dus ik ga alleen van de Twin tests uit.

Weten jullie trouwens waar ik nog een Super Reverb kan testen?

En er zijn ook nogal wat soorten Twins. Ik heb niet echt de kans om ze te ABC'en :p .. Hoe denken jullie over de volgende versies?

1) '65 Twin Reverb RI
2) 2001 Twin
3) Silverface Twin

Orpheo
12 december 2008, 13:40
ik vind die brugpup ook niet lekker. maar ik moet zeggen dat ik dat een uitzondering vind. dimarzio ligt mij heel erg, en dat er nu eens eentje tussenzit die me niet ligt, bijzonder. (ben meer dimarzio dan seymour duncan...)

VanMeekeren
12 december 2008, 19:28
Heren? Dames?

Realeigo
12 december 2008, 19:30
In de winkel!

barno
12 december 2008, 20:00
Was inderdaad de Bridge :p .. Drie dingen tegelijk doen bevorderd de accuraatheid vaak niet heh?

Heb hem ook nog op een '59 Bassman getest, maar daar mistte ik de Reverb wat, dus ik ga alleen van de Twin tests uit.

Weten jullie trouwens waar ik nog een Super Reverb kan testen?

En er zijn ook nogal wat soorten Twins. Ik heb niet echt de kans om ze te ABC'en :p .. Hoe denken jullie over de volgende versies?

1) '65 Twin Reverb RI
2) 2001 Twin
3) Silverface Twin


Twins genoeg gehad. ze zijn ondertussen allemaal de deur uit. too loud. wel ideaal als je veel met pedaaltjes speelt. die 2001, is dat de rooie knoppen twin? geweldig ding maar nog luider dan de rest :)
De ri van de 50's twin daarentegen, tweed ding, da's echt super
Ik speel vaak op een SF vibroluxje, de zgn poor man's twin: wat ben ik graag poor, heerlijke silverface klank en behapbaar qua volumes

van de drie die je noemt, de 65 ri: altijd goed

vulvasonic
12 december 2008, 22:24
Ik heb nog nooit een gitaar met een hotrails element bespeeld. Ik herken echter wel wat je beschrijft. Zelf ben ik GEK op de little '59 van Seymour Duncan, maar dan wel alleen i.c.m. een flinke dot oversturing over een type versterker die daarvoor ook zeer geschikt is.
Ik heb er echter nog NOOIT een mooi clean geluid uit gekregen. En tegelijkertijd is het mij ook nooit gelukt een mooi overstuurd geluid uit een Twin te toveren (ja, ik heb er ooit een gehad). Het is allemaal best acceptabel te krijgen, maar betoverend mooi...., nee.

Ik denk niet dat je 'de rotte appel' te pakken hebt. Ik denk alleen dat de combi niet de meest ideale is.

Maar, zoals altijd, ik kan alleen maar spreken vanuit mijn EIGEN ervaring, waarmee ik maar wil aangeven dat ik gitaristen de mooiste geluiden heb horen halen uit de meest onmogelijke combinaties van gitaren, effecten en versterkers. Maar wat voor de een wel werkt, werkt niet per definitie goed voor een ander.