PDA

View Full Version : gitaar semi maken???



Les Strat
12 december 2008, 06:57
hallo,

ik was van plan een nieuwe semi akoestische gitaar te kopen, kijk ik op een site bij gitaar onderdelen kom ik dit tegen: http://www.mainmusic.nl/nl/product/4838/61/gitaar/gitaaronderdelen/elementen_&_equalizers/overige/gitaar_element_system_volume_and_hi-low_tone_contr.html

nou toen dacht ik dan koop ik gewoon een epiphone hummingbird zonder eq en zet ik dit er in maar ik kan echt nergens vinden hoe dat moet en een uitleg enzo en zit dit systeem ook in een gewone semi akoestische gitaar?

alvast bedankt.

Luca P
12 december 2008, 10:49
hallo,

ik was van plan een nieuwe semi akoestische gitaar te kopen,

Je bedoelt electrisch-akoestisch.
:roll:
Semi is een gitaar a-la ES335...
Je moet wel van goede huize komen wil je zo'n geval er goed inbouwen. Zelf zoek ik "altijd" een gitaar die goed is zodra ik hem de eerste keer vastpak en bespeel.
Voorheen kocht ik allerlei rotzooi om mijn gitaren op te knappen, maar meestal was de gitaar zelf k#t.
Zonde van mijn geld achteraf.
Als ik jou was zou ik blijven zoeken. Ook al duurt het wat langer.
Tegen die tijd heb je zo wie zo extra geld uitgespaard om misschien een Martin D45 kan kopen met element en al!!(duurder en beter dan je vader's auto)
:rockon:
Tenzij jezelf natuurlijk op het niveau zit van de heren bouwers Taylor/Gibson en zo'n element er fluitend inzet, zou ik er goed over nadenken.

Pais
12 december 2008, 10:57
Het schijnt een secuur werkje te zijn. In ieder geval zeker iets waarvoor ik naar een reperateur zou gaan.