PDA

View Full Version : welke vinden jullie mooier?



Orpheo
12 december 2008, 00:23
voorheen, gouden pups:
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/1b0b11d9.jpg

momenteel met zwarte prails.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/ba8229b2.jpg


crap, geen foto van 3x goud. nja, vul die 3e er maar in in je hoofd :hippie: ik zit er ergens aant e denken om het terug te draaien naar hoe het eerst was. hij klinkt nu veel vetter dan vroeger, maar ik vind dit zo godsgruwelijk lelijk...

vulvasonic
12 december 2008, 00:30
Met kapjes vind ik 'm ook mooier. Maar als het geluid er zoveel beter op geworden is......., ik bedoel, het is niet bepaald je enige gitaar die er mooi uitziet, toch?

:)

rickert
12 december 2008, 00:32
Vettere klank vind ik belangrijker, maar goude kappies is veel sjieker dude!

Lexvandoef
12 december 2008, 00:33
Met kapjes vind ik hem ook mooier, maar ik moet wel zeggen dan de algehele foto met die gouden kapjes beter is.

Maar goed, het gaat om tone he ;)

Orpheo
12 december 2008, 00:34
Met kapjes vind ik 'm ook mooier. Maar als het geluid er zoveel beter op geworden is......., ik bedoel, het is niet bepaald je enige gitaar die er mooi uitziet, toch?

:)

nee, maar ik word knotsknettergek van het feit dat ie geen gouden kapjes heeft. dat zwart.... blegh, ziet er niet uit. ik ga morgen naar een zaakje, kijken of ze koperfolie hebben, en dan drappeer ik dat er netjes overheen. is geen goud, maar wel beter dan dit... En morgen eens kijken of die brom weg wil gaan. Foutje gevonden in de bedrading (gisteren om 1 uur na het solderen welliswaar alles nog gechecked, maar toch....) maar het ziet er hopeloos uit (de bedrading ;) ). dus ik zie 't nog wel.

damn, deze gitaar is verrukt momenteel.

Orpheo
12 december 2008, 00:35
@lex en rick: ja, is waar. tone is belangrijker. ik heb wel gouden kapjes liggen trouwens, maar om dan weer dat gehannes te hebben van kapje op kapje af etc etc...moet het dan ook waxpotten he.

Luke-wannabe
12 december 2008, 00:48
Zonder vind ik vetter.

rijsberman
12 december 2008, 00:54
koperfolie lijkt me een slecht idee. Qua shielding enzo. Gaat je signaal in de weg zitten. Nou ja, je merkt vanzelf of het echt slecht is of niet...

:)

Orpheo
12 december 2008, 01:03
koperfolie lijkt me een slecht idee. Qua shielding enzo. Gaat je signaal in de weg zitten. Nou ja, je merkt vanzelf of het echt slecht is of niet...

:)

het zit niet in mijn signaalpad ;)


maar goed, ik ben, as we speak, kapjes erop aan het zetten. vind dit te erg geen gezicht. ik neem toneverlies wel op de koop toe, en zet er tzt 1megohm pots in, om hoog 'terug' te krijgen.

rijsberman
12 december 2008, 01:16
Ik bedoel het signaal van de trillende metalen snaar in het magnetisch veld van je pickup. Werkt niet als je een kooi van faraday over je pickup bouwt. En afhankelijk van het materiaal en de dikte van de laag op je kapje heb je daar geen waarneembaar toonverlies van, volgens de baas van EMG. Kan je dus wroegingsloos doen.

Orpheo
12 december 2008, 01:18
Ik bedoel het signaal van de trillende metalen snaar in het magnetisch veld van je pickup. Werkt niet als je een kooi van faraday over je pickup bouwt. En afhankelijk van het materiaal en de dikte van de laag op je kapje heb je daar geen waarneembaar toonverlies van, volgens de baas van EMG. Kan je dus wroegingsloos doen.

je merkt er wel iets van hoor. het verlaagt de inductie, en dus wat hoog.maar als je een niet-magnetisch metaal gebruikt, is er niks aan de hand. moet je dus geen nickel kapje kiezen :P

vulvasonic
12 december 2008, 01:32
De klank is belangrijk, maar voor jou (voor mij ook hoor...) zijn de looks ook belangrijk.

Is een volledige make-over in dit geval geen optie?
Mits smaakvol gedaan hoef je in dat geval geen echte concessies te doen.

Die zwarte PU's zien er minder aantrekkelijk uit, maar dat heeft ook te maken met de goudkleurige dress op de rest van je gitaar.

Het is niet MIJN smaak (en het is ook niet de goedkoopste oplossing), maar als je alle hardware, knoppen en afdekplaatjes zou vervangen door zwart-kleurige versies ervan, dan oogt de gitaar in ieder geval als een eenheid, waarvan ik zeker weet dat het in de smaak zal vallen bij veel gitaristen.

Een andere mogelijkheid (ik weet alleen niet of dat verkrijbaar is) is de door mij zeer geliefde combi van gouden hardware en creme-kleurige elementringen, knoppen, schakelaars en, mits verkrijgbaar, creme-kleurige bobbins voor je elementen. Lijkt me een geweldig mooi totaalplaatje. Maar nogmaal, het is de vraag of je de zwarte bobbins kunt vervangen door creme-kleurige exemplaren.

barno
12 december 2008, 02:11
beetje raar deze vraag want op je andere LP's maken vreemde combi's van goud en zilver enz... je blijkbaar niks uit

rickert
12 december 2008, 02:12
Achjoh we hebben weer allemaal even naar z'n gitaartjes gekeken:D

omni
12 december 2008, 09:51
Ik had ook nooit begrepen dat mooi een argument was ;)

Orpheo
12 december 2008, 10:18
beetje raar deze vraag want op je andere LP's maken vreemde combi's van goud en zilver enz... je blijkbaar niks uit

ik heb er een waar een chromen brug op zit en gouden humbuckers en pots enzo, maar zo kreeg ik 'm aangeleverd, en op nog een zit een chromen brug met goud, maar daar moet ik 't nog eens op vervangen, ligt in een zakje op me te wachten. maakt me behoorlijk wat uit ;)

Kim Wilson
12 december 2008, 10:22
Ik had ook nooit begrepen dat mooi een argument was ;)
Natuurlijk is mooi een argument. Jij hebt toch ook stuk voor stuk mooie gitaren? Je kunt nog zo hard roepen dat uiterlijk er niet toe doet, maar dat doet het bij iedereen (misschien onbewust) wel.

almarvk
12 december 2008, 10:25
Mooi is en blijft subjectief...

Doe mij maar 2 gouden humbuckers op die LP. Een single coil ertussen kan echt niet!

Hendriks
12 december 2008, 10:34
Achjoh we hebben weer allemaal even naar z'n gitaartjes gekeken:D


Nou moet je natuurlijk wel even zeggen dat je ze mooi vind.

Kim Wilson
12 december 2008, 10:35
Mooi is en blijft subjectief...

Doe mij maar 2 gouden humbuckers op die LP. Een single coil ertussen kan echt niet!
Mee eens. En prutsen met koperfolie kan IMO al helemaal niet. Dat blijft er gekunsteld uit zien.

hole
12 december 2008, 10:48
Zo'n singlecoil in een LP vind ik niet kunnen hoor http://i.fokzine.net/s/we.gif


Maar ontopic: ik stem voor goud

marc_o
12 december 2008, 11:01
Afgezien van de sound, want daar gaat het uiteindelijk om, vind ik het best zond om in zo'n mooie top zoveel elementen te proppen. Naar mijn mening had ie mooier geweest met 2 gesloten elementen.

HaroldA
12 december 2008, 11:09
Zo'n singlecoil in een LP vind ik niet kunnen hoor http://i.fokzine.net/s/we.gif

Nee, 3 pickups in een Les Paul??? :o Fugly! was de term geloof ik ;)

Gewoon 2 humbuckers en dan alles goud of chrome en bij een lichte top kun je ook zebra gaan. Volledig zwarte pups staan zo 'goedkoop'. :stop:

omni
12 december 2008, 11:13
Natuurlijk is mooi een argument. Jij hebt toch ook stuk voor stuk mooie gitaren? Je kunt nog zo hard roepen dat uiterlijk er niet toe doet, maar dat doet het bij iedereen (misschien onbewust) wel.

Natuurlijk is mooi een argument! Ik bedoelde meer in relatie tot de collectie van Orpheo ;)

barno
12 december 2008, 11:30
ik heb er een waar een chromen brug op zit en gouden humbuckers en pots enzo, maar zo kreeg ik 'm aangeleverd, en op nog een zit een chromen brug met goud, maar daar moet ik 't nog eens op vervangen, ligt in een zakje op me te wachten. maakt me behoorlijk wat uit ;)

dan is het goed ;)
goud is niet echt mijn ding maar ik ben nogal voor unity dus voor mij altijd of goud of zilver of zwart maar never gemixt. Ik wordt bv al zenuwachtig van een zebrapup :)
Bij een snelheidsmonster kan het voor mij nog net, maar voor een LP vind ik het niet mooi als er een singlecoil tussen twee hb zit. Ik zou der een hbkapje op zetten. juz my 2 c

Orpheo
12 december 2008, 11:50
heren, die singlecoil zit er al heel lang niet meer in. ik heb geen foto van hoe ie eruit ziet met 3 gouden humbuckers, maar het is dus 3x goud!

Orpheo
12 december 2008, 12:34
zo, hij bromt niet meer. maar omdat ik 'm niet gepot heb gisteravond, piept ie wel. 3 keer is scheepsrecht... ik ga 'm opnieuw solderen, en waxpotten, met kapjes. hij klinkt wel heel, heel goed nu, damn. dat ie de vorige keer met kapjes minder goed klonk lag dus aan de bedrading. heel scheurend, superdik, gearticuleerd...en enorm veelzijdig!

Tim..
12 december 2008, 15:23
ik stem voor deze pickups goud verven...:listen:

maar als je echt wilt kiezen: ga voor het geluid, dat is toch net iets belangrijkers dan de looks.

HaroldA
12 december 2008, 15:32
maar als je echt wilt kiezen: ga voor het geluid, dat is toch net iets belangrijkers dan de looks.

Is dat hetzelfde als je vriendin puur op haar innerlijk uitkiezen? ;)

"Je moet er ook mee over straat kunnen!"

Tim..
12 december 2008, 15:48
Is dat hetzelfde als je vriendin puur op haar innerlijk uitkiezen? ;)

"Je moet er ook mee over straat kunnen!"

is dat net zoiets als je gitaar alleen op uiterlijk uitzoeken?

"je moet er ook normaal geluid uit krijgen!" (:seriousf:)

nee maar even serieus: dat is wel heel erg gegeneraliseerd. ik zeg namelijk niet dat alleen de sound belangrijk is, maar wel dat dit net iets belangrijker is dan ALLEEN MAAR de looks.
kijk, het moet er natuurlijk wel een beetje uitzien, maar om nou je sound slechter te maken omdat je het er niet zo tof uit vind zien.
stel je vind dit echt helemaal niks, en goud echt super, dan nog moet je nagaan of je echt je sound wilt verminderen vanwege de kleur van je pickups ;)

Orpheo
12 december 2008, 20:38
ja, ik heb besloten om een beetje in tone achteruit te gaan voor de looks. treble draai ik dan wel bij op de amp, heb ik toch zat van. ik ga niet spelen op een gitaar die ik ontiegelijk lelijk vind. Ik heb nu weer gouden kapjes, en de opties die ik wil, hij klinkt te gek, en ziet er ook te gek uit, vind ik. ben er dik tevreden over.

hole
12 december 2008, 20:40
j Ik heb nu weer gouden kapjes, en de opties die ik wil, hij klinkt te gek, en ziet er ook te gek uit, vind ik. ben er dik tevreden over.

Wij zijn pas tevreden als er ook foto's komen :angry:


;)

Snuiter
12 december 2008, 20:55
Wij zijn pas tevreden als er ook foto's komen :angry:


;)


En een opname van voor en na?