PDA

View Full Version : zekeringen in marshall jvm410h



pannekoek
11 december 2008, 22:39
hey mensen,

misschien een beetje domme vraag, maarja:

vanmiddag zette ik mn versterker aan. ik begin met 2 noten *kraak kraak* en stil was het. er komt helemaal geen geluid meer uit. ook geen ruis of brom.

ik heb al verschillende kabels geprobeerd, de versterker blijft wel aan staan en ook alle buizen branden. het lijkt mij dus dat er een zekering is gesprongen.

nu weet ik dat er onder de main input achter 2 extra zekeringen zitten. en die heb ik ook gevonden. maar waar moet ik die zekeringen vervangen???? :dontgeti:

ik heb in mijn leven nog nooit een zekering vervangen dus ik zou het echt niet weten:chicken: zo moeilijk kan het niet zijn. :hippie:

iig, ik weet niet waar de zekeringen zitten van een jvm410h, de zoekfunctie en google hebben me ook niet heel veel wijs kunnen maken.

alvast bedankt, pannekoek

Meikel
11 december 2008, 22:50
ik heb al verschillende kabels geprobeerd, de versterker blijft wel aan staan en ook alle buizen branden. het lijkt mij dus dat er een zekering is gesprongen.

Al de buizen branden en de versterker (lampjes?) aan blijft lijkt het me dat de zekeringen in orde zijn. Maar dat er iets anders kapot is, zelf ben ik geen Buizenversterker expert dus ik kan je hiermee niet op weg helpen.

Let wel op dat 't levensgevaarlijk is om dat ding open te draaien, laat het liever doen als je niet de schok van je leven wilt wagen ;-).

Dude
11 december 2008, 23:11
die 2 zekeringen.... 1 daarvan is de reserve

pannekoek
11 december 2008, 23:16
die 2 zekeringen.... 1 daarvan is de reserve

allebei zijn die in orde. dan kan het aan de zekeringen in de amp liggen? daar kloot ik liever op dit moment niet mee.

sjaak1990
11 december 2008, 23:37
Garantie als het niet te ver rijden is?
Als het kan gewoon daarvan gebruik maken :)
Verder zal het ook wel makkelijk op te lossen zijn, kan ik niet verder bij helpen helaas..

Baker
12 december 2008, 00:09
ik hoop niet dat je alsnog gelijk krijgt voor wat betreft de betrouwbaarheid van de JVM ;)

Maarre, ik zou er inderdaad gewoon ff mee naar de winkel gaan. Je hebt nog garantie.

ben vanhoof
12 december 2008, 00:32
Hier is een week geleden fzo nog een topic over geweest. Blijkt dat de eerster versies jvm ook zekeringen in het circuit zelf hebben gestoken, veel kans dat het die zullen zijn. Buiten gesprongen zekeringen heb ik nog niets gehoord van klachten met de jvm dus zal het bij jou ook wel in orde zijn zeker.

pannekoek
12 december 2008, 07:50
ik hoop niet dat je alsnog gelijk krijgt voor wat betreft de betrouwbaarheid van de JVM ;)

Maarre, ik zou er inderdaad gewoon ff mee naar de winkel gaan. Je hebt nog garantie.

ja idd haha!

ik vind ze nog steeds niet te vertrouwen hoor :hippie: knopjes zijn mij wat te fragiel (zeker als je ze vergelijkt met een jcm2000/800/900 etc.)

maarja de sound is wel fantastisch zeg :rockon:

zaterdag neem ik hem mee naar de winkel.

pannekoek
22 januari 2009, 18:39
om toch dit topic maar even netjes af te sluiten.

vandaag kreeg ik bericht dat mijn versterker weer opgehaald kan worden.
ik had kapotte eindbuizen, dus die zijn weer vervangen. ook met een ''fuse'' (ofzo) was iets mis,

alles is weer gerepareerd

fredjuh
22 januari 2009, 22:51
een fuse is een zekering;)

JohnLord
23 januari 2009, 09:19
ik had kapotte eindbuizen,

lijkt me erg pijnlijk....

Baker
23 januari 2009, 14:38
even een vraagje he,
viel het onder garantie of moest je betalen?

pannekoek
23 januari 2009, 22:45
even een vraagje he,
viel het onder garantie of moest je betalen?

viel in de garantie, vanmiddag opgehaald samen met mijn gerepareerde metal muff pedaaltje. heb meteen ff een line 6 pod x3 live gekocht! geweldig ding :seriousf: