PDA

View Full Version : Podiumversterker



petpas
11 december 2008, 22:36
Ik ben op zoek naar een podiumbeest voor een niet te groot budget. Denk aan een eurootje tussen 300 en 600. Het liefst zou ik een halfstack willen van min 100 watt.

Zag bji feedback een crate staan maar die wordt mij afgeraden. Welke suggesties hebben jullie? Ik speel voornamelijk van alles van blues tot funk tot rock. Gitaren Fender strat met emg dg set, gibson les paul standard.

jan_bervoets
11 december 2008, 22:43
als je zo'n mooie gitaren heb maar toch zo'n laag budget dat is wel jammer
koop al zeker en vast geen crate :D dat is echt prul dat je evegoed kunt ophange in de kamer als decoratie ,

miscchien moet je op musicstore.de eens naar de fame versterkers kijken , die zijn verschikkelijk laag afgeprijsd

cheers

Ome Keith
11 december 2008, 23:02
En die Fame speakerkasten met v30's zijn ook geinugh voah weinugh !

petpas
12 december 2008, 08:47
Stel ik weet mn budget op te krikken naar 1000 euro. Welke komen dan in aanmerking???

almarvk
12 december 2008, 08:48
Ga eerst 's na wat je wilt. Combo/Stack en voor wat voor muziekstijlen. Gebruik daarna 's de zoekfunctie. Met een budget van 1000,-euri kunnen we je een boel aanraden, maar ben je nog niets wijzer.

petpas
12 december 2008, 08:52
Ga eerst 's na wat je wilt. Combo/Stack en voor wat voor muziekstijlen. Gebruik daarna 's de zoekfunctie. Met een budget van 1000,-euri kunnen we je een boel aanraden, maar ben je nog niets wijzer.

Heb in mijn startpost aangegeven dat ik een halfstack zoek voor blues tot funk tot rock kortom alle muziekstijlen. Heb zoekfunctie gebruik maar nog geen bevredigend antwoord gevonden vandaar mijn vraag.

Mr.Bluesbreaker
12 december 2008, 09:54
Dit wordt waarschijnlijk typisch een topic waar iedereen zijn favoriete amp onder de 1000 euro neerzet. Maar het belangrijkste is dat je zelf gaat luisteren in een winkel met een groot aanbod aan versterkers.

Waarom wil je 100 watt en een halfstack?
Als je je budget op de 2e handsmarkt inzet, kun je daar vaak een veel beter resultaat in vinden in bijvoorbeeld een hele mooie 2*12 combo ipv. een nieuwe 'net niet' halfstack.
Natuurlijk is voor beide configuraties iets te zeggen, daar niet van.

Wellicht is het handiger als je wat vertelt over wat voor versterkers je hebt getest, en wat je qua geluid wel en niet aanspreekt, eventueel met wat voorbeelden van gitaargeluiden 'op de plaat'. Hoeveel kanalen heb je nodig, gebruik je losse effecten, wil je 1 of 2 mastervolumes, effectsloop etc.

Kim Wilson
12 december 2008, 10:09
Voor het eerstgenoemde budget en je muziekstijlen zou je kunnen kijken naar een tweedehands Fender Blues/Hotrod Deluxe/Deville of een Peavey Delta Blues/Classic 30/50. Allemaal hard zat voor op een podium, geschikt voor jouw stijlen én binnen je budget van €600.

iWishmaster
12 december 2008, 10:12
Dit wordt waarschijnlijk typisch een topic waar iedereen zijn favoriete amp onder de 1000 euro neerzet. Maar het belangrijkste is dat je zelf gaat luisteren in een winkel met een groot aanbod aan versterkers.

Waarom wil je 100 watt en een halfstack?
Als je je budget op de 2e handsmarkt inzet, kun je daar vaak een veel beter resultaat in vinden in bijvoorbeeld een hele mooie 2*12 combo ipv. een nieuwe 'net niet' halfstack.
Natuurlijk is voor beide configuraties iets te zeggen, daar niet van.

Wellicht is het handiger als je wat vertelt over wat voor versterkers je hebt getest, en wat je qua geluid wel en niet aanspreekt, eventueel met wat voorbeelden van gitaargeluiden 'op de plaat'. Hoeveel kanalen heb je nodig, gebruik je losse effecten, wil je 1 of 2 mastervolumes, effectsloop etc.

Inderdaad: luister in een muziekwinkel goed naar de verschillen tussen een aantal 'industrie-standaard'-merken. Zoals bijvoorbeeld Fender, Vox, Marshall en Mesa. Bedenk dan of je clean, crunch, lead, voetschakelaars, pedalen, effecten etc wilt / nodig hebt.

Ik kan wel mijn Line6 aan gaan smeren ofzo, maar dan krijg ik sowieso al een spam-stempel hier (en terecht). Wordt niemand beter van ...

toneblo
12 december 2008, 10:14
Zoek eens wat op marktplaats, staan een paar dsl of tsl's van marshall.
Altijd goed om als half stack te hebben en je daar vanuit verder te orienteren.
:satisfie:

Dribbel_
12 december 2008, 11:34
Ik denk dat voor je muziekstijlen en budget een Peavey Valveking halfstack wel een mooie optie is

petpas
12 december 2008, 12:54
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik ga de komende tijd even enkele gitaarzaken af om het een en ander te testen.