PDA

View Full Version : brom in gitaar.



Orpheo
11 december 2008, 20:07
Ik heb in mn gitaar nu net nieuwe PRails gezet. klinkt te gek, maar ze brommen als de ziekte. ik heb absoluut geen idee waar 't 'm in kan zitten. aardes goed gesoldeerd enzo, maar het wil er gewoon niet uit. Iemand een idee?


laat maar. deze mag compleet weg gegooid worden!

wietse
11 december 2008, 20:45
Ik heb in mn gitaar nu net nieuwe PRails gezet. klinkt te gek, maar ze brommen als de ziekte. ik heb absoluut geen idee waar 't 'm in kan zitten. aardes goed gesoldeerd enzo, maar het wil er gewoon niet uit. Iemand een idee?


laat maar. deze mag compleet weg gegooid worden!

draadjes soms omgewisseld aan de jack? :D

Orpheo
11 december 2008, 21:00
nop. de switch is brak, meer niet. aardedraadje los gehaald, en toen deed ie 't beter. hij sist nog steeds als een malle, maar stuk minder ergerlijk dan eerst. ik ga nu effe snaren halen. ben benieuwd hoe erg ik me er aan ga ergeren met de band. Ik wil 'm t liefst zo stil hebben als andere gitaren die ik heb, maar t wil maar niet lukken...

wietse
11 december 2008, 21:33
haal dan ook gelijk een nieuwe schakelaar.

Orpheo
11 december 2008, 21:54
haal dan ook gelijk een nieuwe schakelaar.

t regent. ik doe t morgen.

Blend
11 december 2008, 23:12
Hm, dan neem je toch een andere gitaar mee? Je hebt er genoeg toch? :dance:

Orpheo
11 december 2008, 23:34
Hm, dan neem je toch een andere gitaar mee? Je hebt er genoeg toch? :dance:

alsof het perse voor de meeting is :s ik zit hier met een gitaar die bromt als de ziekte, en ik weet niet waarom. snap je dat dat heel erg irritant en ergerlijk is?

richwoodplayer
11 december 2008, 23:35
ik denk ook niet dat ik er blij mee zou zijn als mijn gitaar dat zou doen.
zou er schijt ziek van worden.:sneaky:

Orpheo
11 december 2008, 23:52
ik heb de oorzaak gevonden. de solderingen zelf geven de brom. heel erg irritant. ik heb alles losgehaald, en gekeken wat er gebeurd als ik 'm direct aan de output hang. nja, vrij weinig :D nou ja, hij geeft tone. nja dezelfde als met alle opties, alleen dan superstil. heb GEEN idee hoe ik die eruit krijg als ik toch alle opties wil behouden. wellicht ligt het aan het soort push pull pot, en is het weg als ik CTS gebruik (maar effe nog geen geld voor). dus ik soldeer alles terug, en moet men maar door de brom heen luisteren. t was echt erger. toen was ie er zelfs als je speelde, nu alleen als je niet speelt...

wietse
12 december 2008, 10:24
ik heb de oorzaak gevonden. de solderingen zelf geven de brom. heel erg irritant. ik heb alles losgehaald, en gekeken wat er gebeurd als ik 'm direct aan de output hang. nja, vrij weinig :D nou ja, hij geeft tone. nja dezelfde als met alle opties, alleen dan superstil. heb GEEN idee hoe ik die eruit krijg als ik toch alle opties wil behouden. wellicht ligt het aan het soort push pull pot, en is het weg als ik CTS gebruik (maar effe nog geen geld voor). dus ik soldeer alles terug, en moet men maar door de brom heen luisteren. t was echt erger. toen was ie er zelfs als je speelde, nu alleen als je niet speelt...

dat noemt men een koude soldeer verbinding komt doordat of het materiaal niet heet genoeg is geweest met het solderen of een vuile soldeerbout punt of een vuile ondergrond.
alles lospakken goed schooonmaken en opnieuw solderen, zou het op moeten lossen.
en mischien een extra massa draadje erbij leggen, komen alle massadraden wel op 1 punt samen?
je ziet ook wel eens de massa van de brug hum op de vol pot van de brug hum, de volgende bijv van de neck hum op de tonepot van de neck hum oid, en dan onderling verbonden met draadjes.
dan kan je een soort van aardlus krijgen, alle massa draden op 1 centraal punt solderen en van daar uit de pots met elkaar verbinden wil ook wel eens helpen.

Orpheo
12 december 2008, 11:19
@wietse. heb ik gisteravond gedaan. ik ga zo kijken of het wil werken.