PDA

View Full Version : Dilemma..!



Luke-wannabe
11 december 2008, 17:29
Heey,

Ik ben vanmiddag bij Feedback geweest en heb daar (weer) een aantal tele's bespeeld. O.a. een highway, een MIM 60's en 50's RI, maar ook een Squier Telecaster Thinline. En met deze gitaar had ik een soort van 'klik', geloof ik.
Het ding alleen is dat er 'Squier' op staat. Best wel stom eigenlijk, merkengeilheid enzo. Maar het gaat me meer om het feit van 'wil je serieus genomen worden, neem je zelf dan serieus' (door geen goedkoop gitaartje te kopen). Snappen jullie dat?

Mijn dilemma is nu dus als volgt: moet ik gewoon schijt hebben en die gitaar kopen als -ie bevalt, of is het beter om nog even te wachten en een 'serieuzere' gitaar aan te schaffen? Ik ben namelijk van plan de gitaar tot m'n 'werkpaard' te dopen, en die moet wel het een en ander kunnen hebben. Ik wil hem ook veel gaan gebruiken bij invaldingetjes enz. En aangezien je gitaar ook wel een beetje je imago maakt, zit ik daar een beetje over in dubio.

Wat zouden jullie doen?
Groetjes en alvast bedankt,

Leon

Steven Otto
11 december 2008, 17:32
Dilemma?!?! :stop:

Kopen die Squier! mensen zullen juist verstelt staat dat je zó goed kan spelen op dat ding, zelfs op een Squier. See it from the bright side.

Axelll
11 december 2008, 17:32
Ik heb veel meer respect voor iemand die heerlijk speelt op een squier en daar een dikke sound uit haalt dan iemand die wel redelijk speelt op een fender custom.
Eerlijk wat let je? Als je die squier de shit vind naast dat er squier opstaat, waarom zou je, jezelf dan in godsnaam tegenhouden?

Mitch
11 december 2008, 17:33
Merkje eraf peuteren, rest van de gitaar optisch laten verzieken/relicen heb je meteen een prima image :D

Luke-wannabe
11 december 2008, 17:36
Merkje eraf peuteren, rest van de gitaar optisch laten verzieken/relicen heb je meteen een prima image :D
Nee ff serieus, Mitch. Wat vind jij er van?

Axelll
11 december 2008, 17:36
En ik ben het er trouwens mee eens dat als podium gitarist image meespeelt, maar daar dragen dingen als attitude e.d toch wel meer aan mee dan een squier of een duurdere gitaar.

robert-gitarist
11 december 2008, 17:41
Als die Squier je bebalt, moet je die gewoon kopen, how cares of het nou een Fender is of niet. Publiek gaat echt niet kijken of jij wel op een Fender speeld enzo, en wat dan nog als het niet zo is, jij moet er op spelen, jouw geluid, jouw ding...Je hebt zat Epiphones gehad dus hoezo merkengeil, of heb je ze nu allemaal vervangen door Gibsons? ;) :D
Kom op, niet zeuren, als die Squier bevalt moet je die gewoon nemen, en wat de rest er van vind moet je geen ruk interesseren.

soup
11 december 2008, 17:42
Misschien jammer maar ik zou toch een goede fender zoeken.

Ik ben op het punt beland dat ik geen 'goedkope' gitaren meer wil (niet dat prijs iets uitmaakt) .

Komt ook door de merkengeilheid.

Mr.Fingers
11 december 2008, 17:45
Die squier thinlines zijn geweldige gitaren, misschien komt die "juiste" feel wel door de 24.75" hals die erop steekt ipv de 25.5". Mits een upgrade van elementen zijn het echt optredenswaardige gitaren! Seasick steve speelt toch ook maar op een Kawai met een Roland Micro Cube ;)

Luke-wannabe
11 december 2008, 17:45
Misschien jammer maar ik zou toch een goede fender zoeken.
Ja dat is het ook.. Ik heb m'n Fender Jap strat verkocht om een Tele te kopen, ga ik een Squier kopen.. Beetje vreemd zegmaar..

robert-gitarist
11 december 2008, 17:45
Misschien jammer maar ik zou toch een goede fender zoeken.

Ik ben op het punt beland dat ik geen 'goedkope' gitaren meer wil (niet dat prijs iets uitmaakt) .

Komt ook door de merkengeilheid.

Dus als jij een goede Squier tegen komt, die waanzinnig speeld en klinkt, kies je dan daadwerkelijk voor een Fender die toch minder prettig speeld e.d.?

humbucker
11 december 2008, 17:47
Gewoon gaan voor die Squier man!!!! Als ie jou ligt, dan moet je echt niet twijfelen!!!

Jay75
11 december 2008, 17:51
Denk na wat je had gedaan als de gitaar 500 euro duurder was geweest en er Fender op had gestaan. Wat had je dan gedaan?

Ik heb laatst een Epiphone gekocht...IK!! hehe, ik koop alleen maar dure ( vintage ) shit normaal, maar die Sheraton speelt gewoon prima, en schijt aan als iemand erover zeikt.

Ik heb hetzelfde gehad toen ik een squier stratje had, daarop speelde op een groot podium en na afloop iemand naar me toekwam dat die Fender zo goed klonk, dat was vast een USA.

Hij en zijn vader waren ervan overtuigd. Maar het was gewoon een ordinair stratje van 60 euro, wel door een VOX AC30. Maar toch...

Ik zou wel liever voor kwaliteit gaan, maar merk wel dat je met een klein budget echt goede spullen kunt kopen.

Maar denk maar eens goed na over mijn eerste zin!

Daniel91
11 december 2008, 17:52
Als je een Fender kan vinden met dezelfde feeling, zou ik idd voor de Fender gaan... Beter 'imago' inderdaad, en duurzamer/waardevaster.
Squier heeft toch een beetje het imago van beginnersgitaartjes, terwijl Epiphone dat al veel minder heeft.

Mitch
11 december 2008, 17:53
Ik was serieuzer dan het leek. Ik kan me levendig voorstellen dat je niet met een Pepi en Kokki gitaar op het podium wil staan. We kunnen nu wel heel politiek correct gaan doen, maar als je een gitarist ziet met een Squier is je eerste indruk: "o, beginner".
Als je die gitaar dus écht te gek vindt: gewoon wat aan verklooien, personaliseren, beitsen whatever....
Wees er echter wel zeker van dat de gitaar je écht zo goed bevalt. Hoe verder gevorderd je bent, hoe sneler je uitgekeken bent op cheap ass gitaren. Er is gewoon vaak iets in de afwerking of hardware dat je teveel gaat tegenstaan na verloop van tijd. Tenminste, dat heb ik dan.

Kijken hoe lang het duurt voor de Epi vs Gibson en Fender vs Squier oorlog weer oplaait...:confused:

koentjo
11 december 2008, 17:56
Als het enige probleem tegen de aankoop het imago is, is het dan niet mogelijk ergens een 7ender hals vandaan te halen?

als je het zo erg vind om met een squier daar te staan, maar hij wel lekker speelt, lijkt dat me niet zon groot probleem.

misschien ethisch niet verantwoord, maar esthetisch wel :seriousf:

je post lezend is het goed dat je hem koopt, omdat ie je gewoon bevalt, aan zaken als image kan je altijd wel wat klussen.

Mitch
11 december 2008, 17:58
En een hals is verder niet zo belangrijk voor de sound en feel van een gitaar?
Goeie tip :seriousf:

koentjo
11 december 2008, 17:59
En een hals is verder niet zo belangrijk voor de sound en feel van een gitaar?
Goeie tip :seriousf:

nee, maakt geen drol uit.

zit allemaal in je hoofd.

edit: fender decal zal ook wel werken

Timotio
11 december 2008, 18:00
Deze?

http://img266.imageshack.us/img266/4148/squiertelethinlinebk350bp1.jpg (http://imageshack.us)

mooi ding!

Als het enige wat je in de weg staat het woordje Squier is, dan haal je dat toch gewoon weg? Als mensen dan achteraf vragen wat het is, en je zegt squier, kunnen ze niet meer denken dat je een beginner bent. Ze hebben je dan toch al horen spelen...

je kunt er nog altijd nieuwe elementen ingooien, mocht het gaan vervelen. ben je nog altijd minder geld kwijt dan wanneer je een Fender koopt!

rock 'n roll
11 december 2008, 18:01
Gewoon de squier kopen, hou je nog lekker wat geld over voor andere leuke dingen.

Luke-wannabe
11 december 2008, 18:01
Ik was serieuzer dan het leek. Ik kan me levendig voorstellen dat je niet met een Pepi en Kokki gitaar op het podium wil staan. We kunnen nu wel heel politiek correct gaan doen, maar als je een gitarist ziet met een Squier is je eerste indruk: "o, beginner".
Als je die gitaar dus écht te gek vindt: gewoon wat aan verklooien, personaliseren, beitsen whatever....
Wees er echter wel zeker van dat de gitaar je écht zo goed bevalt. Hoe verder gevorderd je bent, hoe sneler je uitgekeken bent op cheap ass gitaren. Er is gewoon vaak iets in de afwerking of hardware dat je teveel gaat tegenstaan na verloop van tijd. Tenminste, dat heb ik dan.

Kijken hoe lang het duurt voor de Epi vs Gibson en Fender vs Squier oorlog weer oplaait...:confused:
Als dat gebeurt, mag -ie meteen dicht!

Maargoed, inhoudelijk.
Squier is inderdaad al erg snel indruk-opwekkend dat je een beginner bent, inderdaad. Dat vind ik gewoon erg vervelend want dat wil ik niet :D

@ Koentjo: Nee want die hals was juist lekker ;)
@ Jay75: Ja precies, want ik denk dat als -ie van fender was dat ik hem dan wel had gekocht, als ik heel eerlijk ben. Alhoewel, dan zou die misschien weer net boven m'n budget zijn denk ik, haha!
@ Mr Fingers: Oo dat wist ik nog helemaal niet dat de schaal anders was! Dat zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn inderdaad.

Luke-wannabe
11 december 2008, 18:03
Deze?

http://img266.imageshack.us/img266/4148/squiertelethinlinebk350bp1.jpg (http://imageshack.us)

Nee het is deze:

http://www.squierguitars.com/products/prod_images/guitars/0301240506_md.jpg

Ash ketchum
11 december 2008, 18:07
Ik zou het logo eraf halen en er een eigen logo op zetten. Dan staat het ook nog eens anders wat dan Squier of Fender. En voor de volledigheid kan je ook nog de neckplate vervangen. Wat mij betreft is bespeelbaarheid/"klik" de eerste prioriteit met kort daar achterna sound.

Mr.Fingers
11 december 2008, 18:07
Als je daar nu persez een Fender-logo op wilt, kan je altijd die hals eraf slopen, en een warmoth 24.75" hals aanschaffen hé (kan je nog kiezen uit welke toets, halsvorm, fretwire,...) en daar een fender-stickertje op kleven

r-punt
11 december 2008, 18:12
merkengeilheid is dikke onzin.

de gitarist van Status Quo (die blonde, weet zo z'n naam niet meer) speelt ook op een squier!:cheerup:

Luke-wannabe
11 december 2008, 18:12
Het gaat me niet om het Fender stickertje, het gaat me om het Squier stickertje ;)

Oftewel, er hoeft geen Fender op te staan, maar ik vind Squier niet fijn..

@ Fingers: Ken jij nog meer teles met die schaalverdeling?

toneblo
11 december 2008, 18:16
Maar het gaat me meer om het feit van 'wil je serieus genomen worden, neem je zelf dan serieus' (door geen goedkoop gitaartje te kopen). Snappen jullie dat?




"Als " je jezelf serieus neemt, dan is een goede sound het allerbelangrijkst.
Wat er voor een naam op de headstock staat zecht toch niets over "jou ".
Het zecht iets over het instrument.
Dit is essentieel, mede omdat jouw sound eerst wordt herkend en dan kijken ze pas hoe je gezicht staat.
Wat wil je dat je trademark wordt: Kijk, daar heb je die wanna-bee..( woordgrapje:seriousf: ) met zijn "..merknaam ".. gitaar!
Of: Hoor je dat?!!... Sounds like the Curly man!!!


Mijn mening: Minder uitgeven voor iets wat wel klinkt dan de veel duurdere die het net niet is voor je!!

Mr.Fingers
11 december 2008, 18:17
Een paar Telecaster Plus gitaren hadden een 24.75" hals, maar die komen echt amper voor, verder is de enige fabriekstelecaster met een 24.75" hals die squier, al de rest is 25.5. Via warmoth is er een levendige markt in "conversion neck's", voor mensen die Fender's cool vinden, maar geen 25.5" kunnen uitstaan. Op die squiers kan je trouwens zonder problemen een 25.5" hals zetten hoor (moet je wel je brugzadels naar achter schroeven, maar die staan nu ver naar voor, dus dat kan perfect)

kalmah
11 december 2008, 18:21
Waar hebben we 't over!
Het geld hoeft toch niet op? 't is tenslotte crisis!

Je gaat toch zeker geen dure gitaar kopen waarmee je geen klik hebt! Het gaat erom wat je voelt voor 'n gitaar, en dan doet de prijs er toch helemaal niet toe :???:

pasqual
11 december 2008, 18:24
het maakt toch geen hol uit wat er op staat? ik heb de keus uit 5 goeie gitaren ( en ik tel mijn squier japan mee ) en toch heb ik het meeste de squier te pakken. het ding klinkt gewoon zéér goed en er zit een ( voor mij ) super hals op. en als mensen vantevoren denken: een beginner. so what! ik heb legio gitaristen zien spelen met de duurste spullen maar met een sound en techniek van niks. uitendelijk draait het om hoe het klinkt en niet wat er op staat. en je gaat toch niet een gitaar kopen om het merk?

nog een voorbeeld: een gitarist die ik ken heeft zo'n 10 jaar geleden in een Jimmy Hendrix cover band gespeeld en die zweerde bij squier i.p.v. fender. puur om de sound. hij vond de hendrix sound beter tot z'n recht komen met z'n squier als met z'n fender. en hij had gelijk.

kopen dat ding en laat de decal er ook maar op zitten, lekker belangrijk!

groeten Pasqual.

barno
11 december 2008, 18:28
Je kan het gitaartje kopen en daarna een echte tele kopen, eentje met juiste mensuur for tele that is.

Volgens mij komt het echt door de mensuur dat dat ding je zo goed bevalt. Maar ik ben er heilig van overtuigd dat mensuur héél belangrijk criterium is voor de echte tele klank, nl het bijtende, twangende, dat ook akkoorden zo helder maakt.

Tele's spelen imo nooit als boter, dat bevalt me ook zo aan ze: you gotta work those baby's.

Ik koop trouwens nooit meer gitaren zonder ze eerst in bandcontext te hebben geprobeerd. Heb hier ook een fantastisch squier stratje, maar in een band op dikke amp: mega verschil als ik mijn amerikaanse strat inplug.

Trouwens dat van dat squier logo dat niet hoort voor goede gitaristen : onzin imo. Het werkt eerder andersom (op voorwaarde dat je any good bent natuurlijk) : dwingt bij mij respect af als ik een goed gitarist zie staan spelen met budgetmateriaal. Een stoere biker drinkt Duvel op café, een hele stoere drinkt gewoon een glas melk...

edit: idd, een slappe gitarist die op heel duur spul speelt, da's pas afgaan... (niet dat ik jou verdenk van slappe gitarist hoor :) )

pasqual
11 december 2008, 18:31
Een stoere biker drinkt Duvel op café, een hele stoere drinkt gewoon een glas melk...

een iets minder hele stoere drinkt melk uit een duvel glas;)

groeten Pasqual.

Mr.Fingers
11 december 2008, 18:35
edit: idd, een slappe gitarist die op heel duur spul speelt, da's pas afgaan... (niet dat ik jou verdenk van slappe gitarist hoor :) )

Was dat niet recentelijk op den 'Ollandsche TV: Freek de Jonghe op een peperdure Rickenbacker, gestemd in E "omdat ik dan alleen maar 1 vinger moet gebruiken voor alle akkoorden te nemen" :roll: (zou dit fragment graag terugzien, iemand?

hoofd
11 december 2008, 18:46
Kom op, bolle, niet zo miepen en gewoon die gitaar kopen. Met zo'n kapsel kan geen enkele gitaar afbreuk doen aan je imago.

PeterX
11 december 2008, 18:53
Kopen! De klik is er, en das t belangrijkst. Bovendien kan je van het geld wat je over houdt altijd nog hardware als elementen upgrade, indien en voor zover nodig...



Trouwens dat van dat squier logo dat niet hoort voor goede gitaristen : onzin imo. Het werkt eerder andersom (op voorwaarde dat je any good bent natuurlijk) : dwingt bij mij respect af als ik een goed gitarist zie staan spelen met budgetmateriaal. Een stoere biker drinkt Duvel op café, een hele stoere drinkt gewoon een glas melk...

edit: idd, een slappe gitarist die op heel duur spul speelt, da's pas afgaan... (niet dat ik jou verdenk van slappe gitarist hoor :) )


Met beide uitspraken ben ik het helemaal eens!

Als je al denkt bij iemand met een squier 'dat zal wel een beginner zijn' dan is dat misverstand zo voorbij als die de sterren vd hemel begint t spelen.
En met een prachtige les paul custom/prs/gretsch opkomen en er dan een potje van maken, das pas jammer...

DaWi
11 december 2008, 19:02
Persoonlijk denk ik dat de gemiddelde concert bezoeker van de afstand tot het podium een goedekope squier niet kan onderscheiden van een fender.

Dus kopen die squier en GFSjes erin proppen!

pannekoek
11 december 2008, 19:06
Merkje eraf peuteren, rest van de gitaar optisch laten verzieken/relicen heb je meteen een prima image :D

en fender decal erop !


dat zou ik iig wel doen.

gewoon een ontzettend vette rag gitaar van maken! mensen zien op podium toch niet of het een echte fender is of niet :rockon:

Mitch
11 december 2008, 19:09
Dus kopen die squier en GFSjes erin proppen!
Luke wilde kwaliteit toch? :D
Een Fender decal moet je niet doen, of je moet wel heel eg hardcore zijn. Merkje verwijderen en iets eigens van maken, anders is het een beetje een zielige vertoning.

DaWi
11 december 2008, 19:14
Luke wilde kwaliteit toch? :D

Mja, heeft een setje Kinman's dan wel zin in een Squiertje ?

Ik ben een noob vergeleken bij velen hier, maar is dat niet hetzelfde als een groot motorblok in je fiat panda gooien?

Joene1988
11 december 2008, 19:18
Fender decal erop plakken, als je je er echt zo druk over maakt.

Daarnaast: Mad respect als je met een ''beginnersgitaartje'' de vetste sounds kan maken. Beter dan zon rijkeluiszoontje die op een gigantisch dure gitaar stoer loopt te doen maar ondertussen muzikale poep produceert.:hippie:

Dude
11 december 2008, 20:02
Ik ben vanmiddag bij Feedback geweest

ik wilde nog hoi zeggen, zag die grote afro van je boven het raampje van zo'n hokje uitsteken maar ben maar doorgelopen, je had het zo druk....

Borus van den Brand
11 december 2008, 20:28
Raar dat sommigen reageren van: 'Je gaat toch geen duurdere gitaar aanschaffen die je eigenlijk niet zo goed ligt?'. Ik neem aan dat Luke-Wannabe dat sowieso niet van plan is. Het is meer van: Zal ik deze Squier kopen, of zal ik wachten tot ik een Fender tegenkom die me net zo goed(wellicht zelfs beter) ligt.

Ik zou deze aanschaffen en wellicht later nog die Fender aanschaffen, als je je dat kan permitteren tenminste.

Barloef
11 december 2008, 21:27
Als je de zaak logisch en rationeel bekijkt is die Squier kopen de enige optie.
Helaas heeft het beleven van muziek niks te maken met logica en rationaliteit maar juist alles met gevoel.

Ik betrapte mijzelf er ook op dat ik vooral geen Squier maar een echte Fender wilde. Ik had echter een goed excuus, omdat mijn zoon Fender heet kon ik natuurlijk niet met een Squier thuiskomen :)

Maar wat ik je als overweging nog wil meegeven is dat als je deze gitaar laat schieten, je al je volgende gitaren met deze gaat blijven vergelijken. Deze gitaar kan dan in je herinnering uitgroeien tot de de beste gitaar ooit, waardoor geen enkele andere meer voldoet. Deze gitaar wordt dan als de liefde van je leven die je nooit had moeten laten gaan. Al je plezier in het gitaarspelen zal compleet verloren gaan en de rest van je leven zal je compleet ongelukkig en ellendig zijn.


Ok dat laatste is misschien wat overdreven, maar het punt is eigenlijk dat je beter spijt kan hebben van iets wat je gedaan hebt dan iets wat je niet gedaan hebt.

morroow
11 december 2008, 21:33
van het merkje "squier" op je gitaar ga je echt niet minder goed spelen..

jij bent degene die bepaald hoe je speelt op een gitaar... als jij door een fender of een ander merk op de headstock beter gaat spelen, dan moet je vooral voor die fender gaan.

speel jij beter op een squier dan is daar niks mis mee en dan is het gewoon het probleem van de kortzichtige mensen dat ze denken: "squier!? dat is dus een beginner"

mijn eerste gitaar was een squier.. ik heb hem behoorlijk aangepast enzo, en onder andere het squier logo eraf gehaald. ik geef toe dat dat wel een soort opluchting is, en ik maak me er nu geen zorgen meer om. nu mogen mensen lekker gaan raden van welk merk mijn strat is, maar ik weet 1 ding zeker: het is mijn eerste gitaar, en hij speelt en klinkt prima en hij past helemaal bij mij!

Blend
11 december 2008, 21:38
Ja dat is het ook.. Ik heb m'n Fender Jap strat verkocht om een Tele te kopen, ga ik een Squier kopen.. Beetje vreemd zegmaar..

So what? Dan houd je toch nog lekker wat geld over voor 'n leuk pedaaltje, of weetikveel wat...

Niet moeilijk doen, het is een instrument, en een instrument moet voldoen aan JOUW eisen, niet aan de eisen van een ander... toch?

Braindead
11 december 2008, 21:43
Ik ben het helemaal met Morroow eens. Een voorbeeldje. Mijn eerste gitaar was een Fender Squier, heb hem nog. Ik had eens de gitaar in de oefenruimte laten staan en een aantal mensen hadden er op gespeeld. Toen ik hem later weer mee had genomen had iedereen bij de beheerder gevraagd naar waar die fijne gitaar toch heen was. Al die jaren dat ik die gitaar grijs gespeeld heb hebben mensen ook gekeken naar het logo. Ooh het is een Squier hoorde ik dan..... Ik wist ook wel dat het geen USA Fender was. So what... dat ze eropaf kwamen om te bekijken en dat ze hem zo fijn vonden spelen zei ook al alles.

Anyway:
Waar het verhaal een andere wending krijgt is hier; Mijn Squier was een Made in Japan. met een e-serienummer. Maar toen wist ik niet dat dat nu toch een best wel begeerde gitaar geworden is. Kortom, ik schijte op wat andere zeiden. Hij speelde goed, de looks waren vet (dubbel fat strat)en hij klonk goed. No matter what they said.

Voor jou moet hetzelfde gelden! Wat jij de shit vindt daar ga je mee op het podiium staan toch? ALs jij deze ontzettend vet vind dan moet je deze kopen. Elk stuk hout is anders en misschien vind je nooit meer zo'n passende gitaar. Enige minpunt is misschien de electronica, maar die kun je vervangen; speciaal voor jou een seymout duncan erin. Dan heb je je merkje voor je merkengeilheid alsnog.

en ps: Laat het logootje er maar op zitten! Ik had nu toch echt enorme spijt gehad als ik het logo er toen af had gehaald vanwege de meningen van anderen.

Hendriks
11 december 2008, 22:04
Stond laatst een prachtige Squier Protone thinline te koop , had je een topper gehad , maar ook toen hield de naam op de headstock je tegen.
Is juist stoer : d sterren van de hemel spelen op een "budget"gitaar.

Blend
11 december 2008, 22:13
Speelde de gitarist van de Talking Heads toen zelfs niet op een Sakai? :)

Althans, dat las ik hier ergens op het forum. Geen idee of daar iets van klopt verder..

Hendriks
11 december 2008, 22:18
Speelt de gitarist van de Dijk niet op een Protone?

soup
11 december 2008, 22:37
Dus als jij een goede Squier tegen komt, die waanzinnig speeld en klinkt, kies je dan daadwerkelijk voor een Fender die toch minder prettig speeld e.d.?
Hoe triest het ook mag klinken, misschien wel ja. ( het is trouwens speelt ;) )

Of ik wacht gewoon op de juiste fender.


Ook al ben ik maar 19 jaar, ik heb al wel het punt bereikt dat ik liever investeer in een fatsoenlijke gitaar (met een jammer genoeg ook een fatsoenlijke prijs) dan een goedkopere.

Hoe graag ik ook zou willen 'besparen', het zal niet lukken.
Imago speelt nog altijd een rol, jammer maar ja.


Maar tussen mijn epiphone G400 en gibson SG voel ik een merkbaar verschil, dus lijkt mij dat het ook bij fender wel het geval moet zijn.

Duff
11 december 2008, 23:16
Ik snap het probleem niet helemaal.
Je hebt een gitaar getest die goed voelde en er (in mijn ogen) best wel goed uit ziet, het enige probleem is een klein beetje zwarte verf op de headstock.
Voel je je niet prettig bij het idee dat je op een squier speelt omdat het een squier is of ben je bang dat mensen je minder/niet serieus gaan nemen omdat er squier op staat.
Als het laatste het geval is dan kan je het er, zoals velen al zeiden, gewoon afhalen en iets anders opzetten.
Als het eerste het geval is moet je je afvragen waarom je je niet prettig voelt bij de squier.

Harry
11 december 2008, 23:31
als het een goede gitaar is maakt het geen flikker uit wat voor merk erop staat. Gewoon kopen dat ding, 9 van de 10 mensen in het publiek weet niet eens het verschil tussen een bas en een gitaar, laat staan dat ze weten wat voor merk erop staat.

Luke-wannabe
11 december 2008, 23:36
Het gaat erom dat ik door mijn medemuzikanten/andere muzikanten gewoon serieus genomen wil worden, haha.
Maar veel mensen denken dat ik van plan ben een mindere Fender te kopen, maar dat is niet waar. Ik wil misschien een Fender zoeken waar het óók goed mee klikt.

Ik zie veel reacties die zeggen 'als de gitaar bevalt, koop hem dan!' en dat snap ik opzich wel, maar ik zit gewoon erg in dubio. Ik wil gewoon een serieuze goede gitaar, en niet de hele tijd vragen krijg waarom ik op een Squier speel of op me word neergekeken omdat ik Squier speel.



Lastig, lastig, ik ben nog steeds erg aan het twijfelen.. En eigenlijk leert mijn ervaring dat ik bij twijfel beter iets niet kan doen.

Dweezman
11 december 2008, 23:48
muzikanten die op je neerkijken vanwege het merk van je gitaar zijn racisten. En daar, beste Luke, zou ik niet eens bij wíllen horen.

Enige reden voor om niet voor de Squier te gaan zou kunnen zijn dat 'ie misschien niet overeind blijft in het bandgeweld, wat je vaker ziet bij goedkopere gitaren. Dat zou zo kunnen zijn. En dat je misschien niet de extra investering wilt doen in nieuwe pups, en dus dan toch denkt: laat ik dan meteen een betere/duurdere nemen.

Ik speel live regelmatig op een Fender Bullet, budget-ding. Gewoon omdat dat ook cool is. En je kunt er de racisten mee op hun bek beuken. Ook handig.

http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/bullet11.jpg

pasqual
11 december 2008, 23:50
er zal niet op je neergekeken worden op je omdat je squier speelt, eerder bewonderd omdat je een goede sound uit je gear weet te halen.
het zou je eigenlijk geen reet mogen/moeten uitmaken!

groeten Pasqual.

Luke-wannabe
11 december 2008, 23:54
Nou ja misschien niet neerkijken, maar zoals eerder al werd aangekaart door Mitch dat onderbewuste 'ooh, Squier..' idee...

Lexvandoef
12 december 2008, 00:05
Nou ja misschien niet neerkijken, maar zoals eerder al werd aangekaart door Mitch dat onderbewuste 'ooh, Squier..' idee...

Tsja, aan de andere kant, als ik iemand op het podium zie die met weet ik veel wat voor dure spullen op het podium, dan verwacht ik ook wel wat, eigenlijk. Dus eigenlijk hangt er overal wel een vooroordeel aan :dontgeti:.

vulvasonic
12 december 2008, 00:07
Ik herken je 'probleem', merkengeil als ik ben.
Maar toch, nu ik 4 Fenders en 2 Gibsons heb, merk ik dat ik er geen enkel probleem mee zou hebben om op een Squier of (bijvoorbeeld) een London City, mits het ding mij goed bevalt, te gaan spelen.

In Nijmegen loopt een gitarist rond die bijzonder muzikaal is en een adembenemende techniek heeft, waarmee hij tot de beste gitaristen behoort die ik ooit heb gehoord. Die gozer had destijds (toen ik 'm wat vaker zag) maar 1 gitaar en dat was een Squier met een Floyd Rose systeem en een humbuckertje in de brugpositie. En het geluid wat hij er uit wist te toveren was waanzinnig!

JUIST het feit dat iemand met zoveel kwaliteit al zijn kunsten toevertrouwde aan een budgetgitaar (zij het met enkele modificaties en professioneel afgesteld), maakte hem voor mij een nog grotere held dan hij al was. Voor mij was hij het ultieme bewijs dat geluid in de vingers zit en dat je geen dure spullen nodig hebt om pure emotie over te kunnen brengen.

Als jij een goede partij neer weet te leggen op je gitaar en je geeft jezelf volledig op het podium, dan zal er niemand moeite mee hebben dat je 'maar' op een Squiertje speelt. JIJ moet het doen, de gitaar doet het niet voor je.

Luke-wannabe
12 december 2008, 00:22
Fuck! Nu na jouw post weet ik het al helemaal niet meer :seriousf:

Johannes
12 december 2008, 00:26
Zou je met een Squier JV tele wel gezien willen worden? Gitaren niet kopen omdat alleen het merkje je MISSCHIEN tegen staat, gast, denk es na! Goed klinken is goed klinken. Lekker spelen is lekker spelen. Er goed uit zien is etc etc... het merkje is niet relevant als je het mij vraagt.

Lexvandoef
12 december 2008, 00:36
Zou je met een Squier JV tele wel gezien willen worden? Gitaren niet kopen omdat alleen het merkje je MISSCHIEN tegen staat, gast, denk es na! Goed klinken is goed klinken. Lekker spelen is lekker spelen. Er goed uit zien is etc etc... het merkje is niet relevant als je het mij vraagt.

Datzelfde heb ik trouwens met het uiterlijk/kleur van de gitaar. Als ik een gitaar lelijk vind maar toch goed vind spelen/klinken en ik wil hem hebben, dan koop ik hem alsnog. Ik heb ook een hele lelijke strat daardoor (saai zwart) en een lelijke lp (rare burst), maar toch zijn het leuke/goeie gitaren :).

barno
12 december 2008, 02:19
Fuck! Nu na jouw post weet ik het al helemaal niet meer :seriousf:

denk nog es na over het mensuur verhaal. Die squier kan opperbest zijn en zoals gezegd het is (bijna) all in the fingers. Maar als je naar echt telegeluid op zoek bent, don't go for korte mensuur. Als je de mojo van de squier daarentegen uniek en bruikbaar vind, en later nog wel een echte tele kan kopen: meenemen.

Pepe
12 december 2008, 03:28
Wat jij moet doen moet je zelf weten natuurlijk maar ik zou vooral een gitaar kopen waar je elke keer blij van wordt als je er naar kijkt, waar je trots op bent dat je hem hebt. Die Squier is het niet helemaal, anders zou je geen twijfels hebben.

Ik heb een japanse thinline gehad die echt een serieuze gitaar was, geen punt als dat mijn enige gitaar zou moeten zijn. Prijzen rond de 600 euro en de hecho an mechico zitten daar nog wat onder. Misschien dat daar ook een klik tussen zit, dat maakt de zaak eenvoudiger he.

Het is niet moeilijk om hier een klik mee te krijgen

http://img392.imageshack.us/img392/9523/s10301699102015jb5.jpg (http://img392.imageshack.us/my.php?image=s10301699102015jb5.jpg)
http://img392.imageshack.us/img392/s10301699102015jb5.jpg/1/w360.png (http://g.imageshack.us/img392/s10301699102015jb5.jpg/1/)

tidalwave_sideburns
12 december 2008, 06:59
Tja, het lijkt mij dat als je nu al weet dat je deze gitaar nooit te gek zal gaan vinden omdat anderen misschien vallen over het feit dat het geen echte Fender is, tja ,dan zou ik hem niet kopen. "Waarom heb je geen echte Fender gekocht?" is wel echt een vervelende vraag.

Persoonlijk vind ik het een non-issue. Complimentjes krijgen voor spullen die je hebt gekocht/je kan veroorloven vind ik niet echt wat waard. Ook het idee dat mensen die op een dure instrumenten spelen meer serieus genomen worden herken ik niet bij mezelf.
Van die gearsnobs die je band bij voorbaat al kut vinden omdat je geen elite instrument bespeelt heb ik ook geen boodschap aan. Met dit soort lui ben ik dan ook gauw uitgepraat.

Ik merk wel dat sinds ik me ben gaan verdiepen in gitaren, versterkers etc dat ik tijdens een concert uit probeer te vogelen wat voor instrumenten ze gebruiken, in plaats van me op de muziek te richten. Dat moet ik mezelf weer af gaan leren, want zo is er weinig aan.

Kim Wilson
12 december 2008, 08:21
Ik weet niet of het al aangehaald is (geen zin/tijd om het hele topic te lezen), maar heb je alleen een Squier Thinline getest, of ook eentje van Fender? Het zou namelijk kunnen dat je helemaal weg bent van een thinline, maar door het testen van één Squier denkt dat dát hem moet zijn. Als ik jou was, zou ik nog een keer naar de winkel en de Squier 1 op 1 naast een Fender zetten. Het zou jammer zijn als je er na een maand achter komt dat een Thinline nóg mooier kan zijn dan jouw Squier. Ik zeg niet dat die Squier minder is dan een Fender, maar de mogelijkheid bestaat, en dat zou ik persoonlijk wel 1 op 1 getest willen hebben.

morroow
12 december 2008, 09:46
Het gaat erom dat ik door mijn medemuzikanten/andere muzikanten gewoon serieus genomen wil worden, haha.

*censuur toegepast*

Hendriks
12 december 2008, 10:08
Word je met een Epiphone wel serieus genomen? Of is dit nu weer een nieuwe discussie?

Harry
12 december 2008, 11:00
ik weet niet of je wel eens van Wouter Planteijdt hebt gehoord, maar die speelt ook op een Squire. En als er iemand kan spelen.....

blindfaith85
12 december 2008, 11:34
Squier of niet gewoon doen. wil zelf ook nog zo'n squier thinline telecaster vind ze erg gaaf! vind squier uberhabt niet verkeerd als je nu bijvoorbeeld ook kijkt naar de classic vibe series etc. Absoluut niet verkeerd. ga voor de gitar waar je liefde voor heb!

hubert
12 december 2008, 11:43
Het gaat erom dat ik door mijn medemuzikanten/andere muzikanten gewoon serieus genomen wil worden, haha.
Maar veel mensen denken dat ik van plan ben een mindere Fender te kopen, maar dat is niet waar. Ik wil misschien een Fender zoeken waar het óók goed mee klikt.

Ik zie veel reacties die zeggen 'als de gitaar bevalt, koop hem dan!' en dat snap ik opzich wel, maar ik zit gewoon erg in dubio. Ik wil gewoon een serieuze goede gitaar, en niet de hele tijd vragen krijg waarom ik op een Squier speel of op me word neergekeken omdat ik Squier speel.


Lastig, lastig, ik ben nog steeds erg aan het twijfelen.. En eigenlijk leert mijn ervaring dat ik bij twijfel beter iets niet kan doen.

Hoezo laat jij je zo leiden door wat anderen zullen vinden?

Als die gitaar bij je past, koop m dan.
Je wordt alleen door andere serieus genomen als je laat zien waar het echt om gaat. Namelijk professioneel handelen en goed spelen.
Een gitaar is in zo'n geval vooral een tool. Het maakt net uit of je een gitaar van 3000 of 200 euro hebt. Als het goed klinkt en jij doet er goed werk op, dan is het goed.

Luke-wannabe
12 december 2008, 11:47
@ Kim: Nee, dat is het niet want ik heb ook al eens een MIM Fender Thinline bespeeld (die met SC's) die me ook erg goed beviel.

@ Hubert: Ja daar heb je ook weer gelijk in...

hubert
12 december 2008, 12:04
@ Kim: Nee, dat is het niet want ik heb ook al eens een MIM Fender Thinline bespeeld (die met SC's) die me ook erg goed beviel.

@ Hubert: Ja daar heb je ook weer gelijk in...

graag gedaan. :)

jonesd
12 december 2008, 12:26
Ik denk dat het imago sowieso niet meespeelt op een podium als duidelijk is dat de rest van je set-up ook goed is.

Ik heb ook al volledige optredens op mijn squier strat gedaan terwijl er achter mij een amerikaanse tele en nog een mexicaanse fender tele thinline stonden.

Er is nog nooit iemand met commentaar daarop naar mij toegekomen.

M.a.w. gewoon doen en als je twijfelt over imago een veel duurdere merk-back-up meenemen...

Kim Wilson
12 december 2008, 12:31
Gerrit Veldman (Veldman Brothers (http://www.theveldmanbrothers.com)) is een gigant van een gitarist, die naast zijn Fender USA Strat ook een Fender MIJ en een Squier in het rek heeft staan. En die drie gitaren worden tijdens een optreden ongeveer evenveel gebruikt, ze hebben allemaal hun eigen toepassing. Niemand ziet, hoort of merkt dat die ene gitaar een Squier is. Het gaat er vooral om wat je ermee doet.

blindfaith85
12 december 2008, 13:11
Hi btw,weet niet in wat voor band je speelt, maar neme van mij aan voor het 90/99% van het publiek zal het geen reet uitmaken wat voor merk je speelt! Ze vinden het belangrijker dat je leuk/goed speelt en er beetje goed uitziet. en verschil squier of fender zal ze een WORST wezen. ze kijken meer of de gitaar er leuk uitziet, mar dat merkje doet de meeste mensen weinig. heb ok wle eens als ik met mijn vriendin gitaren aan het kijken dat je dan vraag welke vind jij mooi, dan weist ze meestal van die vind ik er wel mooi uitzien. maar verder maakt het haar weinig uit

episua
12 december 2008, 13:13
Als jij die Squier echt geweldig vindt dan koop je 'm toch. Je kan hem tenslotte altijd weer verkopen. Maar zal je er dan een Fender thinline voor terug kopen denk je? Of een heel ander merk/type gitaar? In het eerste geval, koop dan een Fender.
Verder heeft Tidelwave Sideburns hier mijn inziens een geweldig verhaal geschreven waar ik het helemaal mee eens ben, lees dat nog eens na. Vooral over freaks die bij een live band eerst gaan kijken wat voor gear er staat, ik hoor daar ook bij en daar moet ik nodig van af. Zo belangrijk is dat namelijk niet. Als die gasten maar goed spelen op hun spul. Lullo's die jou tijdens een optreden vertellen dat je niet een 'echte' fender hebben hoef je niet serieus te nemen toch?

Wanneer ik met mijn band optreed neem ik vaak mijn Rickenbacker mee. Bijna niemand kent het merk en de meesten denken dat het een goedkoop ding is. De Gibson sg faded van de andere gitarist van mijn band valt wel op en krijgt ter plekke lovende kritieken. Ik kan er gelukkig alleen maar om lachen.

rocker_71
12 december 2008, 13:28
Haha Leon, zo zijn er alweer 8 pagina's vol geschreven.
Blijft lastig, ik begrijp je wel. Maar ik zou toch gewoon voor je gevoel gaan en die ging naar de Squier. Ik dacht dat juist jij iemand was die overal sch*t aan heeft en juist doet wat ie zelf wilt. En dat is goed!

Bekijk het van de andere kant: komt een gozer met een hele dure custom shop Fender (Rory model ofzo) bij een sessie. Iedereen natuurlijk onder de indruk. Begint hij te spelen en dan klinkt het slecht. Dan val je pas door de mand! Kun je beter zelfverzekerd met een goede Squier aankomen (laat ze maar denken) en als je speelt, spreekt het verder voor zich.
Snappum?

Luke-wannabe
12 december 2008, 14:21
Nou het hele verhaal gaat sowieso (nog) niet door, want die Strat is nog steeds niet weg. Degene die hem wilde kopen is toch nog erg aan het twijfelen enzo..

Hollemans
12 december 2008, 14:28
ik denk dat een goedkopere gitaar op den duur wel door de mand valt, of in de oefenruimte.

Johannes
12 december 2008, 14:38
ik denk dat een goedkopere gitaar op den duur wel door de mand valt, of in de oefenruimte.

Waar baseer je die uitspraak op?

Rutger
12 december 2008, 14:40
En als je echt met het imago probleem zit, kun je je nog altijd schuldig maken aan de schandelijke praktijk van het merkje vervangen door een Fender-decal.

Maar serieus, als je die klik hebt met die Squier en je prefereert hem boven de duurdere Fender alternatieven, koop dan gewoon lekker die Squier.

k Heb ooit een poosje een Squier Tele te leen gehad en ben tijden op zoek geweest naar dat specifieke Tele geluid uit die gitaar, maar heb m (nog) niet gevonden... zou zonde zijn als je dat zou overkomen.

petpas
12 december 2008, 14:44
Wel grappig om te zien als ik deze topic lees dat men t merk niet interesseert als men advies geeft maar als je een squieer aanbiedt op een 2ehands site men over het merk gaat klagen dat ie minder zou zijn.

Ik persoonlijk interesseer mij daar niet voor dus als een gitaar perfect in je hand ligt en super klinkt moet je m aanschaffen ongeacht t merk.

Luke-wannabe
12 december 2008, 14:46
Haha ja jullie hebben gelijk, maar aangezien die Strat nog niet weg is, gaat het hele feest niet door:(:D

Lexvandoef
12 december 2008, 14:56
Ik zag trouwens op gitaarmarkt dat je je daphne blue strat ook weg wil doen? Ik dacht juist dat je die zo fijn vond?

Luke-wannabe
12 december 2008, 15:06
Ik zag trouwens op gitaarmarkt dat je je daphne blue strat ook weg wil doen? Ik dacht juist dat je die zo fijn vond?

Neuh.. Als ik er een leuk prijsje voor kan krijgen mag die ook weg.

rocker_71
12 december 2008, 15:10
Haha ja jullie hebben gelijk, maar aangezien die Strat nog niet weg is, gaat het hele feest niet door:(:D
Zitten we 9 pagina's voor nix te ouwehoeren. :o






Balen als de koper zich bedenkt. Good luck! ;)

Arjan12
12 december 2008, 15:26
Ik ken een heeeeeel erg goede singer/songwriter (een Amerikaan) die ook op een Squiertje speelt (wel een wat duurdere). Hij heeft een fantastische sound (wel met een dikke buizenversterker, maar ook met een debiele effectenprocessor van zoom van 4 euro 50...). Ik heb ook op die gitaar gespeeld en er is niks mis mee.

Moraal van dit verhaal:
1. een Squier kan ook heel goed zijn
2. sound zit in je vingers
3. aansluitend op twee: als jij goed uit de voeten kunt met die Squier, waarom ook niet?

Mr_Moustache
12 december 2008, 17:13
Ik denk toch niet dat 9/10 mensen in het publeik het verschil weten tussen squier en fender?

Anyways, gewoon lekker spelen met die hap !

:B

pasqual
12 december 2008, 17:31
hey Luke, no hard feelings, maar eigenlijk had ik net zo goed niet kunnen reageren in je topic want als ik het zo terug lees, had je eigenlijk al vanaf post 1 je beslissing al genomen. je moet je niet laten leiden door wat er over een merk wordt gezegd. ik heb hier een squier strat uit japan en dat ding klinkt en speelt echt goed, zowel clean als vervormd. en ik weet zeker dat er betere hardware voor te krijgen is maar ik durf er niets aan te veranderen omdat dan misschien de sound ook veranderd. ik heb hier genoeg "betere" gitaren staan maar daar wordt minder op gespeeld. het gekke is dat als je de squier openschroeft, de body niet erg indrukwekkend uitziet met z'n zwembad routing en "goedkope" electronica. ik kan je niet vertellen waarom hij zo goed klinkt. moraal: uiteindelijk gaat het om de sound en feel en niet om wat er op de headstock staat. ik heb ooit een fender mex gehad en die kwam niet eens in de buurt van deze squier. ik ben benieuwd wat je uiteindelijke keuze gaat worden.

groeten Pasqual.

Luke-wannabe
12 december 2008, 17:46
hey Luke, no hard feelings, maar eigenlijk had ik net zo goed niet kunnen reageren in je topic want als ik het zo terug lees, had je eigenlijk al vanaf post 1 je beslissing al genomen. je moet je niet laten leiden door wat er over een merk wordt gezegd. ik heb hier een squier strat uit japan en dat ding klinkt en speelt echt goed, zowel clean als vervormd. en ik weet zeker dat er betere hardware voor te krijgen is maar ik durf er niets aan te veranderen omdat dan misschien de sound ook veranderd. ik heb hier genoeg "betere" gitaren staan maar daar wordt minder op gespeeld. het gekke is dat als je de squier openschroeft, de body niet erg indrukwekkend uitziet met z'n zwembad routing en "goedkope" electronica. ik kan je niet vertellen waarom hij zo goed klinkt. moraal: uiteindelijk gaat het om de sound en feel en niet om wat er op de headstock staat. ik heb ooit een fender mex gehad en die kwam niet eens in de buurt van deze squier. ik ben benieuwd wat je uiteindelijke keuze gaat worden.

groeten Pasqual.
Het is dat ik nu geen geld heb (wat wel geplanned was) Maar anders had ik hem gewoon opgehaald en later alsnog een Fender gekocht (en dan een solidbody, heb je alsnog 2 verschillende gitaren).

stratestic
12 december 2008, 17:46
Voor als je je gitaar wel verkoopt is het misschien een idee om naar zo'n rebelrelic thinline te kijken. Kwalitatief zeker goed zien er tof uit.

Luke-wannabe
12 december 2008, 17:47
Oh Rebelrelic is geweldig, maar ongeveer het driedubbele van m'n budget :)

pannekoek
12 december 2008, 18:00
ik snap het punt niet helemaal.

het is een goede gitaar en het enige wat je dwars zit is het logotje van squier. dn haal je dat er toch gewoon vanaf?

grayfink
12 december 2008, 18:20
Ik snap het dilemma heel goed, gevoelsmatig wil ik ook geen Squier, omdat het doorgaans beginnersgitaren zijn. Zijn al een paar rake dingen hier gezegd. Wat Pepe zegt, ben ik het mee eens, als er toch al twijfel is (want je opent dit topic) niet doen. Wat Vulvasonic zegt (en de meeste anderen dus) is ook waar, maar Vulvasonic heeft ook al een stuk of wat Fenders en Gibsons, als je dan met een Squier aankomt is het psychologisch anders, je stelt je dan onafhankelijk op.
Blijft een keuze tussen ratio en gevoel. Maar in de wetenschap dat er zat Fenders zijn die gewoon erg goed zijn, zou ik even doorzoeken voor een gitaar waar gelijk een mooi logo opzit.

Jay75
12 december 2008, 18:44
Nou het hele verhaal gaat sowieso (nog) niet door, want die Strat is nog steeds niet weg. Degene die hem wilde kopen is toch nog erg aan het twijfelen enzo..

Twijfelt zeker tussen jouw gitaar en een Squier strat hahaha!!

Mr_Moustache
13 december 2008, 02:38
Wat ik trouwens niet wist, is dat ze voor de tele thinline's gewoon alder gebruiken.

Mischien zelf toch maar eens gaan kijken ernaar... (ook in een coole goud kleur te verkrijgen !)

FruscianteFan
13 december 2008, 10:56
Ondanks dat je al hebt gezegd dat het (voorlopig?) toch niet doorgaat:

Vraag jezelf af waarom andere muzikanten iemand minder snel serieus nemen als degene op een Squier speelt. Ik denk dat het is omdat men ervan uitgaat dat je zelf 'nog niet goed genoeg' bent om in te zien dat een Fender gewoon beter is. Dat leidt tot een volgende vraag: je wilt de gitaar per se omdat je er zo'n klik mee hebt, maar is de gitaar zelf ook gewoon goed? Het kan zijn dat je een klik voelt maar ook wel voelt dat het geen duur ding is, het kan ook zijn dat het toevallig een geweldige gitaar is. In dat laatste geval moet je het gewoon doen, omdat men misschien alleen in eerste instantie op je neer zal kijken omdat je op een Squier speelt (op die vervelende vraag waarom je op een Squier speelt, antwoord je gewoon dat het een goede gitaar is - beter dan je Fender. Dan sluit je uit dat je alleen maar wilt dat het een goede gitaar is). Als de gitaar zelf niet zo goed is, denk ik dat je twijfels terecht zijn.

Saf
13 december 2008, 11:04
ik heb toch gitaristen gezien die de wereld over toeren met hun muziek en nog steeds op een squier spelen. Hun visie was meer tsja waarom zou je meer betalen als die squier goed genoeg is. En ik zou mocht ik geen squier op de headstock willen er inderdaad de decal vanaf halen. Ik zou er wel geen fenderdecal opzetten dat zou ik van mezelf goedkoop vinden.

Ik heb persoonlijk geen boodschap aan merknamen. Ik ook nooit iemand anders of bewonderen of verguizen naar gelang het merk gitaar dat hij mee brengt. Maar altijd om zijn techniek, geluid en attitude.

Luke-wannabe
13 december 2008, 11:14
ik heb toch gitaristen gezien die de wereld over toeren met hun muziek en nog steeds op een squier spelen. Hun visie was meer tsja waarom zou je meer betalen als die squier goed genoeg is. En ik zou mocht ik geen squier op de headstock willen er inderdaad de decal vanaf halen. Ik zou er wel geen fenderdecal opzetten dat zou ik van mezelf goedkoop vinden.
Tsjah, die tip is hier ook al een paar keer langs gekomen, maar dat vind ik ook not done om eerlijk te zijn.

barno
13 december 2008, 12:05
Tsjah, die tip is hier ook al een paar keer langs gekomen, maar dat vind ik ook not done om eerlijk te zijn.µ

+10
decals wisselen doe je gewoon niet
hem merkloos maken kan nog wel vind ik.

Mark1990
13 december 2008, 12:12
Het deel van het publiek dat geen gitarist is, zal het verschil waarschijnlijk niet kennen, dus voor hen hoef je het niet te doen. De mensen die het verschil wel kennen, moeten toch respect kunnen opbrengen dat je met een Squier zulk geluid eruit krijgt. En voor het deel van het publiek dat zich blindstaart op het merk, soit, jammer dan.

Luke-wannabe
13 december 2008, 12:20
Wat mij opvalt is dat iedereen zegt 'Cool als je uit een Squier zo'n goed geluid kan halen!' Maar heeft iemand me wel eens op die gitaar horen spelen? Of uberhaupt horen spelen? :seriousf:

Jordii
13 december 2008, 12:22
Ach ik heb een Stagg :cheerup:

Saf
13 december 2008, 12:31
ik heb je ooit eens op een gitaar zien pingelen op een of andere gitaarbeurs.

schizo910
13 december 2008, 13:18
Eigenlijk wil je dus dat we je overtuigen de Squier te kopen omdat je hem zo lekker vindt spelen. Maar eigenlijk wil je geen Squier hebben...

Ik zou het daarom in jouw geval niet doen, als je het instrument al koopt met twijfel zal het nooit dat werkpaard worden dat je hoopt dat het zal worden.


Misschien moet je eerst eens op zoek naar een 7ender met ongeveer dezelfde specs deze proberen en dan kijken of je 't die extra €'s op het prijskaartje waard vindt...

Pepe
13 december 2008, 15:10
Leuk non topic waar een hoop over te zeggen valt.

Als je een goeie gitarist bent kom je weg met elke gitaar, dan is een cheapass ding misschien zelfs wel cool in de ogen van merk bewuste gitaristen.
Ben je dat niet, dan is het oppassen met under of over dressing, ik snap dat wel.
Als hier een beginnend gitaristje een dure customshop showt dan is het commentaar niet van de lucht, dat werkt ook de andere kant op natuurlijk.

pasqual
13 december 2008, 15:47
Wat mij opvalt is dat iedereen zegt 'Cool als je uit een Squier zo'n goed geluid kan halen!' Maar heeft iemand me wel eens op die gitaar horen spelen? Of uberhaupt horen spelen? :seriousf:

als jij die gast bent op dat you tube filmpje met dat hoge kapsel waar je gravity speelt vind ik het wel meevallen hoor.

groeten Pasqual.

Luke-wannabe
13 december 2008, 15:49
als jij die gast bent op dat you tube filmpje met dat hoge kapsel waar je gravity speelt vind ik het wel meevallen hoor.

groeten Pasqual.
Jeps. Wat vind je meevallen dan :P

rickert
13 december 2008, 15:55
Hoe goed je bent natuurlijk, prutser!

Pepe
13 december 2008, 16:14
Hoe goed je bent natuurlijk, prutser!

dat wou hij maar even horen http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

tidalwave_sideburns
13 december 2008, 16:15
Je kan ook gewoon die headstock overschilderen met dezelfde kleur als de body, of weet ik veel wat je mooier lijkt. Een nieuwe slagplaat erop, misschien andere pickups, en laat de gearsnobs dan maar raden.... Niks is intrigerender dan een merkloze gitaar voor dat soort gasten, :D .

Luke-wannabe
13 december 2008, 16:53
dat wou hij maar even horen http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif
Ik wist het niet en als ik het al had gesnapt had ik niet gevraagd of ie nog een keer wilde herhalen hoe slecht ie me vind.

Ash ketchum
13 december 2008, 19:05
Je kan ipv Haar op de headstock "Kaal" erop zetten met hetzelfde lettertype als Haar gebruikt. Lekker ironisch met jouw kapsel:p

Saf
13 december 2008, 20:30
die is ook erg sterk