PDA

View Full Version : Gibson SJ-100 achtige in kit vorm?



Minda
11 december 2008, 15:23
Hoi,

ik wil me misschien wagen aan mijn eerste akoestische project. Ik heb besloten dat het een kit moet worden. En dan wil ik graag een instrument maken wat ik nog niet heb, en wel mooi vind (als'tie klaar is...) Ik vind dit schitterend:

http://en.woodbrass.com/images/woodbrass/SJ1XANNH1.JPG

De Gibson SJ-100 Super Jumbo. Ik ken al heel wat sites waar men goede kits verkoopt, maar niet van deze (of ik heb er overheen gekeken). Wie wijst mij in de goede richting?

Dank,

Hedge
11 december 2008, 16:48
Ik ben nog nooit een kit tegen gekomen van dit model. Het is naar mijn mening ook een super gaaf model. Mijn eerste zelfbouw is een SJ200. Maar dat is helemaal loeder groot.

Maar waarom zou je gebruik maken van een kit? Het zelf kopen van planken is naar mijn idee niet anders dan het kopen van een kit als het gaat om bouwen en moeilijkheidsgraad van het bouwen.

Minda
11 december 2008, 19:24
Da's waar, 't hoeft natuurlijk niet meteen een kit te zijn, maar da's wel makkelijk. Ik kan ook geen goede tekeningen en beschrijvingen van het ding vinden, dat zou ook al helpen. Hout en houtleveranciers genoeg.

Hedge
11 december 2008, 19:31
Hoe ik het gedaan heb (voor wat het waard is).

Ik heb de standaard tekening gebruikt van een dreadnaught voor de bracings en deze na eigen inzicht iets aangepast en de omtrek van de kast heb ik gemaakt bij een gitaarwinkel die het model had hangen.
Wat betreft de beschrijving kun je dit forum gebruiken en er zijn ook een paar goede boeken op de markt (bv Kinkead)

northernlake
11 december 2008, 22:26
www.bluescreekguitars.com

John Hall levert kits op maat. Als je een Gibson Jumbo kit in Koa met alpine spruce top wil (om maar eens een zijstraat te noemen) denk ik dat hij het wel kan leveren. Geen directe ervaring maar wel veel goede verhalen over 's mans service gehoord.

Hij heeft in ieder geval kant en klare mallen voor de SJ200.