PDA

View Full Version : Welke klassieke cutaway gitaar?



Jcusters
11 december 2008, 12:23
Hallo,

stom stom ... zoveel keuze in de gitaren. Ik leg het opnieuw uit wat ik zoek (want ... ik ben van gedacht veranderd na het zien en horen van verschillende gitaren).

Op dit moment zijn er 3 gitaren die op mijn 'mogelijke nieuwe gitaar'-lijs staan.
Van 2 gitaren heb ik de prijs al.
Ik hoor graag andere voorstellen of bevinden over de gitaar.

Camps NAC-4: winkelprijs 1369€
Camps MC9S: winkelprijs onbekend
Cuenca mod. 50R CW: 850€
Cuenca mod. 50R CT: 850€

de 2 laatste gitaren zijn identiek, enkel de klankkast van de CT is smaller.

Ik belde net ook met collee...ze hadden er martinez staan...massief bovenblad voor 298€ ... moet ik niet al te serieus nemen, toch?

Wat ik wil voor gitaar:
- massief bovenblad moet / massieve zijkanten en achterkant mag
- 'staaf die in de hals zit om de hals terug te rechten' mag
- versterkt mag, maar is zeker geen must
- klassieke gitaar (nylonsnarig dus)
- kostprijs 0 - 1250€
- cutaway
groetjes

Pais
11 december 2008, 13:19
Kijk ook eens naar Alhambra
Zeer fijne elektroakoestische gitaren hebben ze
De goedkoopste uit de serie:
http://www.casabenelly.nl/images/Guitars/ALH_3C_CWE.jpg

De meeste modellen zijn zoveel met spar als ceder bovenblad verkrijgbaar.
Als je contact opneemt met Casa benelly (importeur Alhambra), dan is het wellicht mogelijk om deze modellen ook te leveren zonder elektronica (scheelt nogal in de €€ ). Ik denk alleen dat je dan wel even op je bestelling moet wachten, gezien het dan nog uit Spanje moet komen. Ik had de 5P met cutaway zonder elektronica besteld maar dit heb ik geannuleerd in de levertijd. (dus als je ze belt en ze zeggen dat ze nog een 5P zonder elektronica hebben liggen, dan ligt hij er alweer 1,5 jaar :seriousf: )

Het voordeel van de cutawaymodelletjes van Alhambra is dat hun toetsen 50 mm zijn ipv de standaard 52 mm. Ik vind dat zelf veel fijner spelen, maar als je grote klauwen hebt is het misschien alleen maar een nadeel.

Duitsland verkoopt Alhambra voor andere prijzen dan de winkels in Nederland dus mocht je in Alhambra geintresseerd zijn er een dagje eropuit wilt trekken, dan zou het je zo 30% van het aankoopbedrag kunnen schelen.

Jcusters
11 december 2008, 13:56
welk model laat je daar zien?
Ik heb - zullen we het met schaamrood op de wangen zeggen - vrouwenhanden :). Een fijnere afwerking zal dus ook zeker resulteren in fijnere speelmogelijkheden.

Pais
11 december 2008, 14:46
Ik heb ook vrouwenhanden! Zonder schaamrood, want ik ben nou eenmaal vrouw.
Al zegt dat niets natuurlijk, Segovia schijnt ook bijzonder kleine handen te hebben gehad en die deed er alles mee ;)


De gitaar van het plaatje is de 3C van alhambra (ceder bovenblad) maar die hele serie ziet dr een beetje zo uit ;) en alle cutawaygitaren van alhambra heeft een 50mm toets, ook de flamenco modellen

LaurentB
12 december 2008, 13:06
Haha, ik weet niet of je wel eens foto's van de handen van Segovia gezien hebt, maar dat waren enorme kolenschoppen!


Ik heb ook vrouwenhanden! Zonder schaamrood, want ik ben nou eenmaal vrouw.
Al zegt dat niets natuurlijk, Segovia schijnt ook bijzonder kleine handen te hebben gehad en die deed er alles mee ;)


De gitaar van het plaatje is de 3C van alhambra (ceder bovenblad) maar die hele serie ziet dr een beetje zo uit ;) en alle cutawaygitaren van alhambra heeft een 50mm toets, ook de flamenco modellen

Pais
13 december 2008, 16:05
Haha, ik weet niet of je wel eens foto's van de handen van Segovia gezien hebt, maar dat waren enorme kolenschoppen!

Oops; met wie vergis ik me dan... ? Iemand vertelde me een keer over een artikel van een klassieke gitarist die bijzonder kleine pootjes had. Ik meende segovia maar idd nu ik foto's bekijk, lijkt dat er niet echt op :noob: