PDA

View Full Version : Aanschaf Crate Verstandig????



petpas
11 december 2008, 08:57
Ik zie bij Feedback een crate aanbieding staan nl de halfstack FW120H + FW412A (120w) (http://www.feedback.nl/?b=FW120HS&a=). Ik heb 18 december een optreden in de flint in Amersfoort en zit er dus over na te denken om deze versterker aan te schaffen.

Wat ik nu heb is een fender princeton 112 plus (65w). De versterker wordt straks in de flint op een geluidsinstalatie aangesloten. Ik vraag mij af of de fender voldoende is of dat ik de crate aan moet schaffen. Tweede vraag is is de crate een goede aanschaf??? De overdrive etc die erop zit ga ik niet gebruiken (heb ik pedalen voor).

Alvast bedankt voor jullie reacties.

almarvk
11 december 2008, 09:06
Je huidige versterker wordt doorversterkt via de PA. Oftewel; je hebt geen nieuwe versterker daar voor nodig.

En of het een verstandige aanschaf is: nee, ik ben bang van niet. Ziet er leuk en groot uit, maar het geluid van dat ding is niet om over naar huis te schrijven...

Harry
11 december 2008, 09:43
vraag eerst even na hoe je versterker wordt aangesloten. Als het goed is komt er een microfoon tussen en dan zou je het met je Fender moeten kunnen doen.

petpas
11 december 2008, 10:26
De versterker wordt via een microfoon via de PA versterkt. Bedankt voor de reacties. Ga de crate niet aanschaffen.

Jeroen76
11 december 2008, 11:03
Heb zelf een Princeton 112, ik zou 'm wel lekker hoog zetten zodat je jezelf goed hoort.
Groetjes en een fijn optreden.
Jeroen

iWishmaster
11 december 2008, 11:20
De andere gitarist van mijn band gebruikt dat ding. Klinkt _ERG_ slecht vind ik: gaat snel rondzingen en geeft een erg fizzy snerpend geluid. Mijn micro cube over de PA klinkt nog beter ...