PDA

View Full Version : Past er een humbucker in mijn strat? (Foto's)



(>',')>
10 december 2008, 23:56
Ik was van plan om een hotrail in mijn brug te zetten in mijn strat voor een wat vetter geluid. Maar nu vind ik de pickup holte toch wel erg breed vergeleken met wat ik normaal bij andere strats zie. Durft iemand te zeggen of er een humbucker inpast zonder dat ik moet gaan frezen?

http://img370.imageshack.us/img370/1585/image029sc1.jpg

http://img518.imageshack.us/img518/123/image030bx1.jpg

rickert
10 december 2008, 23:57
Ja da past!

(>',')>
10 december 2008, 23:59
Ja da past!

Kijk dat hoor ik graag. :D Nu nog een leuke humbucker uitzoeken. :p

Rude Perception
11 december 2008, 00:24
Ja da past!


Kijk dat hoor ik graag. :D


Nee joh, hoe strakker hoe beter!

(>',')>
11 december 2008, 00:29
Nee joh, hoe strakker hoe beter!

Jezus.. :seriousf:

wietse
11 december 2008, 08:30
Ja da past!
alleen hem door dat kleine gaatje in de slagplaat persen dat is wel lastig.
dus aanpassen of andere slagplaat kopen.

rickert
11 december 2008, 11:09
Sja da;s wel handig he!

Rutger
11 december 2008, 11:11
D'r kan ook nog wel een P90 in de middenpositie :)

pueblo
11 december 2008, 11:17
D'r kan ook nog wel een P90 in de middenpositie :)

veel mogelijkheden dan: single p90 humbucker:)

wietse
11 december 2008, 11:36
Sja da;s wel handig he!

tja ik dacht ik zeg het er maar bij, iemand met een onuitspreekbare nick heeft wel wat hulp nodig :D.

Braindead
11 december 2008, 22:09
Dude, is dat een grap? Je hebt vroeger toch wel ooit van die blokken gehad in verschillende vormen, die je door een passend gat moest drukken? .....hahaha


Ik was van plan om een hotrail in mijn brug te zetten in mijn strat voor een wat vetter geluid. Maar nu vind ik de pickup holte toch wel erg breed vergeleken met wat ik normaal bij andere strats zie. Durft iemand te zeggen of er een humbucker inpast zonder dat ik moet gaan frezen?

http://img370.imageshack.us/img370/1585/image029sc1.jpg

http://img518.imageshack.us/img518/123/image030bx1.jpg

(>',')>
11 december 2008, 22:59
Hoe moet ik weten wat de afmetingen zijn van een humbucker uit m'n hoofd? Ik heb geen zin om een humbucker te bestellen om er dan later achter te komen dat het niet past, daarom vroeg ik het even. Wat heeft dat te maken met blokken door een passend gat duwen? Ik snap heus wel dat die niet in mn single coil slagplaat past daarom heb ik ook een hss slagplaat besteld. :hippie:

Bram+
11 december 2008, 23:09
Anders is er sowieso weinig dat een fijn scherpe bijtel tegen houdt hoor. Zie je toch niks van achter een slagplaat

Braindead
12 december 2008, 21:31
Relax man. Kijk, een humbucker bestaat uit 2 singlecoils, vandaar dat je het zo wel had kunnen zien. Maar goed. kan gebeuren...
Thumbs up voor je hss slagplaat dan maar!


Hoe moet ik weten wat de afmetingen zijn van een humbucker uit m'n hoofd? Ik heb geen zin om een humbucker te bestellen om er dan later achter te komen dat het niet past, daarom vroeg ik het even. Wat heeft dat te maken met blokken door een passend gat duwen? Ik snap heus wel dat die niet in mn single coil slagplaat past daarom heb ik ook een hss slagplaat besteld. :hippie:

eggen_h
14 december 2008, 12:11
humbuckers in een strat:???:

kalmah
14 december 2008, 12:52
Tsjah, tegenwoordig komt iedereen met een strat erachter dat ze eigenlijk liever een LP hadden gehad, dus kunnen ze hun strats allemaal aanpassen :seriousf:

jerome
14 december 2008, 13:47
Echt nie....
Een goede Strat kan (afhankelijk van het merk/type humbucker) een heerlijke vette rock sound geven, maar toch een specifieke Stat-humbucker sound, veel warmer en transparanter dan de meeste LP's...
Daar kan imho geen LP tegen op.
Veel LP's zijn van mahonie en geven over het algemeen een dichtgesmeerder en penetranter geluid en daar moet je net van houden...
En een goede single coil neck pu geeft ook een heerlijke specifieke Strat-sound die je met een LP nooit zal kunnen krijgen
Maar het blijft natuurlijk een kwestie van smaak...

Bram+
14 december 2008, 15:33
humbuckers in een strat:???:

Conservatisme en kortzichtigheid op een internetforum:???:




We zouden nooit ergens komen als er niet geëxperimenteerd werd. Nu is dit een experiment dat al veel vaker is uitgevoerd en ook met geslaagde gevolgen. De wereld zou er ook echt niet beter van worden als alle Strats hetzelfde zouden klinken en daarbij: het is jouw Strat niet.

jimihattricks
14 december 2008, 16:51
die body ziet er trouwens wel netjes uit, wat voor gitaar is het? (ja een strat, maar welk merk)

(>',')>
14 december 2008, 19:29
squier classic vibe 60's strat, mijn experimenteer gitaar. :strat:

Year62
15 december 2008, 18:17
Heb zelf zo'n classic vibe 60's maar waarom wil je er een humbucker in steken?
Die pu aan de brug vind ik toch wel iets speciaals dacht dat het alcino 5 zijn, vergeleken met mijn rg 2550 met dimarzio/ibz pu's sturen die wat minder uit maar zijn niet te onderschatten. ;)

(>',')>
15 december 2008, 18:34
Heb zelf zo'n classic vibe 60's maar waarom wil je er een humbucker in steken?
Die pu aan de brug vind ik toch wel iets speciaals dacht dat het alcino 5 zijn, vergeleken met mijn rg 2550 met dimarzio/ibz pu's sturen die wat minder uit maar zijn niet te onderschatten. ;)

Ik ben gewoon benieuwd wat voor ander geluid het mij geeft. Ik zeg niet dat wat ik nu heb slecht is maar ik vroeg het me gewoon af. :p

Di Stefano
15 december 2008, 19:25
Sinds dat ik in 1 vam mijn strats een humbucker in de brug heb geplaatst ben ik het in allemaal gaan doen. Als je van je gitaar een veelzijdige rockmachine wil maken is het the way to go:)

(>',')>
15 december 2008, 19:52
Sinds dat ik in 1 vam mijn strats een humbucker in de brug heb geplaatst ben ik het in allemaal gaan doen. Als je van je gitaar een veelzijdige rockmachine wil maken is het the way to go:)

Ben benieuwd, heb de spullen helaas nog niet binnen. :chicken:

Year62
15 december 2008, 19:58
Ben zelf ook benieuwd :blast:

(>',')>
17 december 2008, 14:26
Alles ligt er nu op! :dance:Ik heb nu alleen besloten om er .011 snaren erop te gooien. Er lagen origineel .009 snaren op nu weet ik dat ik de topkam dan iets moet bijvijlen maar hoe weet ik precies hoeveel ik moet bijvijlen? Foto's komen als de snaren erop liggen. :p