JelmerOnGuitar
10 december 2008, 22:46
Hey iedereen,
Ik heb sinds vandaag een probleempje. Er komt een flinke brom uit mn Fender.. Als ik de gitaar gewoon normaal aangesloten heb (aan versterker) en ik raak hem niet aan, dan bromt ie ontzettend.. Als ik vervolgens iets van metaal aanraak op de gitaar gaat het enigsinds weg.. Deze brom is sinds vandaag ineens veel heviger dan eerst, eerst was hij te verwaarlozen.. Ik weet dat single coils wel lawaai hebben, maar dit kan echt niet..
Ik heb een filmpje gemaakt, klik op de link om hem te bekijken..
http://www.youtube.com/watch?v=Vaxiy49Nsl4
Het is hier zacht te horen, maar dat komt door mn webcam, het is veel harder.
Hoe kan dit? Door de electronica in de gitaar? Of iets met aarding?
Ik heb verschillende kabels geprobeert, met of zonder effecten tussen de gitaar en de versterker, ik heb em in mn toneport gehad, en overal is het zo!!!
Ik heb mn gitaarversterker in een NIET geaard stopcontact, en mn toneport zit aan mn computer, die óók in dat niet geaarde stopcontact zit..
Ik zal morgen testen op een geaard stopcontact..
Shit! Wie weet waar het aan kan liggen?
Alvast bedankt,
Jelmer.
Ik heb sinds vandaag een probleempje. Er komt een flinke brom uit mn Fender.. Als ik de gitaar gewoon normaal aangesloten heb (aan versterker) en ik raak hem niet aan, dan bromt ie ontzettend.. Als ik vervolgens iets van metaal aanraak op de gitaar gaat het enigsinds weg.. Deze brom is sinds vandaag ineens veel heviger dan eerst, eerst was hij te verwaarlozen.. Ik weet dat single coils wel lawaai hebben, maar dit kan echt niet..
Ik heb een filmpje gemaakt, klik op de link om hem te bekijken..
http://www.youtube.com/watch?v=Vaxiy49Nsl4
Het is hier zacht te horen, maar dat komt door mn webcam, het is veel harder.
Hoe kan dit? Door de electronica in de gitaar? Of iets met aarding?
Ik heb verschillende kabels geprobeert, met of zonder effecten tussen de gitaar en de versterker, ik heb em in mn toneport gehad, en overal is het zo!!!
Ik heb mn gitaarversterker in een NIET geaard stopcontact, en mn toneport zit aan mn computer, die óók in dat niet geaarde stopcontact zit..
Ik zal morgen testen op een geaard stopcontact..
Shit! Wie weet waar het aan kan liggen?
Alvast bedankt,
Jelmer.