PDA

View Full Version : Brom in mn Fender!?



JelmerOnGuitar
10 december 2008, 21:46
Hey iedereen,

Ik heb sinds vandaag een probleempje. Er komt een flinke brom uit mn Fender.. Als ik de gitaar gewoon normaal aangesloten heb (aan versterker) en ik raak hem niet aan, dan bromt ie ontzettend.. Als ik vervolgens iets van metaal aanraak op de gitaar gaat het enigsinds weg.. Deze brom is sinds vandaag ineens veel heviger dan eerst, eerst was hij te verwaarlozen.. Ik weet dat single coils wel lawaai hebben, maar dit kan echt niet..

Ik heb een filmpje gemaakt, klik op de link om hem te bekijken..
http://www.youtube.com/watch?v=Vaxiy49Nsl4
Het is hier zacht te horen, maar dat komt door mn webcam, het is veel harder.

Hoe kan dit? Door de electronica in de gitaar? Of iets met aarding?
Ik heb verschillende kabels geprobeert, met of zonder effecten tussen de gitaar en de versterker, ik heb em in mn toneport gehad, en overal is het zo!!!

Ik heb mn gitaarversterker in een NIET geaard stopcontact, en mn toneport zit aan mn computer, die óók in dat niet geaarde stopcontact zit..
Ik zal morgen testen op een geaard stopcontact..

Shit! Wie weet waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt,
Jelmer.

Blend
10 december 2008, 21:52
Dat komt omdat je stopcontact niet geaard is ;)

met hoe meer scheur, hoe meer geruis.

JelmerOnGuitar
10 december 2008, 21:54
Dat komt omdat je stopcontact niet geaard is ;)

met hoe meer scheur, hoe meer geruis.

Was ik idd ook al bang voor.. Denk je dat dr verder neits met mn gitaar aan de hand is? Want het was voorheen een stuk minder erg! Kan het ook te maken hebben met het anders belasten van het stopcontact? Heb er nu wel wat meer in zitten..

Zal het probleem opgelost zijn als ik het geaard aansluit? Ik ga het morgen meteen testen!

Bedankt:)

Blend
10 december 2008, 21:56
10 tegen 1 dat het probleem dan opgelost is idd :)

JelmerOnGuitar
10 december 2008, 21:59
10 tegen 1 dat het probleem dan opgelost is idd :)

Bedankt voor je snelle reactie:D! Ik betrap mezelf nu op de gedachte: "hmm nooit gedacht dat dat aarden nou zoveel uitmaakt".. Slecht:P

pasqual
10 december 2008, 22:03
als je in de buurt van een computer monitor staat, bromt ie nog eens 2 keer zo erg. karakter van het beestje. ( single coils )
mij boeit het niet meer. volgens mij is er niets mis met je gitaar.

groeten Pasqual.

JelmerOnGuitar
10 december 2008, 22:05
als je in de buurt van een computer monitor staat, bromt ie nog eens 2 keer zo erg. karakter van het beestje. ( single coils )
mij boeit het niet meer. volgens mij is er niets mis met je gitaar.

groeten Pasqual.

Jah klopt, hier was ik al wel van op de hoogte, als k dichter bij mn laptop zit wordt het erger.. Ik weet idd ook dat je dit gewoon hebt met single's, alleen het loopt nu wat uit de hand, moet de boel ff aarden(A)..