PDA

View Full Version : Goede tuners 8mm boring strat hals



Chow
10 december 2008, 19:59
Hoi,

Ik ga mijn nieuwe Kasuga strat van nieuwe tuners voorzien. De huidige tuners zijn antiek maar lopen terug. Dit wist ik overigens al bij aankoop hoor. Daarom kon er wat van de prijs af :D
Nu kan ik bij guitarfetish tuners vinden maar volgens mij niet voor 8 mm boring. Wat kan ik volgens jullie het beste doen? En welke tuners adviseren jullie mij?
Liefst zoek ik via Ebay naar tuners uit de jaren 70 omdat mijn gitaar ook uit die periode stamt maar weet niet of ik dan weer niet werkende tuners krijg. Dus misschien toch maar nieuwe? En welke dan?

Hendriks
10 december 2008, 23:05
De Wilkinson bij GFS zijn 8 mm , ik heb ze net gemoteerd.

Chow
11 december 2008, 00:01
Kreeg net email van GFS dat ze geen 8mm hebben :D
Ga ik ze toch maar bestellen ;)

Hendriks
11 december 2008, 08:39
Dat is vreemd ze verkopen zelfs conversie busjes om ze in 10 mm gaten te monteren.
Ik moest wel een beetje licht bijschuren om ze gemonteerd te krijgen.

Chow
11 december 2008, 11:15
Zie hieronder..

I don't have anything tha tfits 8mm but the 6 on a plate will fit in 9mm holes.

jay

Hendriks
11 december 2008, 11:53
http://store.guitarfetish.com/wiklstnitusi.html 5/16 inch is 7,93 mm , dus 8 mm

harrie-beton
11 december 2008, 12:01
op mijn strat zitten gotoh tuners, deze zijn zeer goed. Wel 9 mm dacht ik. Even uitboren? Of wil je echt het origineel houden.

Chow
11 december 2008, 12:08
Het allerliefst plaats ik tuners uit de jaren 70. Maar ik ben bang dat ik dan tegen dezelfde problemen aanloop.
De 6 on a plate http://store.guitarfetish.com/6onplvitufor.html vind ik zelf erg gaaf. Ik heb alleen geen flauw idee wat de kwaliteit is van die GFS tuners.

Chow
11 december 2008, 13:52
Nou breekt m'n klomp. Ik heb gisteren de topkam met potlood bewerkt en de snaren hoger gestemd en de boel zo laten staan. Nu de gitaar opnieuw normaal gestemd en hij loopt niet meer terug.. Ik kijk het dus even aan. Scheelt toch weer geld en gedoe..

Gearjunkie
11 december 2008, 15:33
het probleem dat jij teruglopen noemt, ontstemmen dus, ligt zelden aan de tuners.
Zoek het in de manier waarop je de snaren opzet en de kwaliteit van de topkam.

HaroldA
11 december 2008, 15:40
het probleem dat jij teruglopen noemt, ontstemmen dus, ligt zelden aan de tuners.

Mijn 2 Japanse 70's Les Paultjes ontstemden ook verschrikkelijk. Als je flink aan een snaar trok zag je het tunertje bewegen ;)

Na het vervangen van de tuners (niet de topkam!) heb ik nergens meer last van ;)

Chow
11 december 2008, 16:00
Ik kijk het even aan. Hij ontstemd nu niet meer. Ik heb zelf de snaren niet opgezet omdat ik de gitaar net heb. Ik bestel wel even een nieuw setje snaren en bekijk de topkam nog een keer. Maar heeft geen haast nu het probleem opgelost lijkt.

Eddy-Groningen
12 februari 2009, 13:05
verkeerde topic