PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul Studio Ebony



GreenDayEHV
10 december 2008, 19:18
Hoi,

deze vond ik op het internet:
http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Epiphone-Les-Paul-Studio-Ebony/art-GIT0000803-001#

coole gitaar vind ik zelf. Maar ik vraag me af of deze gitaar wel goede kwaliteit heeft (zeker in verhouding met de prijs) en of deze gitaar wel geschikt is voor mijn muzieksmaak, dit is Hardcore/Punk.

Zo niet, wat is hiervoor dan een geschikt LP modelletje dat onder de 500 blijft?

zeppo
10 december 2008, 19:26
In kwaliteit niet te onderscheiden van het voorbeeld

275 Euro: als ie echt zo goed zou zijn kopen we dus allemaal Gibsons puur vanwege de naam op de headstock.

Maar ja, "niet te onderscheiden"... door wie: een leek? Dan kun je misschien ook nog een Gibsun zoeken.
Of de gitaar heftig genoeg is voor Hardcore/Punk? Zou ik niet durven zeggen, want ik weet niet hoe de pickups zijn. De kleur is neem ik aan wel goed?

Demoi-crazy
10 december 2008, 22:48
Afblijven van die Epi Studio!!

Wil je een punkgitaar en hou je van het model Les-Paul?
http://www.musicstore.com/fr_FR/EUR/Gibson-Les-Paul-Melody-Maker-SEB-Satin-Ebony/art-GIT0010752-000

Maar toch....probeer hem eerst eens en probeer er nog een paar andere....

Rock on!

R2on
10 december 2008, 23:04
Ja over die melody maker heb ik goede dingen gehoord, ik heb zelf een standard, ik speel geen punk maar als ik AC/DC nummers ga spelen klinken de humbuckers nog best goed :)

vulvasonic
10 december 2008, 23:18
Ik neem aan dat je in een punkband speelt?

De meesten hier zullen je onmiddelijk een gitaar met humbuckers aanraden, omdat die nou eenmaal makkelijker scheuren en voller klinken. In het geval je de enige gitarist bent binnen jouw band, zou dat ook mijn voorkeur hebben.
Mocht je band echter een tweede gitarist in de gelederen weten, dan zou ik, mits ook hij een gitaar met humbuckers bespeelt, meteen op zoek gaan naar een telecaster. Die andere gitarist kan dan een stevige, vunzige, maar vooral massieve basis leggen met een zwaar overstuurd geluid en een dreunende, vol klinkende bas. Zou je kiezen voor een vergelijkbare benadering, dan verwacht je een gigantische muur van geluid, terwijl dat in de praktijk vaak juist een averechts effect heeft. Zet je daar echter een telecaster tegenover, met z'n directe, snerpende geluid en je plugt 'm in op een versterker die je relatief clean afstelt, dan snij je, zelfs op een meer bescheiden volume, overal doorheen.

Niet alleen maakt dat het totaalgeluid groter en rauwer, het stelt je ook in staat extra ritmiek en dynamiek toe te voegen.

Je hebt er niks aan als beide gitaristen voortdurend het gevoel hebben te verzuipen in het geluid van de ander.


Maar goed, dit verhaal is alleen een tip om ter overweging mee te nemen in je uiteindelijke keuze, als je je daadwerkelijk herkent in de hierboven geschetste situatie.
:D