PDA

View Full Version : Metal Pedaal



mel-aers
10 december 2008, 19:13
Ik ben opzoek naar een goed pedaal om metal te spelen.

Ik heb al de HT-Dist van blackstar als gewone distortion pedaal.

Het schijnt dat blackstar nu ook een zware variant heeft de HT-DistX.

Ook ben ik aan het denken over de Boss ML-2 (metal Core).

Ik heb ook al veel hier op het forum gekeken en ben er achter gekomen dat de Bloody Mary van T-REX tegen valt.

Hebben jullie suggesties of eventuele ervaringen met de HT-DISTX

Marshallover
10 december 2008, 19:26
Nee geen ervaringen met HT-DISTX. Maar er staat echt voldoende over metalpedalen op dit forum. Zoek beter en gij zult vinden. Ik ben uitgekomen op de Twintube Mayhem van Seymour Duncan, is onderweg op dit moment. succes

JKO
10 december 2008, 20:10
Ik heb de distx nu al een mooie tijd. Zeer geschikt pedaal voor metal.
Daarvoor had ik een Metal Muff, prima pedaal, maar haalt het imo niet bij de distx.

mel-aers
10 december 2008, 20:38
Ik ben zelf ook heel tevreden met het geluid uit de HT-DIST van blackstar maar heb gewoon een echt metal pedaal der nog langs nodig.
Is het wel verstandig om dan ook nog de HT-DISTX langs de HT-DIST te leggen van blackstar of is dat een beetje te overdreven ?

Onkelpazuzu
11 december 2008, 09:08
Ik heb laatst mijn oude Ibanez Metal Charger weer eens uit de kast gehaald. Valt ook niet tegen hoor. Maar goed - dat zal wel volkomen achterhaald zijn, met al die moderne superpedalen. ;)

TimmU
11 december 2008, 09:32
check ook de Vox Satchurator eens. Toffe sound, brute distortion.

Nitefly7
11 december 2008, 09:41
en -nogmaals- de MI Audio Tube Zone..!

die ML-2 (Metalcore) van Boss heb ik eens getest, en ik moet zeggen dat het een compleet ander pedaal is dan het gevreesde MT-2 (Metal Zone)-ding; die ML-2 vond ik erg bruikbaar en onwijs 'metal' klinken...

Gitaar4LifeDude
11 december 2008, 11:30
ik heb zelf een boss metalcore en ik vind 'm eigenlijk weinig bruikbaar voor wat dan ook behalve dingen als disturbed, die sound nailt hij precies.

Riezz
11 december 2008, 12:23
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een goed metalpedaal. Van het merk Blackstar is ook de HT Dual met 12A7 buis verkrijgbaar.

Weet iemand daar iets over te vertellen??? Maakt zo'n buis in een pedaal nou nog iets uit???:sneaky:

HaroldA
11 december 2008, 13:09
Boss Heavy Metal HM-2 MIJ :rockon:

almarvk
11 december 2008, 13:42
MIK is ook prima ;)

mel-aers
12 december 2008, 14:47
Ik heb gisteren de Blackstar HT-DISTX besteld. Heb er veel positieve recenties over gelezen. Op youtube staan ook een aantal filmpjes over dit pedaal. Zit goed geluid in naar mn eerste indruk. Nu afwachten hoe hij het op m'n versterker gaat doen.

Nielsje
12 december 2008, 15:02
Ik heb gisteren de Blackstar HT-DISTX besteld. Heb er veel positieve recenties over gelezen. Op youtube staan ook een aantal filmpjes over dit pedaal. Zit goed geluid in naar mn eerste indruk. Nu afwachten hoe hij het op m'n versterker gaat doen.

Heb je nu een pedaal gekocht zonder het eerst in het echt gehoord te hebben of te hebben bespeeld?

Lexvandoef
12 december 2008, 15:05
Heb je nu een pedaal gekocht zonder het eerst in het echt gehoord te hebben of te hebben bespeeld?

Internetgeneratie Nielsje ;)

gerritje tralalalala
12 december 2008, 15:20
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een goed metalpedaal. Van het merk Blackstar is ook de HT Dual met 12A7 buis verkrijgbaar.

Weet iemand daar iets over te vertellen??? Maakt zo'n buis in een pedaal nou nog iets uit???:sneaky:
De HT-Dual is een combanatie van de lichtste 2 pedalen uit de HT serie.
De distx en dist zijn niet in dual te krijgen voor zover ik weet.

tidalwave_sideburns
12 december 2008, 15:49
Rocktron heeft zo'n pedaal, silver dragon

http://www.rocktron.com/site/productreviews/reviews/stompboxes/silverdragon2.html

Als je de kans hebt, moet je deze ook zeker uitproberen.

mel-aers
12 december 2008, 19:34
Ze hadden hem in eindhoven bij feedback niet op voorraad.
Ik heb deze laten overhevelen vanuit Rotterdam. Ik ga er natuurlijk eerst op spelen in eindhoven. Ik heb hem dus nog niet gekocht. Maar wat ik er over gehoord heb gaat het hem wel worden of hij moet dermate tegen gaan vallen, dan wordt het een ander verhaal

mel-aers
12 december 2008, 20:12
is overdrive + distortion tegelijk aanzetten een goede combinatie ?

robert-gitarist
12 december 2008, 20:22
Nee, dat gaat een brok herrie vormen die niet aan te horen is.
Distortion + boost of een overdrive + boost is wel een goede combi maar een overdrive en nog eens een distortion er over heen is niks na mijn ervaring. Misschien als je de boel heel goed op elkaar afsteld dat het zou kunnen maar ik vrees het ergste.

mel-aers
12 december 2008, 20:49
Is het dan toch beter om naast de distortion en overdrive een pedaal te kopen wat er echt voor bedoeld is ?

Het zit dus zo, Ik heb nu al een Blackstar DIST. Deze is echt ideaal om in mijn band te gebruiken (stijl Pearl Jam achtig) Daarnaast heb ik ook nog een OCD van Fulltone. Als ik alleen speel, speel ik vaak metal. Hier is mijn oog gevallen op de Blackstar DISTX,(net een flinke dreun zwaarder dan de gewone DIST.

Mijn budget ligt tussen de 100 en 150 voor een goed metal pedaal.
T-rex bloody mary valt af.
BOSS klinkt te blikkerig.


de Blackstar heeft een goede sound naar mijn mening

En ik zit er ook aan te denken als het niet wat te overdreven is om 2 blackstars langs elkaar te leggen daarom vroeg ik ook om overdrive + distortion te combineren.



.

Il_Falco
13 december 2008, 14:49
kan je gewoon niet je distortion houden, en voor als je alleen speelt, een bad monkey ofzo ervoor duwen zodat je meer gain hebt ?

mel-aers
13 december 2008, 18:13
Dus een bad Monkey is een soort van boost voor het pedaal ?

Marshallover
13 december 2008, 19:20
Dus een bad Monkey is een soort van boost voor het pedaal ?
Nee, een Bad Monkey is een overdrive pedaal van Digitech die je als boost voor een pedaal KUNT gebruiken ;)

mel-aers
14 december 2008, 16:56
Ik heb ook vaker van een tubescreamer gehoord. Deze doet dus het zelfde als een bad monkey

Jimwoud
15 december 2008, 08:51
Waarom probeer je die OCD niet eens voor je Blackstar? Gain van de OCD laag en volume wat hoger. Moet volgens mij wel een prima metal sound opleveren.

mel-aers
15 december 2008, 09:25
Heb ik al geprobeerd dan klinkt hij inderdaad wel lekker maar krijg dan veel feedback en ruis er doorheen.

Heb ook de MXR ZW20 gezien waar je ook mee kunt boosten. WAt is het verschil tussen een overdrive/ boost en een echt overdrive pedaal

Nitefly7
15 december 2008, 10:48
Heb ik al geprobeerd dan klinkt hij inderdaad wel lekker maar krijg dan veel feedback en ruis er doorheen.

Heb ook de MXR ZW20 gezien waar je ook mee kunt boosten. WAt is het verschil tussen een overdrive/ boost en een echt overdrive pedaal

korte antwoord: niks

langere antwoord: sommige overdrives hebben (1) een extra boost knop, zoals de MXR CAE-402, of de Fulltone Fulldrive, hierdoor is het een overdrive+ boost..
Andere overdrives (2) worden 'vaak' ingezet om (met lagere gain afstelling) een distortionpedaal even een 'extra zetje' te geven, de Bad Monkey en Boss SD-1 worden hier vaak voor gebruikt..
Een DS-1 is met een lage gain-instelling ook erg geschikt voor dit werk...
dat zou dan een 'distortion/boost' moeten heten...

_M_P
15 december 2008, 11:21
wat je eigenlijk nodig hebt, is gewoon een enorme mesa stack.

TimmU
15 december 2008, 11:29
wat je eigenlijk nodig hebt, is gewoon een enorme mesa stack.

Nou , met een budget van 150 euro gaat dat helemaal goedkomen denk ik.


Of misschien een ENGL SE , dat kan wel. (inside-joke;))

Riezz
15 december 2008, 12:42
Hey Mel- Aers,

Ik hoor/lees echt een helehoop goeds over het Blackstar HT-DISTX pedaal.

Ik hoop ook echt dat als je het pedaal hebt je ook zeker even laat weten hoe die klinkt. Ik zit er ook over te denken om dit pedaaltje aan te schaffen.

mel-aers
15 december 2008, 12:42
Heb net eens rondgezocht op internet en kwam de Boss Noise Suppressor tegen.

Killt de noise suppressor ook de feedback ?

HaroldA
15 december 2008, 13:51
Heb net eens rondgezocht op internet en kwam de Boss Noise Suppressor tegen.

Killt de noise suppressor ook de feedback ?

Dat kan inderdaad, maar alleen ale het een 'losstaande' feedback is. Als je tijdens je spel al last van feedback hebt, zit er toch ergens iets goed fout.

Als je trouwens een noise suppressor koopt, zou ik de Decimator van ISP kopen! (zoek maar eens op dit forum)

mel-aers
15 december 2008, 14:26
TIjdens het spelen zelf heb ik helemaal geen last van feedback

HaroldA
15 december 2008, 14:28
TIjdens het spelen zelf heb ik helemaal geen last van feedback

Decimator! :rockon:

mel-aers
15 december 2008, 19:37
Hoe zit het eigenlijk met de Jeckyll and Hyde pedaal van Visual Sounds.

Dit is ook een distortion met overdrive pedaal. Als ze deze 2 combineerd krijg je geen feedback of eventuele ruis.

Komt dit er door dat deze overdrive echt een boostoverdrive zoals een tubescreamer of een gewone standalone overdrive pedaaltje

Il_Falco
15 december 2008, 20:21
Hoe zit het eigenlijk met de Jeckyll and Hyde pedaal van Visual Sounds.

Dit is ook een distortion met overdrive pedaal. Als ze deze 2 combineerd krijg je geen feedback of eventuele ruis.

Komt dit er door dat deze overdrive echt een boostoverdrive zoals een tubescreamer of een gewone standalone overdrive pedaaltje

als je de Jeckyll combineerd met de Hyde bedoel je? :seriousf:

nu, Dus, je zoekt een pedaal om metal mee te spelen. wil je die waar je rock mee speelt houden? zoja, een boost pedaaltje om meer gain (de tubescreamertruc-ofzo)

zoneen, dan ligt de markt open, idd ne Jeckyll and hyde, dist-x, Bloody mary, Big Muff, bottle rocket, tubefactor...

Riezz
16 december 2008, 18:58
Waarschijnlijk hebben mensen dit filmpje ook op youtube gezien, maar ik was er iig erg van onder de indruk. Je ziet een blackstar ht distx in combinatie met een bad monkey.

http://nl.youtube.com/watch?v=ecpClAISEfY

Ik vraag me af of je dit geluid alleen maar kan krijgen met een buizenversterker??

Nielsje
16 december 2008, 19:28
Kennen jullie dit pedaal ook?

Extreme metal, onlangs aangeschaft!

Metal pedal (http://www.easternbikes.com/media/photos/2008/Jul/24/cache/PedalWhite_display.jpg)

mel-aers
16 december 2008, 22:54
Dit geluid krijg je ook gewoon met een transistor amp
IK heb de gewone blackstar HT-DIST. Die klinkt gewoon zo helder en goed.
Echt een goed pedaal. Ben heel blij met mijn aankoop van dit pedaal. Zou het zo weer doen.

Met die bad Monkey Boost moet ik dan ook maar eens gaan proberen maar dan voor mn gewone dist.

macwilliams
19 december 2008, 10:37
Kennen jullie dit pedaal ook?

Extreme metal, onlangs aangeschaft!

Metal pedal (http://www.easternbikes.com/media/photos/2008/Jul/24/cache/PedalWhite_display.jpg)

EASTERN:rockon:

RolandT
19 december 2008, 13:16
Hoe zit het eigenlijk met de Jeckyll and Hyde pedaal van Visual Sounds. Dit is ook een distortion met overdrive pedaal. Als ze deze 2 combineerd krijg je geen feedback of eventuele ruis.Ik heb een J&H gehad, feedback had je alleen als je de 2 samen op extreme settings gebruikt. Fun om op het einde van een nummer wat extra lawaai te maken:rockon:
Ik gebruik nu de Fulltone GT500, is iets meer flexibel. Guitar Player TV geeft in deze video (http://www.guitarplayertv.com/?channel=pedals&videofile=gptv/newgear/gptv_h07_fulltone) de mogelijkheden van de GT500.