PDA

View Full Version : Byoc



gitaarhaantje
10 december 2008, 13:56
Hallo allemaal,

Ik ben wel geinteresseerd in het byoc delay pedaal( digitale) en wou het dus op de site van hun bestellen..

Nu kwam ik erachter dat het niet mogelijk is.. doe ik iets fout of kan het gewoon echt niet...

Groeten Laurens

Arvoitus
10 december 2008, 13:58
BYOC pedaaltjes kun je bij De Gier halen:
http://degiergitaarbouw.nl/webshop/index.php?cPath=1&osCsid=9872f1889bf413106d191ebc635d6b9f

gitaarhaantje
10 december 2008, 14:44
maar is het niet goedkoper om deze in amerika te kopen gezien de huidige koers?

RolandT
10 december 2008, 15:38
maar is het niet goedkoper om deze in amerika te kopen gezien de huidige koers?Ja het was (veel) goedkoper (zowel UK als US was goedkoper). Onlangs hebben ze -op verzoek van de resellers vermoed ik:) nu een regel dat je als Nederlander/Belg alleen bij "De Gier" mag kopen.

imlikeajungle
10 december 2008, 15:40
Ze zijn iig niet 'goedkoop' meer te noemen :listen:

gitaarhaantje
10 december 2008, 15:51
dat zijn mooi dikke naaistreken..

maar wat raden jullie aan:

of zo'n delay pedaal kopen voor 80 euro of toch tweedehands eentje kopen maar dan dus niet zelf maken..

m.a.w. is het waard om zoiets te kopen..ik snap dat ik dat voor mijzelf moet bepalen maar misschien dat iemand andere suggesties heeft...

Dirk_Hendrik
10 december 2008, 16:07
Ik zit effe te kijken naar die pingpong delay. 98.99 dollar op de byoc site en 71,25 euro bij Sander. Dat ontloopt elkaar toch niet zo extreem veel?

RolandT
10 december 2008, 16:12
Ik zit effe te kijken naar die pingpong delay. 98.99 dollar op de byoc site en 71,25 euro bij Sander. Dat ontloopt elkaar toch niet zo extreem veel?Dan vermoed ik dat De Gier -in ruil voor het alleenrecht- ook zijn winstmarge een beetje heeft moeten aanpassen. Vroeger was het heel wat euros goedkoper in de UK.

gitaarhaantje
10 december 2008, 16:12
ja idd maar heb je ook gezien dat daar nog 19% btw over heen komt..? door een niet te verklaren reden...

Dirk_Hendrik
10 december 2008, 16:15
Die zou je met US import ook krijgen. + douanekosten. (en ze zijn de laatste maanden afgrijselijk fanatiek)

Chris Winsemius
10 december 2008, 16:15
Niet al te groot verschil en bij eigen import moet je maar afwachten wat er voor extra kosten bijkomen;
- transport
- import-tax over totaal (goederen + transport)
- over bovenstaand nog eens 19% btw
- en dan 16,75 voor de handling hier

Daarnaast:
voor dealers is het niet te doen als de fabrikant ook nog eens zelf direct levert. Maak het zelf ook wel mee en ik ben hartstikke blij dat er gelukkig wel fabrikanten zijn die daar rekening mee houden, bij sommigen vervalt zelfs de garantie voor de eindgebruiker als er niet via dealers is/wordt geleverd.

RolandT
10 december 2008, 20:35
Die zou je met US import ook krijgen. + douanekosten.Nee de byoc dealer in de UK was het best, geen import en geen douanekosten, vaak 20 euro of meer goedkoper dan bij De Gier.

Mitch
10 december 2008, 22:16
Omdat die lul dus geen BTW rekende vroeger en zichzelf dus ontzettend interessant kon prijzen en zich de internet-aankopen toe eigende.
Zo, het is gezegd maar je hebt het niet van mij :sssh:

Als het trouwens zo'n 'naaistreek' is misschien zelf even zo'n setje samenstellen? We kunnen het zelf allemaal weer goedkoper en bedrijven zijn misdadig dat ze winst willen maken.

gitaarhaantje
11 december 2008, 11:29
Ik zat nog even te kijken naar andere delay's maar volgens mij zijn deze er niet zo makkelijk onder de 100 euro..

Heeft iemand nog suggesties.. voor andere delay's of waarom ik juist wel deze delay zou moeten kopen..

Ik had hiervoor een boss giga delay, helaas verkocht had ik nooit moeten doen maar volgens mij ben je daar gitarist voor haha...

Nielsje
11 december 2008, 11:44
Ik heb zelf een byoc delay, en het echt een heel erg fijn pedaal, wat met wat simpele mods ook best is aan te passen aan je eigen smaak.

Het is allemaal smaak afhankelijk, wat je zelf wil. Ik ben blij met een byoc, maar dat wil niet zeggen dat jij er ook gelukkig van wordt.

gitaarhaantje
11 december 2008, 11:50
en heb je het pedaal ook zelf gebouwd?

Nielsje
11 december 2008, 11:59
en heb je het pedaal ook zelf gebouwd?

Nee, voor mij de keuze: óf een nieuwe ping-pong delay zelfbouwen, of een oudere byoc kopen die al in elkaar zat. Heb het laatste gedaan, want dat was goedkoper en sneller :)

peter_heijnen
11 december 2008, 12:08
De pingpong klinkt erg goed en met de twee verschillende delaytijden kun je aardig freaken, ook al zijn ze oorspronkelijk niet stereo uit (is er al een mod?..), en delen beide lijnen level en feedback.

De pingpong is een van de lastigste te bouwen byoc pakketten, maar het is mij gelukt dus het is zeker te doen gezien mijn eerdere soldeerervaring die bestond uit kabels, byoc phaser, byoc drop in wah en byoc chorus.

Daarnaast is het echt te gek om met een eigengebouwd pedaal te spelen! :)

gitaarhaantje
12 december 2008, 11:31
YEAH!

Heb het besteld en krijg er nog een gratis booster pedaal bij ook(zonder behuizing) en een signal tester...

Wat wil je nog meer.!

Hopelijk is ie morgen binnen :O

Dirk_Hendrik
12 december 2008, 11:46
maar het is mij gelukt dus het is zeker te doen

http://www.youtube.com/watch?v=jBDF04fQKtQ

peter_heijnen
12 december 2008, 12:40
http://www.youtube.com/watch?v=jBDF04fQKtQ
Haha idd, eerlijk is eerlijk, nadat ik die eerste drie elco's in het begin van de handleiding niet aan de andere kant van de print had gesoldeerd, bleek ik op het eind een groot probleem te hebben waarbij het vakkundige advies van Barend zeer dringend gewenst én redding was.

Dussss, die eerste drie elco's gaan er aan deze kant op:
http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/pingpongprint.jpg

En dan wordt het uiteindelijk dit:
http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/pingpongguts.jpg

En btw, stel je wilt ooit nog eens de chorus maken: beter maar geen ic-voetjes omdraaien.....
With a little rubbing in from your friends! :)

Veel plezier met bouwen!