PDA

View Full Version : probleem na vervangen elementen



Rude Perception
10 december 2008, 12:25
Ik hoop dat het hier goed staat, of moet het onder een zelfbouwforum?

Gister heb ik de elementen en potmeters van m'n prs santana se vervangen.

Ik heb er een '59 en een SH-5 ingezet, met 2 push-pull potmeters, om te splitten.
Het schemaatje dat ik heb gebruikt kwam gewoon van Seymourduncan.com en is dus goed.

Nadat ik alles heb geinstalleerd is er een 50 Hz brom, daarvoor ga ik de aardes allemaal nog even nalopen.

MAAR voor mij mysterieuzer is wanneer ik op m'n elementen trommel, of, wanneer de versterker hard genoeg staat zelfs op m'n gitaar. Alles wordt behoorlijk hard doorversterkt. Het gebeurd bij allebei de elementen en ik ga ervan uit dat SD's niet echt elementen zijn die heel erg microfonisch zijn, toch?:dontgeti:
Waar kan dan aan liggen?

kalmah
10 december 2008, 12:39
Als ik met m'n plectrum op de elementen tik (antiquity's) hoor ik ook tikjes door versterker..bedoel je dit 'probleem' ?

Nooit geprobeerd als amp hard staat ook gitaar is.. zal 't is uittesten.

Rude Perception
10 december 2008, 18:47
Het is al opgelost. Op de een of andere manier werd het minder toen ik er snaren op had gezet. Wat betreft aarde, was ik een draadje vergeten vast te zolderen.

Ervaring:
'59 --> Lekkere humbucker, lekker warm en gebalanseerd geluid.
SH-5 --> Ook wel een aardig elementje, alleen wel een beetje schreeuwerig en misschien ook wel wat te veel output. Ik weet nog niet of hij blijft.

snaarplukker
11 december 2008, 18:25
Het is al opgelost. Op de een of andere manier werd het minder toen ik er snaren op had gezet. Wat betreft aarde, was ik een draadje vergeten vast te zolderen.

Ervaring:
'59 --> Lekkere humbucker, lekker warm en gebalanseerd geluid.
SH-5 --> Ook wel een aardig elementje, alleen wel een beetje schreeuwerig en misschien ook wel wat te veel output. Ik weet nog niet of hij blijft.
De SH-5 iets lager stellen, mooiere toon, minder geschreeuw.;)

Cees