PDA

View Full Version : "goedkope" nieuwe versterker



A_monkey
10 december 2008, 09:40
Hallo allemaal!

Ik ben van plan binnenkort een nieuwe versterker te kopen want ik heb nu zo'n 10 watt marshalltje :p Maar ik heb echt helemaal geen verstand van versterkers!
Het budget ligt tot 200 euro max.
Er hoeven geen effecten in de versterker te zitten want heb al een multi-effectpedaal, maar vind het wel fijn er een distortion op te hebben.
Ik speel voornamelijk rock, van Jimi Hendrix tot Muse, op een fender baja tele.
Welke versterker raden jullie mij aan?

almarvk
10 december 2008, 09:47
Waarvoor wil je 'm gaan gebruiken? Slaapkamer, oefenhok of podium?

Nitefly7
10 december 2008, 09:56
Hallo allemaal!

Ik ben van plan binnenkort een nieuwe versterker te kopen want ik heb nu zo'n 10 watt marshalltje :p Maar ik heb echt helemaal geen verstand van versterkers!
Het budget ligt tot 200 euro max.
Er hoeven geen effecten in de versterker te zitten want heb al een multi-effectpedaal, maar vind het wel fijn er een distortion op te hebben.
Ik speel voornamelijk rock, van Jimi Hendrix tot Muse, op een fender baja tele.
Welke versterker raden jullie mij aan?

voor iets meer dan 200 heb je 'n Fender Vibro Champ of Super Champ; heel vet geluid, erg flexibel en bruikbaar vanaf slaapkamer (klinkt echt te gek) tot kleine podia...

anders zou ik kijken naar 'n Peavey Valveking Royal 8, of Nano Valve...

peter_heijnen
10 december 2008, 09:59
Bij thomann koop je al voor 155 euro een harley benton ga15, en dat is best al een aardige 15 watt buizenversterker. Zit geen dist op maar wel een loop voor je multieffect. Ik heb een klein jaar geleden zo'n ding voor mijn neefje gekocht en die doet het nog steeds, dus ze gaan iig niet meteen kapot.

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_ga15.htm

iWishmaster
10 december 2008, 10:12