PDA

View Full Version : "goedkope" nieuwe versterker



A_monkey
10 december 2008, 09:40
Hallo allemaal!

Ik ben van plan binnenkort een nieuwe versterker te kopen want ik heb nu zo'n 10 watt marshalltje :p Maar ik heb echt helemaal geen verstand van versterkers!
Het budget ligt tot 200 euro max.
Er hoeven geen effecten in de versterker te zitten want heb al een multi-effectpedaal, maar vind het wel fijn er een distortion op te hebben.
Ik speel voornamelijk rock, van Jimi Hendrix tot Muse, op een fender baja tele.
Welke versterker raden jullie mij aan?

almarvk
10 december 2008, 09:47
Waarvoor wil je 'm gaan gebruiken? Slaapkamer, oefenhok of podium?

Nitefly7
10 december 2008, 09:56
Hallo allemaal!

Ik ben van plan binnenkort een nieuwe versterker te kopen want ik heb nu zo'n 10 watt marshalltje :p Maar ik heb echt helemaal geen verstand van versterkers!
Het budget ligt tot 200 euro max.
Er hoeven geen effecten in de versterker te zitten want heb al een multi-effectpedaal, maar vind het wel fijn er een distortion op te hebben.
Ik speel voornamelijk rock, van Jimi Hendrix tot Muse, op een fender baja tele.
Welke versterker raden jullie mij aan?

voor iets meer dan 200 heb je 'n Fender Vibro Champ of Super Champ; heel vet geluid, erg flexibel en bruikbaar vanaf slaapkamer (klinkt echt te gek) tot kleine podia...

anders zou ik kijken naar 'n Peavey Valveking Royal 8, of Nano Valve...

peter_heijnen
10 december 2008, 09:59
Bij thomann koop je al voor 155 euro een harley benton ga15, en dat is best al een aardige 15 watt buizenversterker. Zit geen dist op maar wel een loop voor je multieffect. Ik heb een klein jaar geleden zo'n ding voor mijn neefje gekocht en die doet het nog steeds, dus ze gaan iig niet meteen kapot.

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_ga15.htm

iWishmaster
10 december 2008, 10:12
Bij thomann koop je al voor 155 euro een harley benton ga15, en dat is best al een aardige 15 watt buizenversterker. Zit geen dist op maar wel een loop voor je multieffect. Ik heb een klein jaar geleden zo'n ding voor mijn neefje gekocht en die doet het nog steeds, dus ze gaan iig niet meteen kapot.

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_ga15.htm

Hoe krijgen ze het gemaakt voor die prijs :???:
Betere oefenversterker voor thuis is er niet lijkt, me, zeker als je een multi-effect hebt!

A_monkey
10 december 2008, 10:17
Maar oversturen die kleine buizendingen niet heel snel uit zichzelf?
En de versterker is bedoeld voor op mijn slaapkamer dus hij moet ook op laag volume klinken en het liefst ook geschikt voor in een oefenhok.
Ik zal iig wel een keertje naar de gitaarwinkel gaan om die peaveys en miss ook de epiphone valve jr uit te proberen. Maar als jullie nog betere alternatieven hebben hoor ik het graag.

iWishmaster
10 december 2008, 10:20
Maar oversturen die kleine buizendingen niet heel snel uit zichzelf?
En de versterker is bedoeld voor op mijn slaapkamer dus hij moet ook op laag volume klinken en het liefst ook geschikt voor in een oefenhok.
Ik zal iig wel een keertje naar de gitaarwinkel gaan om die peaveys en miss ook de epiphone valve jr uit te proberen. Maar als jullie nog betere alternatieven hebben hoor ik het graag.

Op laag volume klinken ze zeker wel goed, maar ze gaan pas crunchen op redelijk hoog volume. Echt superclean zijn ze niet meer als je een drummer hebt die flink zn best doet. Als je dat wilt, met jouw budget, moet je echt een transitorversterker kopen ben ik bang. En ik kan je ook wel garanderen, dat je er qua geluidskwaliteit niet in vooruit zal gaan ten opzichte van wat je nu hebt.

A_monkey
10 december 2008, 10:33
Zijn de marshalls uit deze prijsklasse wat? Bijvoorbeeld de Valvestate 8040?

peter_heijnen
10 december 2008, 11:00
Maar oversturen die kleine buizendingen niet heel snel uit zichzelf?
En de versterker is bedoeld voor op mijn slaapkamer dus hij moet ook op laag volume klinken en het liefst ook geschikt voor in een oefenhok.
Voor de slaapkamer is die ga15 al snel te hard vond ik, maar daar zul je in het oefenhok alleen profijt van hebben, verder is het een redelijk cleane versterker.

arcane
10 december 2008, 11:53
Zijn de marshalls uit deze prijsklasse wat? Bijvoorbeeld de Valvestate 8040?

Ja daar dacht ik ook meteen aan. Ik gebruik zelf een 8040 voor thuis op de slaapkamer, het ding heeft een mooie clean, die ook clean blijft op een hoog volume (dat gedeelte is 100% transistor) en een lekkere crunch en scheur (1 buis in de voorversterker).

Ik vind dat het ding lekker klinkt op elk volume.

Ome Keith
10 december 2008, 13:23
VS8040 klinkt echt heel lekker thuis en redt het ook net op kleine podia.
Tweedehands Laney LC15 of LC15R heb je ook regelmatig onder de 200,- 2e hands
Heb je 15 watt buizen met een 10" speaker.
Prima thuis en lukt zelfs op kleine podia (makkelijker nog dan die VS8040)
Yannick Brouwer heeft er ook net een aangeschaft.

A_monkey
10 december 2008, 15:53
Weet er iemand waar ik Laney versterkers uit kan proberen in of bij amsterdam?

schwalbe
10 december 2008, 17:01
Bij de Feedback horen ze hem te hebben, maar nieuw is hij duurder dan 200 hoor...
Wel te gekke dingen trouwens.

Ome Keith
10 december 2008, 17:29
Kosten nieuw zo'n 500,-
2e hands 150,- tot 250,- afhankelijk van de leeftijd
In Amsterdam ken ik alleen seniortwice die Laney heeft/had (bellen!)
In Beverwijk heeft Paul Timmer (Muziek Timmer) een nieuwe LC15 staan heb ik gehoord

beruk
10 december 2008, 17:34
Tja, die van mij is net verkocht aan.... Yannick

Kick ass ding! niet voor slaapkamer gebruik of je moet in een bunker wonen!

Ome Keith
10 december 2008, 18:30
Dan woon ik kennelijk in een bunker .......... :-)

Je hebt wel gelijk; thuis gaat wel maar hij pas echt leven als je hem open draait.
In onze oefenruimte blaast ie zelfs een Randall RG75 transistor helemaal weg.
Op een 4x12 weet je ook niet wat je hoort.

A_monkey
10 december 2008, 19:27
miss dan tog liever een marshall of dat peaveytje

Ome Keith
11 december 2008, 00:03
Gewoon verschillende dingen proberen.
200 Euro blijft 200 Euro.
Ik vind trouwens dat die LC15 op m'n slaapkamer prima kan.
Er zit gewoon een volumeknop op en op een laag volume klinkt ie gewoon netjes. Wat bedoeld wordt is dat het een buizenversterker is. Het beest wordt wakker als je hem opendraait. Dan gaat ie voor de meeste oefenruimtes al onbeschoft hard.
Reageert ook heel erg goed op m'n Ibanez pedalen (UE300, AD-9,FL-9,SD-9) en m'n Digitech RP50 bakkie.
Ik vind het lollige van dat ding dat ie zo klein is, een mooie toon heeft en zelfs aangesloten op een 2x12 of 4x12 het heel erg goed doet.
Ik heb ook een Marshall VS8040 (12" Celestion speaker) en die is ook prima maar als ik zou moeten kiezen die twee kies ik toch voor de Laney ondanks dat de speaker (10" H&H) minder is. Maar dat is uiteraard heel persoonlijk