PDA

View Full Version : B-Band A 3.2 systeem



cas.dekker
9 december 2008, 22:27
Hallo,

ik Heb een Simon&Patrick CW Cedar GT A.32(B-Band) pickup systeem erin(fijne gitaar trouwens).
De batterij hiervan is alleen heel snel leeg(al zeg ik het zelf). nou is de vraag die ik heb:
moet ik hem als ik hem niet gebruik uitpluggen(lijkt mij wel anders blijft het systeem actief?) én moet ik dan de volume knop dichtdraaien? of is dit niet nodig?
ik had laatst een optredentje en bij de soundcheck( 3 uur ervoor) hebben we er een nieuwe batterij in gestopt, ik heb hem toen na de soundcheck uitgeplugged en weggezet maar de volume knop stond open, toen ik ging spelen moest de geluidsman het volume op z'n mengpaneel vol open draaien om het goede volume te krijgen!
wat is de oplossing, als die er is
alvast bedankt voor de hulp!

http://simonandpatrick.com/woodlandcwcedargta32.htm

Jedeel
9 december 2008, 22:45
moet ik hem als ik hem niet gebruik uitpluggen(lijkt mij wel anders blijft het systeem actief?) én moet ik dan de volume knop dichtdraaien? of is dit niet nodig?
ik had laatst een optredentje en bij de soundcheck( 3 uur ervoor) hebben we er een nieuwe batterij in gestopt, ik heb hem toen na de soundcheck uitgeplugged en weggezet maar de volume knop stond open, toen ik ging spelen moest de geluidsman het volume op z'n mengpaneel vol open draaien om het goede volume te krijgen!

Cas, uitpluggen (de jackplug uit de gitaar) is correct. De stand v.d. volumeknop
heeft er m.i. niets mee te maken.
Heeft jouw systeem (electronica) geen LED om te checken hoe de lading v.d. batterij is?

Fingerpick
9 december 2008, 23:17
Ik zorg dat ik net voor een optreden altijd een (pas opgeladen) batterij in m'n gitaar steek, dan voel ik me voor minstens 6 uur gerust ... en nog een reserve in de gitaarkoffer !

peter_heijnen
10 december 2008, 08:40
Als je uitplugt kun je de volumeknop gewoon openlaten, zolang je niet bent ingeplugd wordt er geen stroom verbruikt.

Het kan normaal gesproken niet zo zijn dat je batterij op is na 3 uur terwijl je uitgeplugd was, er moet dan iets mis zijn. Ik heb zelf de bband A2.2 met ust en ast, speel 4 tot 5 keer per week, en per optreden is die gitaar 3 tot 4 uur ingeplugd. Ik doe maanden met een batterij.

chefdaniel
10 december 2008, 10:06
Ik zorg dat ik net voor een optreden altijd een (pas opgeladen) batterij in m'n gitaar steek, dan voel ik me voor minstens 6 uur gerust ... en nog een reserve in de gitaarkoffer !

als ik het goed begrijp gebruik je dus een oplaadbare batterij, hier zou het probleem kunnen zitten. naarmate die dingen ouder worden en dus vaak opgeladen zijn gaan ze sterk in power achteruit. probeer het eens met een echte batterij zou ik zeggen.

Jedeel
10 december 2008, 17:43
als ik het goed begrijp gebruik je dus een oplaadbare batterij, hier zou het probleem kunnen zitten. naarmate die dingen ouder worden en dus vaak opgeladen zijn gaan ze sterk in power achteruit. probeer het eens met een echte batterij zou ik zeggen.

Chefdaniel, de topicstarter heeft het voor zover ik kan lezen niet over een oplaadbare batterij.
Jij reageert nu op een reactie van iemand anders :)

cas.dekker
10 december 2008, 18:00
ik gebruik inderdaad geen oplaadbare batterij ;)

ik weet niet precies waar het probleem zit maar ik zal er zo snel mogelijk weer een batterij
in stoppen en het dan weer checken (ik moet dinsdag avond toch spelen) als ik dan weer hetzelfde probleem heb, dan is er dus echt iets mis en zal ik hem even laten nakijken!

ik laat het nog wel even weten :)