PDA

View Full Version : gitaartje



GuiTaR_AlcoholicA
9 december 2008, 21:01
maken jullie je gitaarband vast aan je gitaar ?
anders schiet die toch soms los?

J-sus Rulez
9 december 2008, 21:05
Zoek eens op straplocks
door deze systemen kan je riem niet van de straps schieten

guitargeek3
10 december 2008, 08:38
En dan zou ik wel voor de Dunlop straplocks gaan en niet die van Shaller.

Edit: Deze bedoel ik dan:
http://www.guitarpartscanada.com/images/duNLOPsTRAP%20lOCK.jpg

HaroldA
10 december 2008, 10:23
En dan zou ik wel voor de Dunlop straplocks gaan en niet die van Shaller.

Heb ik ook en zijn veel fijner dan de Schallers inderdaad! Nadeel is wel de afstand die je band heeft op je gitaar...

Di Stefano
10 december 2008, 11:51
Wat is er mis met de Schallers dan? Ik gebruik deze al jaren en heb er niets op aan te merken.

HaroldA
10 december 2008, 11:53
Wat is er mis met de Schallers dan? Ik gebruik deze al jaren en heb er niets op aan te merken.

Schallers hebben toch een moertje die los kan gaan? Ook zijn ze niet 360' draaibaar...

guitargeek3
10 december 2008, 12:23
Ik had het probleem dat die zwarte kern vrij snel slijt waardoor de strap los kan schieten.
Daarbij is de Dunlop platter zonder uitstekende knop.

Di Stefano
11 december 2008, 10:26
Ik had het probleem dat die zwarte kern vrij snel slijt waardoor de strap los kan schieten.
Daarbij is de Dunlop platter zonder uitstekende knop.

Maar de band hangt dan wel verder van je gitaar af:)

guitargeek3
11 december 2008, 11:42
Ik heb er geen probleem mee.
Bij mij gaat het erom dat de gitaar veilig en stevig hangt.

En als "verder van je gitaar af" een probleem is voor iemand of je stoort je eraan, ja, dan zou je voor die Shallers moeten gaan.

j3r03n
11 december 2008, 21:37
Nu het toch over straplocks gaat:
Ik ben van plan om mijn gitaar er ook van te voorzien, maar de bovenste "strapschroef" zit aan de achterkant van mijn gitaar, zoals bij de SG. Werkt dat ook nog n beetje fatsoenlijk?

Tim..
11 december 2008, 21:41
waarom altijd die moeilijke systemen enzo?

gewoon een straplock van dunlop:
http://www.elderly.com/images/accessories/ACC/SL1S.jpg

..
okee ik geef het toe, het ziet er echt niet uit:seriousf:
maar ik gebruik ze al een tijdje, en het werkt goed genoeg.

j3r03n
11 december 2008, 23:06
Okee, en werkt dit lelijke ding in het geval wat ik beschreef?

dodeboboeror
11 december 2008, 23:10
Ja, dat lelijke ding werkt ook prima wanneer je deze gebruikt op een op de achterkant van de gitaar gepostioneerde strap button

j3r03n
11 december 2008, 23:34
Ja, dat lelijke ding werkt ook prima wanneer je deze gebruikt op een op de achterkant van de gitaar gepostioneerde strap button

Okee, das dus een pluspunt.

Want ik heb die andere straplocks (Dunlop en Schaller) nooit zo goed bekeken, maar naar mijn idee werkt dat niet echt. Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten?

Rexx
16 december 2008, 11:01
http://www.tctubantia.nl/multimedia/archive/00667/beugel3_667373h.jpg
Dat rode dingetje daar..
Werkt goed, steekt niet uit, en kost geen 20,-
(ik heb op 'n andere gitaar ook 'echte' straplocks en dit bevalt me niet per se beter dan beugeltjes)

Rutger
16 december 2008, 11:04
Maar ook Grolsch garandeerd geen absolute veiligheid
Maar als je niet van het hupsen en springen bent, voldoet dat wel

k Zie ze ook weleens met stagetape vastgeplakt...

HaroldA
16 december 2008, 11:08
Maar ook Grolsch garandeerd geen absolute veiligheid
Maar als je niet van het hupsen en springen bent, voldoet dat wel

Description:
Hupsen (onov.ww.)
1 Het ritmisch bewegen van de handen in een zgn. hupsbroek

Ja, hupsen, een waarschijnlijk aan allen bekend fenomeen, dat voor de zekerheid in bovenstaand citaat nog eens objectief wordt benadrukt. Hupsen is hip en daaruit is deze hyve een logisch gevolg. Niet alleen voor de beoefenaars van deze artistieke sportvorm, maar ook voor alle enthousiaste bewonderaars van dé hupsmeister, Ronald.
Het doel van deze hyve is om zoveel mogelijk mensen te bekeren tot het hupsen, informatie te verschaffen over nieuwe technieken en aankomende (internationale) wedstrijden, om beginners de kans te geven zich te ontwikkelen op dit gebied en uiteraard ter verering van de meesterlijke van Putten, het wereldwijd vergoddelijkte symbool van het hupsen.
Voorbereidingen zijn al getroffen richting het actief betrekken van eerder deze inleiding al bewierookte nummer 1 in het hupsen. Deze wenst zich echter tot op heden te distantiëren van het plebs-volk, een logische beslissing gezien zijn status van hoog aanzien. Wees echter niet getreurd en onderdruk gevoelens van ressentiment, maar wacht op het moment dat wij, het hupsvolk, de mogelijkheid machtig zijn een troon te creëren die koning Ronald waardig is.

Dus sluit je aan en strijd mee voor de verspreiding van deze revolutionaire topsport, verblijdt uw medemens met kleurrijke teksten/verhalende beelden en laat dat een steun zijn in de rug van de felst schijnende ster aan de hupshemel, Dlanor.


http://hupsen.hyves.nl/

hole
16 december 2008, 11:15
nou, ik ben meteen maar lid geworden van die hyves..

en +1 voor de grolsch rubbertjes trouwens

HaroldA
16 december 2008, 11:17
nou, ik ben meteen maar lid geworden van die hyves..

Ik krijg altijd jeuk van Hyves en 'krabbelen'. Bah.

j3r03n
16 december 2008, 11:37
En hoe moet ik me dit voorstellen dan? Dat rubbertje ook nog tussen die schroef frotten? Ik zie niet in waarom mn strap dan beter zou blijven zitten. Maar ik zal s proberen, t kost niks :hippie:

arcane
16 december 2008, 12:12
Nu het toch over straplocks gaat:
Ik ben van plan om mijn gitaar er ook van te voorzien, maar de bovenste "strapschroef" zit aan de achterkant van mijn gitaar, zoals bij de SG. Werkt dat ook nog n beetje fatsoenlijk?

Ik heb zelf schaller locks op mijn epi sg en dat werkt prima.

Rexx
16 december 2008, 14:53
En hoe moet ik me dit voorstellen dan? Dat rubbertje ook nog tussen die schroef frotten? Ik zie niet in waarom mn strap dan beter zou blijven zitten. Maar ik zal s proberen, t kost niks :hippie:

Ho, ho, probeer dat maar niet.
Je moet gewoon je strap om de knop heen doen en dan het rubbertje daarboven ook om de knop doen. (op de zelfde manier als je gitaarband)

Op deze manier blijft je gitaar flink goed zitten, geen 100% maar wel 99.

Miyagi6
16 december 2008, 15:49
Foto miss?

HaroldA
16 december 2008, 15:56
Foto miss?

Probeer anders Google (http://images.google.nl/images?q=grolsch%20straplock&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=com.ubuntu:en-US:unofficial&client=firefox-a&um=1&sa=N&tab=wi) eens. Dat is een machine die dingen voor jou kan vinden, zodat anderen dat niet voor jou hoeven doen! ;)

http://www.tone-toys.com/de/media/images/fla_dicht_git.jpg

Tim..
16 december 2008, 16:12
Okee, en werkt dit lelijke ding in het geval wat ik beschreef?

deze lelijke dingen zitten muurvast, en kosten maar 1,50 :)(of had ik dat al gezegd?)

die grolsch-dingen werken niet altijd even goed, vooral als je een wat dikkere band hebt, dan schieten ze bij mij vrij snel los.

j3r03n
16 december 2008, 22:53
Ja dat bedoelde ik dus, ik betwijfelde of dat zou werken, maar t blijkt dus aardig te houden? Nouja, ik was sowieso van plan om s n keer straplocks te kopen, dus ik zal alle opties een evalueren. Wat betreft google: het kwam niet echt in me op om daar "straplock grolsch rubbertje" in te voeren (vind je t gek?) maar t blijkt nog daadwerkelijk iets op te leveren ook :dance:
http://lorinator.feminoise.com/img/straplocks.jpg

Rexx
17 december 2008, 15:03
Haha, gaaf plaatje.
Maar.. bij mij zijn ze nog nooit losgeschoten, en ik heb de rubbertjes op mijn rag-gitaar zitten en deze bespeel ik staand zelden nuchter.

Dark_Tranquillity
17 december 2008, 18:24
Ik gebruik nog steeds geen straplocks, en vind dit ook gigantische onzin. Ik zwaai mijn gitaar niet wild door de lucht, dus zolang ik lekker sta je spelen, rennen, zo nu en dan springen, gaat het prima. Daarbij wil ik wel vermelden dat de strapbuttons van mijn Jacksons standaard iets groter zijn.

Verder voldoen Grolsch rubbertjes prima, bij bijvoorbeeld een stratje.

soup
17 december 2008, 19:40
Ik zou zoiets best wel willen hebben (die van Grolsch) maar dan moet ik het eerst in de winkel vinden.

+ Nederlands bier heeft geen goede reputatie dus misschien moet ik de inhoud direct weggooien !?!

pietjeekes
17 december 2008, 23:21
soupero

ik ben ook belg maar ben ook vna het princiepe alchohol is alchohol.
neit weggooien maar opdrinke. daarnaa direct een duvel of 2 drinken voro de smaak maar die porsie alchohol is toch weer mooi meegenomen.

guitargeek3
18 december 2008, 00:13
soupero

ik ben ook belg maar ben ook vna het princiepe alchohol is alchohol.
neit weggooien maar opdrinke. daarnaa direct een duvel of 2 drinken voro de smaak maar die porsie alchohol is toch weer mooi meegenomen.

Volgens mij heb je dat net al gedaan of niet ?:seriousf:

soup
18 december 2008, 00:30
soupero

ik ben ook belg maar ben ook vna het princiepe alchohol is alchohol.
neit weggooien maar opdrinke. daarnaa direct een duvel of 2 drinken voro de smaak maar die porsie alchohol is toch weer mooi meegenomen.ok


Volgens mij heb je dat net al gedaan of niet ?:seriousf:
lijkt me ook
:D:D

Rexx
18 december 2008, 10:40
Nederlands bier is de shit:dance:

j3r03n
18 december 2008, 22:02
Ik sta ook niet rond te springen, maar af en toe zit mn strap dubbel, en dan trekt ie zichzelf van die schroef af. Of dat te verhelpen is met een Grolschrubbertje is natuurlijk het proberen waard ;)