PDA

View Full Version : Over de moderatie



Pagina's : 1 2 3 [4]

gengar
6 december 2009, 17:36
Ik post veel, iedere dag eigenlijk, op het zelfbouwforum en heb nooit problemen met de moderatie gehad. Op het topic over die gesloten bouwmarkt, waar ik zelf waarschijnlijk ook geen woorden aan vuil zou maken ,zie ik echter de ene na de andere belediging geuit worden, waar ik het nut niet echt van inzie, en ik verbaas me ontzettend over het feit dat sommige mods hier gewoon meedoen.
Ik vind het heel apart dat degenen die de informatiestroom, waar hier sowieso al geen sprake van is, in goede banen moeten leiden zelf meedoen aan deze afzeiksessie.
Als dit forum voor dit soort discussies bedoeld is, dan is dat natuurlijk niet aan mij om te veranderen, maar ik denk dat het beter is dat de mods zich dan van de discussie zelf afzijdig houden, of in ieder geval van het uiten van meningen over bepaalde forumleden. Op die manier zullen de mods ook makkelijker het respect kunnen behouden van de niet-mods en zal hun authoriteit gemakkelijker aanvaard kunnen worden.

Pepe
6 december 2009, 18:39
Duidelijk en goed verwoord.
Ik heb hetzelfde punt ook al eens aangekaart. Repliek was dat mods, wanneer er geen rood gebruikt wordt, de pet van gebruiker op hebben en met redenen als "we zijn ook maar mensen" en "we worden hier niet voor betaald" een en ander rechtvaardigen.

Op zich een redelijk standpunt maar het blijft wringen natuurlijk. Over sommige posts moet je gewoon heen lezen, dat helpt.

Don Capo
6 december 2009, 19:25
Ik snap je punt en bedankt voor je commentaar. Het topic waar je aan refereert staat in off-topic. Hier wordt veel meer toegestaan dan in de andere subfora, mede omdat, zoals je zelf al aangaf, er weinig nuttige informatie wordt uitgewisseld. Off topic wordt meer gezien als een gezellig cafe waar je zin en onzin kan spuien over van alles en nog wat. Ook niet moderatoren mogen hier meer dan op het "normale" forum.

Alle moderatoren hier zijn inderdaad vrijwilligers en de meeste kom ook in off topic. Hier zijn zij vaak ook gewoon leden en hebben evenveel rechten als een "gewoon" lid. Bij elke individuele post kan je op het driehoekje klikken als je die post te ver vindt gaan, er zal dan serieus gekeken worden naar de desbetreffende post door het team van moderatoren. (er bestaat een moderatorforum waar dit soort zaken besproken worden)

Ik ben bang dat wanneer moderatoren (waaronder ikzelf) beperkt worden in wat ze in off topic mogen zeggen omdat ze toevallig moderator zijn, er weinig moderators over zullen blijven. Nogmaals, als je iets te ver vindt gaan, meldt dit dan ajb.

Han S
6 december 2009, 20:13
Er is in OT een clubje dat elkaar goed kent en voor degenen die daar weinig komen lijkt dat een losgeslagen bende die elkaar uitscheldt, maar dat is schijn. Ze gaan verder prima met elkaar om en dat schelden is min of meer een ritueel, stelt verder niets voor en ik zou me er zeker niet druk om maken.

gengar
7 december 2009, 11:27
Gelukkig is het nog niet zo dat ik me er echt druk over maak :)
Ik zie jullie punt, maar ik zou me als moderator gewoon afzijdig houden van het uiten van persoonlijke meningen naar andere leden. Dat doet afbreuk aan je geloofwaardigheid wat mij betreft. Er zijn denk ik heel veel leden hier die helemaal geen behoefte hebben om deel te nemen aan de discussies waar jij het over hebt, maar die waarschijnlijk best als moderator zouden willen fungeren, dus ik twijfel aan je opmerking over het niet overhouden van veel mods dan. En sommige bestaande mods bewijzen dit in de praktijk ook. (de belgen hebben natuurlijk sowieso niet zo'n grote muil als wij).

Anyway, dit is slechts een input waar je wat mee zou kunnen doen, ik ben echt niet een of andere postbus 51 lul die tegen vloeken en zo is, maar wel iemand die dit forum graag en veel bezoekt en het genoeg interesseert om mogelijke verbeteringen voor te stellen.

Noid
7 december 2009, 13:15
... Ik zie jullie punt, maar ik zou me als moderator gewoon afzijdig houden van het uiten van persoonlijke meningen naar andere leden. Dat doet afbreuk aan je geloofwaardigheid wat mij betreft. ...
Herkenbaar punt, waar ik me in het verleden ook over heb verbaasd. Totdat ik besefte dit alles over mij zei en mijn verwachtingspatroon, maar niets over de persoon die toevallig 2 petten op heeft. Het kostte me wat tijd, maar ik denk echt dat 't verwachtingspatroon de beperkende factor was. Waarom zou 1 persoon beide rollen niet kunnen vervullen? Wat zegt dat over mij? Zo rechtlijnig is de wereld toch niet: de politie is zowel verkeersdeelnemer (poster) die een verkeersfout kan maken, als verkeersregelaar (moderator). De huisarts vertelt de patiënt dat het beter is niet te drinken en dat regelmaat van belang is, maar gaat zelf iedere dinsdag te laat en onder invloed naar bed, omdat dat de oefenavond van de band is, waarna ze altijd nog naar de kroeg gaan (als hij zat is steekt 'ie dan ook nog eens een sigaret op).

Ik beoordeel ze niet op de persoon (in deze de nickname), maar op hun rol. Zolang het niet rood is, zijn ze net zo zwart als ik. Die dubbelrol vind ik juist oke. Voor zover ik heb kunnen volgen zijn het allemaal betrokken posters die in een latere fase gevraagd zijn moderator te worden. Ik heb dan ook het idee dat ze moderator zijn geworden, omdat ze betrokken zijn bij het forum. Niet omdat ze zo nodig de "macht" willen hebben. Door (als ze dat willen) mee te posten kunnen ze daarin hun ei kwijt (en hun kennis delen/vergroten). Ook kunnen ze soms een topic de goede kant op helpen, zonder dat er direct gemodereerd hoeft te worden.

Het maakt het voor mij ook makkelijker. Ik heb bijvoorbeeld het topic over die bouwmarkt niet gezien, maar m.b.t.

of in ieder geval van het uiten van meningen over bepaalde forumleden is het voor mij heel makkelijk. Als ik me d'r aan stoor kan ik hem/haar als mede-poster aanspreken van "doe eens normaal". Want ik vind dat iedere poster normaal mag doen (dwz respectvol in de omgang naar de ander), als mods daarin heiliger moeten zijn dan de rest meten we met 2 maten. Je bent gewoon een http://www.zeggelaar.com/uploaded_images/eikel-788295.gifOf je nou een "poster" bent, of een "poster/mod" .

Ik zie het ook niet als "autoriteit/macht", maar als "gunnen/nodig hebben". Het is de mods gegund om mod te zijn want we hebben ze nodig om ontsporende situaties te voorkomen, omdat we daar geen belang bij hebben. Zodra ik dat niet meer nodig heb, is dit forum ook geen plaats van belang meer voor mij en moet ik gewoon wegwezen. Ik waardeer het werk dat de mods doen, want in de regel is het vast leuk, maar je zit ook vaak met van die topics waar het nergens meer over gaat, of grote bitchfights ontstaan. Als je dan als mod ingrijpt en pech hebt zit je halve inbox vol van iedereen die daar een mening over heeft. Of het komt in dit topic, waarbij lang niet altijd alle feiten goed weergegeven worden. Dat zit dan hoog en daarom wordt ook nog eens een snelle reactie verwacht en dat moet je allemaal maar weer fatsoenlijk afhandelen. Ik ben me verdomd bewust dat de mods dit allemaal in hun vrije tijd doen, waarvoor dank.

bert k
7 december 2009, 13:35
Fijne post, dankjewel. Je brengt precies de spagaat onder woorden waar we in zitten. Het grootste bezwaar tegen wat meer afstand nemen is dat we dat helemaal niet willen. Wij, de mods, zijn allemaal gitarist en enthousiast deelnemer aan het forum. Het gebruik van de kleur rood is de beste oplossing die we hebben om die twee petten duidelijk te maken.

En Off Topic is een speciaal geval, er komen daar mensen die elkaar al jarenlang kennen, en die dus een stuk losser met elkaar omgaan. Het bouwmarkttopic was typisch een voorbeeld van iemand die voor joker voor een gesloten deur had gestaan, en die eens hartelijk door al zijn vrienden werd uitgelachen. Geen kwaad woord bij.

Ik andere fora zie je ons dat niet doen, daar modereren we echt strenger, als het al nodig is. Als daar een potje geiten losbreekt, wordt het gestopt of verplaatst naar Off Topic.

Tot slot hou ik ervan om waar dan ook af en toe een geintje te maken, maar that's just me.

Martijn-w
7 december 2009, 13:42
Ik denk dat Noid het moderatorschap perfect beschrijft.

Niet dat ik zelf mod ben, maar zo kan ik het me voorstellen.

Han S
7 december 2009, 15:21
Noid ziet het helemaal goed, waar ik nog aan wil toevoegen dat als iemand het modschap ambieert om de zg 'macht', dan heeft hij een probleem als hij modrechten heeft gekregen en die macht misbruikt. Hij krijgt dan te maken met een team die hem in het besloten modforum zeer tot de orde zal roepen en bij herhaling vliegt hij net zo hard weer uit dat team.

Les Paul R8
9 december 2009, 20:42
Er is in OT een clubje dat elkaar goed kent en voor degenen die daar weinig komen lijkt dat een losgeslagen bende die elkaar uitscheldt, maar dat is schijn. Ze gaan verder prima met elkaar om en dat schelden is min of meer een ritueel, stelt verder niets voor en ik zou me er zeker niet druk om maken.

Na zelf in wat serieuzere topics in off-topic een aantal keren uitgescholden te zijn, is mijn inbreng daar wel naar nagenoeg nul teruggebracht. Ik ben het dus bepaald niet eens met wat je hier stelt, Han.

lindstrom
15 januari 2010, 16:10
Noid ziet het helemaal goed, waar ik nog aan wil toevoegen dat als iemand het modschap ambieert om de zg 'macht', dan heeft hij een probleem als hij modrechten heeft gekregen en die macht misbruikt. Hij krijgt dan te maken met een team die hem in het besloten modforum zeer tot de orde zal roepen en bij herhaling vliegt hij net zo hard weer uit dat team.

Neem Hoofd maar eens onder de loop. hij blijft maar schelden en beledigen en dat is in strijd met de regels.

begint een beetje vervelend te worden,


voorbeeld:


Nee, dat was je niet, je bent gewoon een lulhannes, een klootviool, een gore klootzak. Dat je 't weet, knurft.

beruk
15 januari 2010, 16:13
Nou vriend, je vroeg er wel een beetje om hoor, en bovendien als je daar zoveel problemen mee hebt, rapporteer je dat toch gewoon via de daarvoor bestemde weg?

lindstrom
15 januari 2010, 16:20
Nou vriend, je vroeg er wel een beetje om hoor, en bovendien als je daar zoveel problemen mee hebt, rapporteer je dat toch gewoon via de daarvoor bestemde weg?

Ik geef toe dat mijn uitspraak roekeloos was, echter is dit niet waar het om gaat.

Of iemand er nou om vraagt of niet, een mod moet gewoon het goede voorbeeld geven en zelf niet de fouten gaan maken waar een ander voor bestraft kan worden. zo simpel is het gewoon.

Hij had me ook op de "daarvoor bestemde weg" kunnen melden dat ik tever ging... Pm of berisping..

hoofd
15 januari 2010, 16:23
Sorry, ik was de smiley vergeten... :roll:

Don Capo
15 januari 2010, 16:23
A) Hoofd is geen moderator
B) Als hij er een smiley bij had gezet, was het dan acceptabel geweest? (zoals bij jou ontoelaatbare post daarvoor?)

C) Ik stel voor dat we dit individuele geval verder bespreken via PM en niet in dit topic. Dit gaat niet over een moderator maar om een lid.

Henri H
15 januari 2010, 18:12
....
C) Ik stel voor dat we dit individuele geval verder bespreken via PM en niet in dit topic. Dit gaat niet over een moderator maar om een lid.De laatste keer dat ik "problemen" had met Mitch, een maand of 2 à 3 geleden ofzo, hebben we een aantal PM's met elkaar uitgewisseld.
Dat is zeer harmonieus verlopen, je leert elkaar ook nog 's beter kennen, en dus ook beter begrijpen, toch Mitch? Onieda?! ;)

Mitch
15 januari 2010, 20:47
Dat was absoluut een prahtig moment dat liet zien hoe mooi Gitaarnet kán zijn. Als je er je best voor doet en een beetje open staat....ahum........ meneer lindstrom...
Hoofd is vroeger mod geweest, vandaar dat hij nog steeds een ander onderschrift heeft onder zijn nickname. Als je wil weten wie er precies mod is en waarvan kun je onderaan de hoofdpagina op de knop "Forumleiding" drukken, zie je het in één oogopslag.

Tho
17 januari 2010, 12:11
Neem Hoofd maar eens onder de loop. hij blijft maar schelden en beledigen en dat is in strijd met de regels.

begint een beetje vervelend te worden,


voorbeeld:

Kijk eerst even naar jezelf man

Tho
29 januari 2010, 15:00
Er zijn nu 4 topics over Apple in offtopic...

Don Capo
29 januari 2010, 15:36
Ben ik met je eens, ik zal het even aankaarten bij de off topic mods

Keesz
26 februari 2010, 22:24
Ik zou graag willen weten waarom mijn post laatst in het 2e hands tips topic werd verwijderd.

Iemand poste zijn gitaar te koop, iets dat niet mag. Ik stelde hem voor om er een topic over te laten beginnen en diezelfde gitaar een paar dagen later op MP te zetten, en evt de link in zn sig. toch een groot aantal potentiele klanten die je hier bereikt.

Dit gebeurt wekelijks, en toch is mijn post weggehaald omdat??

Mitch
27 februari 2010, 11:36
Voor de honderdduizendste keer: specifieke moderatie-akties komen hier niet aan bod. Lees a.u.b. de openingspost. Als je een vraag hebt over een specifieke aktie en je weet niet welke moderator dat gedaan heeft, stuur dan een PB naar beide mods van Elektrische Gitaren.

jarninho
28 februari 2010, 18:47
Nou, wat ik me afvraag: Er worden soms (of regelmatig) posts verwijderd. Op zich geen probleem, maar ik zou het prettig vinden als de mod die dat doet, ook ff post waarom dat gebeurt. Dat hoeft niet een verklaring te zijn zoals het kabinet op het rapport van de commissie Davids reageerde, maar gewoon een korte 'posts verwijderd ivm...' en dat kan dan zijn ivm off topic, grof taalgebruik, etc. Soms gebeurt dat wel, soms ook niet. Ik zit wel eens in een topic van: 'Huh, ben ik nou gek aan het worden?' als ik het gevoel heb dat er iets ontbreekt wat er eerder wel stond.

Is er een reden voor dat er soms wel een reden staat en soms niet? Is er een bezwaar tegen het altijd geven van een reden, of in elk geval tegen het aangeven van het feit dat er posts zijn verwijderd?

Mitch
28 februari 2010, 20:02
Het is vollediger als het even vermeld wordt, dat zonder meer. Een nadeel daarvan kan soms zijn dat sommigen dan weer de behoefte krijgen om er op te reageren, dan wel tegen in te gaan, maar het voordeel is natuurlijk duidelijkheid. Niet iedere mod heeft er altijd zin in of erg in om het te doen en op zich... als je posts mist kun je op je vingers nagaan dat er gemodereerd is. Of je moet wel heel erg aan jezelf twijfelen :D
Maar je hebt een punt hoor.

Han S
28 februari 2010, 20:11
Maar als iemand op zondagmorgen iets post van: 'GVD (maar dan voluit) jullie kunnen allemaal mijn reet likken' en een mod haalt dat weg, hoeft er hopelijk toch geen verklaring voor worden gegeven.

bert k
28 februari 2010, 21:31
Ik snap het probleem wel. Ik verwijder in zo'n geval niet alleen de aanstootgevende post, maar ook alle reacties daarop, anders snapt niemand er iets van. Ik ben dan wel zo lui dat ik geen zin heb om iedereen te gaan mailen waarom hun reactie verdwenen is. Ik dacht dat dat toch meestal wel voor de hand lag.

Tim..
28 februari 2010, 21:56
Zoals Bert K zegt, bij doelloze opmerkingen waar iedereen achteraan gaat schelden is het meestal wel logisch, dan lijkt het me nogal duidelijk waarom je post weg is.

Maar als er echt iets zinnigs op een een bepaalde post wordt gezegd, mag er inderdaad wel even worden vermeld dat er een post weg is :)

jarninho
1 maart 2010, 16:54
Het is vollediger als het even vermeld wordt, dat zonder meer. Een nadeel daarvan kan soms zijn dat sommigen dan weer de behoefte krijgen om er op te reageren, dan wel tegen in te gaan, maar het voordeel is natuurlijk duidelijkheid. Niet iedere mod heeft er altijd zin in of erg in om het te doen en op zich... als je posts mist kun je op je vingers nagaan dat er gemodereerd is. Of je moet wel heel erg aan jezelf twijfelen :D
Maar je hebt een punt hoor.

Nou, ik twijfel vrij snel aan mezelf ja :D

Maar het heeft er ook mee te maken dat het niet zo opvalt als er ineens iets mist, maar dat het in eerste instantie een raar gevoel geeft.

Voorbeeldje: Als iemand ineens een bril draagt, ziet iedereen het in 1x, maar als diezelfde persoon vervolgens na een tijdje lenzen gaat dragen, zal die persoon vragen krijgen als: Hey, er is iets anders aan je, maar wat? Ik heb meegemaakt dat ik in een volle kantine aan een collega vroeg die ik even niet had gezien of hij zijn baard had afgeschoren. Zijn antwoord: Ja, gisteren, je bent de eerste die het ziet! Dat was dus halverwege de dag...

De reden waarom iets wordt verwijderd is meestal wel heel duidelijk, dat houdt gelijk in dat die reden posten niet heel veel werk kan zijn. Ik begrijp uit de vorige posts dat er niet een vast beleid in is en dat het enige nadeel is dat er mensen op kunnen reageren. Bij deze heb ik het aangestipt. Doe ermee wat je goeddunkt :D

RoelTM
2 maart 2010, 22:07
Uit het chattopic:


Leuk Handsome, m'n zoontje zit hier op de bank. Ik verwacht niet zulke dingen te zien in het chat topic!
Leuk ook dat je de mods weer aan hun VRIJWILLIGERS werk zet...

Je bent een aardige vent maar soms begrijp ik geen fuck van je...

Goed punt.
Ik snap dat Joey een graag geziene gast is hier, maar er mag wel wat strenger opgetreden worden hier.
Elke keer maar gewoon een ban na dit gedrag omdat iemand zo nodig wil studeren... :stop:

bert k
2 maart 2010, 22:10
Hey hallo, ik zit ook nog wel eens een half uurtje voor de tv. Ik heb hem voorlopig opgeknapt met een maand, en we praten er nog over of we het gaan verlengen.
@Joey, als je meeleest: hey lul, als je een tijdje een ban wil wegens studie kan je dat ook gewoon vragen. Loser...

RoelTM
2 maart 2010, 22:22
Hey hallo, ik zit ook nog wel eens een half uurtje voor de tv. Ik heb hem voorlopig opgeknapt met een maand, en we praten er nog over of we het gaan verlengen.
@Joey, als je meeleest: hey lul, als je een tijdje een ban wil wegens studie kan je dat ook gewoon vragen. Loser...
Mocht ik die indruk gewekt hebben, het gaat mij hier niet om de timing van de mods. Mijn excuses daarvoor.
Maar dit soort acties gebeuren wel vaker, en dan komt de betreffende persoon er af met 2 dagen forumvakantie...

bert k
2 maart 2010, 22:29
No hard feelings...:) Maar bij ons is de rek er ook behoorlijk uit. Als hij uberhaupt nog terug mag komen is dit wel de laatste overtreding geweest.

Tho
10 maart 2010, 12:28
Ik vind offtopic een beste tyfusbende worden zo...

hoofd
10 maart 2010, 12:30
Word, bitch!!


Joey Handsome 4 mod!!!

Don Capo
10 maart 2010, 12:35
Ik leg jullie bezwaren even voor in het mod forum.

Mitch
10 maart 2010, 12:48
Bezwaren?

"een tyfuszootje"
"word, bitch"

Da's nooit anders geweest. :D
Daarbij dacht ik toch vooral dat Off Topic en de inhoud daarvan gemaakt wordt door de leden, niet de mods. Het enige dat die kunnen doen is paal en perk stellen aan bepaalde zaken. Maar als er teveel werd gelet op inhoud dan kwam er weer kritiek dat we dat niet moesten doen. We moesten alleen letten op overtredingen en niet oordelen over inhoud.
Ik hoor hier graag enige input op terug, maar dan met enige visie.

bert k
10 maart 2010, 13:17
Ik neem aan dat het over de beestentopics gaat? Dat vind ik geen tyfuszooitje. Honden, katten en vissen wordt nu flink in gepost, dus die topics hebben bestaansrecht. Onzintopics worden verwijderd en eventueel bestraft.

Een tijdje terug werd er geklaagd dat teveel onderwerpen in een groot verzameltopic terecht kwamen. Nu proberen we juist om wat meer verscheidenheid te brengen. Het is ook nooit goed.

marc_o
10 maart 2010, 13:22
Ik verbaas me vaak over hoeveel kinderachtig en kleinzielig geklaag er is over verwijderde items, bans en de hele bende.
Ik ben geen mod, en dat is maar beter ook, het zou hier akelig stil worden.
Mods doen dit " werk" vrijwillig en hobbymatig, en ik denk dat het gemiddelde GN-lid donders goed weet wat wel of niet door de beugel kan.
Vooral aan mensen die hier al lang lid zijn en keer op keer een grote en gespeeld verontwaardigde smoel opzetten mogen van mij een permanente ban krijgen.


Is er nog een mod-vacature?

Mitch
10 maart 2010, 13:30
Welke werktijden en salarisschaal had je in gedachten?
We komen er vast wel uit :D

Don Capo
10 maart 2010, 14:15
On topic aub

jarninho
10 maart 2010, 16:28
Ik hoor hier graag enige input op terug, maar dan met enige visie.

Lekker laten gaan toch? Van mij persoonlijk mogen alle dierentopics linea recta de prullenbak in, maar een ander zal vast vinden dat een apart auto en motortopic teveel van het goede is. Of een apart mooie dames topic en een topic van mooie dames met gitaren. Of 10.000 politieke topics en 20.000 reli topics. Als een topic kansloos is verdwijnt het vanzelf wel naar beneden. Ja, zo af en toe lijkt het dan een paar dagen een zootje, maar volgens mij lost zich dat vanzelf wel weer op. Zolang er geen forumregels worden overtreden lijkt er mij niks aan de hand.

Vanuit dat door redenerend vind ik het dus vreemd dat er een huisdiertopic sticky wordt gemaakt, dat een Axolotl topic daarin wél wordt toegevoegd, maar honden en katten niet. Vraag aan 100 mensen om een willekeurig huisdier te noemen en ik gok dat 90% een hond of kat zal noemen. Zo maak je het jezelf als modteam niet makkelijk en dan krijg je vanzelf discussies als deze waar je dan ook weer op moet reageren.

Met in het achterhoofd dat ook mods dit vrijwillig doen kan ik alleen maar adviseren: Soms is niets doen de beste oplossing.

Han S
10 maart 2010, 16:31
Om een wildgroei aan allerlei dierentopics tegen te gaan heb ik het huisdierentopic dat er al sinds 2006 is even gekleefd, om de grapjurken daar op te wijzen.

Inmiddels heb ik hem weer ontkleefd en ik hoop dat we binnenkort weer normaal kunnen gaan doen.

Don Capo
10 maart 2010, 20:10
Off topic posts verwijderd. De volgende krijgt een waarschuwing

jarninho
11 maart 2010, 23:15
Ik denk dat het een goed initiatief is, die veel gezochte topics op een rijtje in off topic! :ok:

Don Capo
12 maart 2010, 08:30
Dank je!! Initiatief van ons aller Han S.

Tho
12 november 2010, 18:27
Is het normaal dat een moderator je een 'lul' noemt in een berispingsbericht? Mijnheer gaat blijkbaar op de man spelen via PM en maakt hier rijkelijk misbruik van zijn machtspositie. Mijn inziens.

Mitch
12 november 2010, 18:38
Nee, da's niet normaal, da's redelijk uniek. Korter kun je het niet samenvatten denk ik, in drie letters.
"Op de man spelen via PB" is dan wel heel erg Calimero en "rijkelijk misbruik van macht".... eh... we kunnen allemaal PB'en. Hoezo macht en hoezo misbruik? Het is geen dreigement, het is een kwalificatie naar aanleiding van een terecht verwijderde post.

Maar regel voortaan je zaakjes via PB, dit topic is bedoeld voor algemene zaken, niet voor persoonlijke klachten.

Pepe
12 november 2010, 18:40
Deed ie dat? Wie?!? De onverlaat, het sujet.

Zeker iemand als Tho, een lichtend voorbeeld voor beschaafd gedrag wens je zoiets niet toe. Bah.

Tho
12 november 2010, 19:35
Deed ie dat? Wie?!? De onverlaat, het sujet.

Zeker iemand als Tho, een lichtend voorbeeld voor beschaafd gedrag wens je zoiets niet toe. Bah.

Zo, de internet-warriors worden ook weer wakker. Kan je ook een relevante post plaatsen, of enkel je onvrede over mijn postgedrag uiten? Dat mag namelijk óók over PM

@Mitch: dank je, ik zal hem wel PM'en

Pepe
12 november 2010, 20:21
Zl je onvrede over mijn postgedrag uiten? Dat mag namelijk óók over PM


Dit kan ook via PM begrijp ik net maar je post dat liever?

Mitch
12 november 2010, 20:30
Ja oké, de wederzijdse onvrede is duidelijk. Nu een kusje erop en klaar ermee.
Kusjes mogen óók per PB trouwens :mmmm:

bass blom
13 november 2010, 12:29
ik kreeg een tijdje geleden ook een verbazende hoop gif over me heen van een mod waar ik nog nooit een woord mee gewisseld had.
vandaar dat ik hier ook nog maar heel weinig post.

peter_heijnen
13 november 2010, 12:37
Boehoe, het is allemaal de schuld van de mods!

Sinds ik geen mod meer ben, post ik veel minder. Kan er niet wakker van liggen.

Mitch
13 november 2010, 12:56
Het is misschien niet bij alle, vooral de nieuwere leden bekend, dus goed om nog een keer te noemen. De moderators hier hebben een dubbelrol. Enerzijds zijn ze gewoon lid van de 'community' zoals dat in goed internet-Nederlands heet, anderzijds hebben ze de functie van moderator.
Dat houdt in dat ze dus vaak gewoon participeren aan discussies en dat kan soms ook inhouden dat ze zich van een menselijke kant laten zien. En de menselijke aard is niet alleen maar liefhebbend of kontkussend. Dit is niet bepaald het klarinetforum, dus als je niet tegen een stootje kan is het misschien verstandig om het heil ergens anders te zoeken. Voor moderators geldt dat net zo, die krijgen ook genoeg over zich heen, hetzij in topics, hetzij in privé berichten.
Als de taak van moderator wordt uitgevoerd zal dat in de regel gebeuren in duidelijke taal zodat het niet kan worden geïnterpreteerd als de opmerking van een gewoon forumlid of in het ideale geval wordt er gereageerd in rode tekstkleur, zodat voor iedereen duidelijk is dat er sprake is van een moderator aktie.

Tho
13 november 2010, 13:03
een berisping is voldoende, en was ook terecht hoor. Maar is het echt nodig om me dan een lul te noemen? Moet ik eens bij hem flikken, ken ik meteen een week op vakantie

Mitch
13 november 2010, 13:25
Een week op vakantie is sowieso schromelijk overdreven. Voor ongewenst taalgebruik volgt in de regel een Berisping. Maar zoals zoveel dingen zal dat van de context afhangen. Een scheldwoord is niet per definitie een berisping waard, maar als het een te vaak uitgevoerde herhaling is, of overduidelijk kwetsend bedoeld, dan kan het tot een tijdelijke ban leiden.

Rinze
13 november 2010, 14:58
Lul!





:crazyhappy: het was sterker dan ik.

Mitch
13 november 2010, 15:39
Een uitstekend voorbeeld van ludiek gebruik van scheldwoorden. Dank daarvoor Rinze. Als beloning krijg je nu een ban van een week :D

Rinze
13 november 2010, 15:42
Een uitstekend voorbeeld van ludiek gebruik van scheldwoorden. Dank daarvoor Rinze. Als beloning krijg je nu een ban van een week :D
Oei!:cheerup::cheerup:

Blend
13 november 2010, 15:52
:seriousf: Dank u heren, m'n dag is weer goedgemaakt.

Wilco G
14 november 2010, 17:49
Ik heb deze week een post gemaakt, deze is verwijderd. Waren misschien grappen die niet iedereen kan waarderen (iets met lange tenen), maar nu is het hele topic weg... Heb verder nergens een melding van gehad, beetje vreemd?:???:

The Bertman
14 november 2010, 18:46
Waar was dat? Ik heb wat marokkanenmoppen weggehaald, bedoel je die? Ik heb geen topic verwijderd.

Wilco G
14 november 2010, 18:58
Waar was dat? Ik heb wat marokkanenmoppen weggehaald, bedoel je die? Ik heb geen topic verwijderd.

Ah, ik kijk scheel, sorry!:makeup:
Die bedoel ik inderdaad, en ik vind het vreemd dat een mod dit soort grappen daar wel schijnt te mogen maken, of waren die "minder grof"?:???:

Mitch
14 november 2010, 20:18
Als je hoofd bedoelt: die is geen mod. En als jij dat was, met die lange waslijst met moslimgrappen: ze waren zó slecht dat ze niet eens thuis hoorden in het flauwe moppen topic :D
Nee serieus, als de inhoud tot klachten leidt of niet conform de regels is, dan worden posts verwijderd en kan het zijn dat de mod geen tijd of zin heeft om je te melden dat je postcount met 1 of 2 gedaald is. Als de inhoud van een post écht zwaar over de schreef gaat krijg je een berisping en daar krijg je dus automatisch bericht van.

En zoals net nog gememoreerd: dit topic is voor algemene discussie, niet voor persoonlijke akkefietjes. Die mag je dus verder regelen met één van de mods van Off Topic via PB.

hoofd
14 november 2010, 21:44
Waarom denken mensen nog steeds dat ik mod ben? Ik heb geen apart ondertitel meer, ik doe mijn best om het minst representatief over te komen en bovendien heb ik, volgens mij, een van de hoogste aantallen berispingen en bans ontvangen. :???:


Misschien moet ik maar gewoon weer mod worden... En dan het systeem van binnenuit helemaal kapotneuken!! :rockon:

Wilco G
14 november 2010, 22:14
Als je (verhaal) via PB.

Okay, dank u, da's duidelijk!

Waarom denken mensen nog steeds dat ik mod ben

Misschien is het je gebruikersnaam!:seriousf:

The Bertman
14 november 2010, 23:59
Nou ja, om het dat toch toe te lichten: ik vond een hele rits moslimmoppen net niet kunnen. Zeker geen zware overtreding of een berisping waard, maar zo op de rand dat een volgende poster net te ver zou kunnen gaan. Dus verwijderd, we doen gewoon geen moppen die de schijn van racisme of discriminatie oproepen, zie ook de forumregels.

driftkop
15 november 2010, 21:08
Nou ja, om het dat toch toe te lichten: ik vond een hele rits moslimmoppen net niet kunnen.

En die er nu staan kunnen net wel? :???:

marco v
28 november 2010, 12:09
En die geintjes over katholieken, die kunnen wel?
Oh ja, natuurlijk, dat zijn geen moslims, daarmee haal je het hele forum niet op je nek.
Ik heb de moslimgrappen niet gelezen, begrijp me niet verkeerd

Tho
28 november 2010, 12:18
Nou die konden gewoon door de beugel hoor. Beetje hetzelfde kaliber als de katholieke grapjes.

marco v
28 november 2010, 12:28
Daar wordt anders flink gediscrimineerd hoor. Maar ja, daar gaat het alleen maar over katholieken, dat maakt niet uit toch? Om daar grove, beledigende opmerkingen te maken, dat is wel maatschappelijk verantwoord. Meten met 2 maten.

Tho
28 november 2010, 12:31
Daar wordt anders flink gediscrimineerd hoor. Maar ja, daar gaat het alleen maar over katholieken, dat maakt niet uit toch? Om daar grove, beledigende opmerkingen te maken, dat is wel maatschappelijk verantwoord. Meten met 2 maten.

Welkom op Gitaarnet!

Mitch
28 november 2010, 12:42
Hebben de heren ook een linkje naar de grappen over katholieken die niet kunnen? En is er ook gerapporteerd of was het ook weer niet zo bezwaarlijk maar wel waard om over te discussiëren?

marco v
28 november 2010, 13:00
Mitch, kom op zeg, kijk eens heel even in dat topic. Op de 1e pagina gaat men al grof reageren. Het katholieke geloof wordt in dat hele topic op haast elke pagina belachelijk gemaakt, geloof wordt achterlijk genoemd. Dat hele topic is een link. Het is beschamend dat er zo gereageerd wordt in dat topic.

Edit, ik heb mijn post er even bijgezocht:

Ok Timo, even een paar van die kritische opmerkingen:

Dikke atoombom op het vaticaan en een heleboel kleintjes op al die kerken en kloosters.

Knappe priester die 'm bij mij slap hield!

Zo, ik kom net terug van de kerk, alwaar ik de priester met vijf van mijn vrienden KEIHARD in de reet heb geneukt. Hij heeft nu weliswaar een gescheurde ster en dat is lullig voor hem, maar gelukkig ben ik daar tegen verzekerd. AEGON dekt z'n tube kransplak voor mij. Wat is het toch geweldig geregeld hier. Retegoed

Maar die kakkerlakken vind ik echt het laagste wat de westerse beschaving ooit heeft voortgebracht.

Wat ik niet snap is dat die lui niet allang uitgestorven zijn, neuken doen ze alleen maar in kleine jongetjes


En kijk eens naar de laatste pagina. Vulvasonic en the Bertman vermaken zich er prima met hun belachelijke opmerkingen.

Mitch
28 november 2010, 13:17
Mitch, kom op zeg, kijk eens heel even in dat topic.
Nee, kom zelf op: als je een klacht hebt dan geef je gewoon even een link. Ik begrijp nu van je dat het om een nieuw topic gaat, maar ik nam aan dat het een passage was in een lopend topic. Ik lees Off Topic neit zo vaak en heb al helemaal geen zin om zonder link al die fluttopics door te lezen.

Maar goed, ik heb genoeg gezien: dit gaat ver over de schreef. Ik ga zo even ingrijpen als verder niemand on-line is. Want het is wellicht een verrassing: we zijn niet altijd on-line. De conclusie dat er 'dus' met twee maten wordt gemeten mag dan ook achterwege worden gelaten.

En volgende keer als er iets over de schreef gaat: rapporteer dat gewoon, dit topic is daar niet voor bedoeld.

EDIT: WTF?!?!?! Gaat het om dit topic??? http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=133123
De posts waar je nu over klaagt zijn van 1 maart! En daar moet je nu mee komen? Inhoudelijk ben ik met je eens dat te ver gaat, zeker de eerste reactie. Maar goed, het topic stond inmiddels op pagina 2 en marco v is de laatste die gepikeerd reageert omdat Bert een foto plaatst die in de context van sexueel misbruik wel heel erg fout is. Dat lijkt me geen reden tot mopperen.

Maar goed, het punt is duidelijk: harde moppen over katholieken blijven staan terwijl moslimgrappen worden verwijderd. Dit wordt verder besproken in het moderatorforum.

marco v
28 november 2010, 13:20
Bedankt, en ik zal het doen.

Edit, Mitch, het is een topic dat gestart is op 1 maart, maar de afgelopen weken zijn daar tig opmerkingen in geplaatst die discriminerend en ronduit beledigend zijn. Het gaat inderdaad al mis op de 1e pagina, maar ik stoor me niet enkel aan die opmerking, in tal van pagina´s van de afgelopen weken wordt het geloof en daarmee de gelovigen belachelijk gemaakt, voor achterlijk uitgemaakt en ga zo maar door. Er worden keiharde en beledigende opmerkingen geplaatst over het geloof en daarvan is keihard in de reet neuken het topje van de ijsberg. De foto van Bert op de laatste pagina is niet het probleem, het commentaar erbij wel.

Mitch
28 november 2010, 13:42
De foto vraagt wel een beetje om een bijschrift, maar ik begrijp het punt. Als keiharde katholieken grappen blijven staan en de flauwste moslim grap wordt verwijderd dan klopt er iets niet.
Het punt is ingebracht in het moderatorforum, er hoeft hier dus niet verder over dit onderwerp te worden nagedruppeld.

Badman
30 november 2010, 09:06
Hallo,

Ik heb gisteren een vraag gesteld over de Gitaarnet-wedstrijd 'mooiste gitaar' via pm aan Bert, GG en Mithrandir. Kan één van jullie me antwoorden of het in beraad is ofzo? Ik weet: heb weinig geduld, maar heb nog wat werk voor de boeg. Bedankt alvast jonges! grtz (ps: liefst via pm antwoorden en niet te veel verklappen hier :) )

Mitch
30 november 2010, 14:48
Mithrandir is officieel geen mod meer. G.G. is iets minder vaak online. Op het moderatorforum is niets binnen gekomen dat besproken zou moeten worden, dus als je het met mij kan regelen kun je het PB'en.

Martijn-w
10 december 2010, 15:34
Ondertussen al meer bekend over de mooiste gitaar verkiezing?

Mitch
10 december 2010, 16:33
Dat is per PB gecommuniceerd naar Badman. Maar dat heeft verder niks te maken met de moderatie, dus als je vragen hebt kun je hem PB'en.

crapton
16 januari 2011, 07:54
Moderatie topic Versterkers: Reparateur van de aardbodem verdwenen buiten proportie. Van de >75 berichten zijn er 18 over. Rest gewoon weggehaald. Ongelofelijk. Weinig tot geen waarschuwing.
Er wordt over tutjes en piemels gesproken, denk nu dat dat over de mods gaat. Ik zal eens laten zien wie hier de baas is.

Beneden alle peil.

Dirk_Hendrik
16 januari 2011, 10:00
Hardstikke fijn. Vragen PM staat er volgens mij?
Tutjes? Mss verkeerd gekozen bewoordingen maar ik zat in dat draadje wel erg veel reacties te lezen van straatadvocaten van wie nog nooit iemand gehoord heeft maar die ineens wel een mening hebben over hoe een ander z'n shop moet runnen.

En nee, ik ben in m'n bewoordingen niet altijd correct. Mod of niet, ik ben ook mens.

edit voor volledighed,
Als ik er gisteren een paar uur aan had gespendeerd had ik wellicht kunnen opschonen tot een punt waar sommige posts hadden kunnen blijven én er een logisch verband zichtbaar was geweest. Jammergenoeg heb ik geen paar uur vrij om op die manier 1 draadje aan te passen. Logischer is dan om het geheel op te schonen tot het weet OT is. Mod machtsmisbruik is geen moment in me opgekomen. Maar wie de schoen past...

Don Capo
16 januari 2011, 10:17
Er wordt uitvoerig over dit onderwerp gepraat in het modforum en het is een vervelende aangelegenheid. Waar zeker geen sprake van is is van machtsmisbruik van D-H of andere miss. Er wordt geprobeerd eerlijk en open te communiceren. Kritiek mag in dit topic wat mij betreft altijd geuit worden en derhalve laat ik het eennalaatste bericht staan. Laten we wel proberen om er volwassen over te praten en niet alleen maar met modder te gaan gooien, dan moet ik helaas ook opschonen.

EDIT: Wat D-H zegt, wij zijn ook maar mensen ;)

Han S
16 januari 2011, 12:20
Moderatie topic Versterkers: Reparateur van de aardbodem verdwenen buiten proportie. Van de >75 berichten zijn er 18 over. Rest gewoon weggehaald. Ongelofelijk. Weinig tot geen waarschuwing.
Er wordt over tutjes en piemels gesproken, denk nu dat dat over de mods gaat. Ik zal eens laten zien wie hier de baas is.

Beneden alle peil.

Ik begrijp dat er mensen zijn die de indruk hebben dat Chris in bescherming wordt genomen door een paar moderators en ik kan zelfs begrijpen waarom men dat denkt. Ik heb daarom vannacht alle verwijderde posts gelezen en ik kan je vertellen dat zoiets met dit supersnelle forum geen groot genoegen is.

DH heeft al in het topic aangegeven dat er mogelijk posts zijn gewied die hadden kunnen blijven, maar persoonlijk zou ik het hele topic in de kliko hebben gegooid.

Wat er precies aan de hand is met Chris weten we niet, hij kan ziek zijn, of gewoon niet in staat om zijn tent te runnen, maar daar gaan wij niet over.
Ik begrijp heel goed dat het buitengewoon vervelend is om je versterker voor lange tijd kwijt te zijn en dat je dat op een forum wilt ventileren, maar het is moeilijk om dan puur inhoudelijk te blijven. En als er dan te veel op de persoon gaat worden gespeeld wordt het voor een moderator erg moeilijk om dat in goede banen te leiden waarbij ongeveer iedereen tevreden blijft.

Ik denk dat als je problemen hebt met Chris dat je dat zelf met hem moet gaan oplossen. Het kan niet zo zijn dat we via een forum het eenmansbedrijfje van iemand naar de filistijnen gaat helpen. Okay, gelijke monnikken, gelijke kappen en als een grote tent in de fout gaan wordt daar ook over gediscusieëerd, maar het moet allemaal wel leuk blijven en dit topic ging te ver.

remmiedepemmie
16 januari 2011, 12:35
Sorry Han, maar met die motivatie stel je het belang van het ene forum lid boven die van anderen. Tot zover heb ik nog geen enkele mod zien verklaren welke forumregels zijn geschonden, en juist in een kwestie als deze lijkt zorgvuldigheid mij belangrijk. Op deze manier doen jullie CMW geen plezier naar mijn mening.

Han S
16 januari 2011, 12:49
Sorry Han, maar met die motivatie stel je het belang van het ene forum lid boven die van anderen. Tot zover heb ik nog geen enkele mod zien verklaren welke forumregels zijn geschonden, en juist in een kwestie als deze lijkt zorgvuldigheid mij belangrijk. Op deze manier doen jullie CMW geen plezier naar mijn mening.

Zoals ik zei heb ik alle verwijderde posts gelezen en op grond van wat daar gebeurde zou ik het hele topic hebben verwijderd. Als Dirk Hendrik dat zo zorgvuldig mogelijk zou hebben geschoond zou hij de halve nacht bezig zijn geweest en hij had het topic moeten sluiten om te kunnen wieden en te voorkomen dat er steeds weer nieuwe bashposts bij zouden komen.

Of wij CMW er een plezier mee doen of niet vind ik minder belangrijk dan het goed functioneren van dit forum en ik verzeker je dat als DH niet had ingegrepen, dan was dat topic totaal uit de hand gelopen. Bij alles wat de mods doen worden ook fouten gemaakt en die worden ook toegegeven.

Het is jammer dat de goede naam van CMW wordt aangetast en waarom Chris niet reageert op zijn klanten weet ik niet, maar ik ga daar ook niet over.

Mitch
16 januari 2011, 13:16
Welke regel er geschonden werd? Nogal simpel. Er werd veel teveel op de man gespeeld. Aanvankelijk op de topic starter. Dat heb ik geprobeerd bij te sturen met een relativerende post. Daarna op Chris en daarna ontaardde het in leden die op elkaar zaten te vitten omdat iedereen het beter wist. Daar heeft D_H ingegrepen en toen een aantal het nodig vond om dan maar te gaan vitten op de moderatie dan komt er een slotje. Dat gaat nergens meer over; niet in Moderne Versterkers en ook niet elders op het forum.
Ik ben me er terdege van bewust dat het voor een hoop mensen dan makkelijk is om te roepen "machtsmisbruik, meten met twee maten, in bescherming nemen forumvriendje" etc. maar zo ligt het dus niet. Er is door een aantal leden een hoop onzin gespuid en dat haalde de inhoud dermate naar beneden dat er een grote ingreep geplaatst is omdat dat aanmerkelijk sneller gaat. Gek hè, op de zaterdagavond? En ja, er stonden een paar on topic posts tussen, ik heb ook later alle verwijderde posts nog een keer teruggekeken en er waren nog een stuk of drie identieke verhalen over dat mensen te lang op hun spullen moesten wachten. Dat was toch al bekend inmiddels? Wat houden we daar 'geheim' aan? En er stonden twee posts over rechtsgeldigheid. Waar nummer twee nummer één alweer corrigeerde.
Het is een beetje triest dat er zo makkelijk vanuit gegaan wordt dat we aan vriendjespolitiek doen en selectief inhoud verbergen.

FNaRK
16 januari 2011, 15:19
Hmm, sinds de ergste forum-fuhrers weg zijn heb ik in het algemeen weinig problemen met de modz ....

maar waarom wordt mijn topic over een ZOOM floorboard in Rackgear weggehaald zonder op zijn minst ff een PM'tje :(
Beetje jammer ....

Mitch
16 januari 2011, 15:29
Dit topic is niet bedoeld voor individuele mod akties, maar ik kan je vertellen dat het is verwijderd met als opgaaf van reden 'spam' en daar kan ik me wel iets bij voorstellen gezien het verloop van het topic en de aankondiging dat je 'm op Gitaarmarkt gaat zetten.
Een tijdje terug is besloten om topics te sluiten of verwijderen als er binnen de looptijd van een topic over een item, het item te koop komt te staan. Daar was wat gehakketak over geweest. HNGD topics terwijl dat meer HN Marktplaats D topics waren, zeg maar ;) Je bent dus 'slachtoffer' van relatief nieuw beleid.
Als je er nog over wil communiceren moet je er morris een PB'tje over sturen.

FNaRK
16 januari 2011, 15:38
;) Je bent dus 'slachtoffer' van relatief nieuw beleid..

ik ben vereerd :mmmm:

MAAR HET WAS GODDOMME GEEN SPAM !!!!
:soinnocent:

Mitch
16 januari 2011, 15:39
Bij deze staat genoteerd dat je volstrekt onschuldig was :hippie: