PDA

View Full Version : Echolette Showstar probleempje



chris rampage
9 december 2008, 17:16
Hallo beste mensen,

ik heb hetzelfde probleem als The Madd een tijdje geleden had met zijn Echolette, maar ik heb uit dat topic het probleem en de oplossing niet kunnen achterhalen.

Het gaat om het volgende:

Op het vibrato kanaal gaat de volume na stand 5 niet meer hoger, het lijkt zelfs wel iets te dalen. Dit probleem heb ik op het andere kanaal niet. Nu is dit niet zo'n grote ramp, aangezien het normale kanaal wel goed werkt, maar is toch erg jammer aangezien ik de vibrato wel wil gaan gebruiken.

Iemand tips? Alvast bedankt.

cluseau
10 december 2008, 09:31
Op het eerste gezicht zou ik zeggen dat er een buisje uitgeblust is. Versterking is dan niet meer toereikend. Maar meten is weten he! Ik heb in een grijs verleden nog een paar van deze amps gerepareerd en heb nog wel ergens een schema, maar moet dan wel ff zoeken. Ik meen mij te herinneren dat er verschillende uitvoeringen waren zoals type met 2 of 4 EL's. Ook was er een uitvoering met totaal buizen of een transistor voortrap. Geef maar een seintje als je het schema nodig hebt.

vrgr
Frans

chris rampage
13 december 2008, 13:27
Bedankt voor je reactie. Aangezien ik al snel door had dat dit probleem mij boven mijn pet gaat heb ik besloten de top maar weg te brengen ter reperatie. Zal wel een duur geintje worden.