PDA

View Full Version : Iron maiden sound



anoniem
16 december 2001, 16:48
Hoe krijg ik in vredesnaam het ideale iron maiden geluid. Ik ben al even bezig, maar ik kom er niet achter. Kan iemand mij even helpen

Outshine
16 december 2001, 17:28
Check ff http://www.guitargeek.com

Ze spelen over Marshall jmp1 preamps en 1960 cab's. En hun strats zijn met seymour duncans uitgerust.
Hoop dat je genoeg geld hebt :grin:

Anders moet je een gt6 ofzo aanschaffen, daar kun je bijna alles uithalen.

Noctiis
16 december 2001, 17:37
Op 2001-12-16 16:48, schreef anoniem:
Hoe krijg ik in vredesnaam het ideale iron maiden geluid. Ik ben al even bezig, maar ik kom er niet achter. Kan iemand mij even helpen


Ideetje, probeer niet geluiden te kopieren, maar maak een eigen sound!

Outshine
16 december 2001, 19:09
Tsja, als hij een echte iron-maiden fan is die heel graag iron maiden nummertjes naspeelt, is t wel logisch dat ie een geluid wil hebben dat het geluid van IM ook het dichtst benaderd.

Ditmar
16 december 2001, 19:27
Het is in feite een standaard metal geluid (en dat kan je waarschijnlijk wel maken) met een beetje gladde distortion (gewoon vol open draaien) en redelijk veel mid's (relatief gezien tot andere metalbands)

verder is het niet echt een specifiek geluid

gershwin5150
16 december 2001, 23:04
Dave Murray gebruikt Fender Strats met Seymour Duncans (vroeger DiMarzio superdistortions) over Marshall versterkers. Hij gebruikt ook een Dunlop Wah en een MXR distortion en nog wat spul. In het cd boekje van Live After Death staat een hele lijst aan apparatuur van wat ze allemaal gebruikten op die tour.
Maar ik vrees dat zijn sound wel grotendeels in z'n vingers zit. Dus verwacht niet dat je met deze apparatuur ook een soort 2e Dave bent.....

anoniem
17 december 2001, 13:07
Bedankt voor de tips. Wil iemand anders misschien nog wat kwijt.

Ditmar
17 december 2001, 13:28
Ja, Run To The Hills is een wereldnummer !!!!!!

EmgMaster
18 december 2001, 16:42
Een vriend van mij heeft een mex. FatStrat met Floyd trem. Ik weet zo niet wat voor een versterker hij heeft. Een Marchall geloof ik. EN een tubescreamer en nog wat pedaaltjes. Hij komt aardig bij HET geluid in de buurt. ZO'n ding moet ik ook maar eens hebben.

gangsta
18 december 2001, 19:51
een double fat strat

EmgMaster
19 december 2001, 17:46
Is er ook een goedkope manier om dit te doen met mijn huidige gitaar.(Aria Pro Strat kopie, waarvan 1 EMG Select humbucker(passief))

EmgMaster
19 december 2001, 17:46
Ik heb een 50 watt Marchall Valvestate en geen pedaaltjes

Ditmar
20 december 2001, 00:23
Voor Maiden heb je een beetje chorus (voor de cleane stukjes), een beetje delay (voor de solo's) en soms een flanger (bijvoorbeeld in aces high en bring your daughter to the slaughter) nodig

EmgMaster
20 december 2001, 12:43
Wat is Delay, chorus en flanger

Ditmar
20 december 2001, 16:35
Verschillende effecten voor je gitaar....

paar voorbeelden:
Delay: een soort van echo over je gitaargeluid. overdreven voorbeeldje: de intro van broken home van papa roach.
Chorus: zoals het gevoel in je hoofd als je veel te veel geblowd hebt. voorbeeldje: bijna alle cleane stukjes die zakk wylde speelt zijn met chorus.
Flanger: het geluid dat er een straaljager opstijgt in je pickups. voorbeeldjes: de intro van aces high van maiden en het introotje van cowboys from hell van pantera

JV
20 december 2001, 16:43
flanger is idd een soort vliegtuiggeluid ja, maar de basis van het geluid is het dopplereffect.
das zeg maar wat er gebeurt als er een ambulance ofzo langs crost. als hij verder van je af gaat wordt het geluid steeds lager. das wat een phaser, flanger, chorus in feite doen. het snel hoger en lager maken van het geluid alsof er een heleboel ambulancen tegelijk langsscheuren. het verschil tussen de phaser, flanger en de chorus is dat een phaser het geluid 2x doorstuurt. dus 2x het signaal dat omhoog en omlaag gaat. een flanger stuurt +- 4 signalen door en een chorus een stuk of 7.

Ic3gl0vE
23 december 2001, 00:13
Op 2001-12-20 16:35, schreef Ditmar:
Verschillende effecten voor je gitaar....

paar voorbeelden:
Delay: een soort van echo over je gitaargeluid. overdreven voorbeeldje: de intro van broken home van papa roach.
Chorus: zoals het gevoel in je hoofd als je veel te veel geblowd hebt. voorbeeldje: bijna alle cleane stukjes die zakk wylde speelt zijn met chorus.
Flanger: het geluid dat er een straaljager opstijgt in je pickups. voorbeeldjes: de intro van aces high van maiden en het introotje van cowboys from hell van pantera




en als je nou niet blowt en je dus niet weet hoe dat voelt, come as you are van nirvana is met chorus

anoniem
24 december 2001, 02:29
Het Iron maiden geluid? Probeer eens een beetje van dit en van dat en pleur het hele zooitje door mekaar.