PDA

View Full Version : Repetitie opname



kenx
9 december 2008, 15:12
Hoy,

we zouden graag eens een opname van onze repetitie maken... Dit hoeft helemaal niet veel te zijn... Maar mijn vraag was hoe? We hebben helaas helemaal niet veel te besteden. Ik heb hier nog een oud mengpneeltje van JBsystems liggen... Kan ik dat gebruiken? En kan dan ook iemand meteen zeggen hoe aan te sluiten? Mss ook een gratis programma voor de PC...

mvg,

kenny

ps: kabels genoeg

Bailey
9 december 2008, 18:06
Hoy,

we zouden graag eens een opname van onze repetitie maken... Dit hoeft helemaal niet veel te zijn... Maar mijn vraag was hoe? We hebben helaas helemaal niet veel te besteden. Ik heb hier nog een oud mengpneeltje van JBsystems liggen... Kan ik dat gebruiken? En kan dan ook iemand meteen zeggen hoe aan te sluiten? Mss ook een gratis programma voor de PC...

mvg,

kenny

ps: kabels genoeg

Ik weet niet hoe je het wilt doen als het een analoge tafel is die op de computer aan te slkuiten ( daar ben ik een leek in )

Maar Audacity is een gratis opname programma! Supersimpel.

harrie-beton
9 december 2008, 18:16
Zorg voor goede microfoons, 2 stuks - liefst 2 dezelfde. Plaats deze op een plek waar je alles het beste hoort. Liefst op 2 statieven.

Sluit aan op mengtafel. Pan de ene microfoon links en de ander rechts.
Gebruikt de master output van de mengtafel en stop deze in de line in van de pc. Gebruik het gratis programma AUDICITY (zie link hieronder) om opnames te maken. Kies in de pc mixer (zie link hieronder) het goede opname kanaal.

Thats all

kenx
9 december 2008, 18:36
Ok bedankt!

Mvg,

kenny

harrie-beton
9 december 2008, 20:31
je geluidskaart kan maar 1 bron opnemen (links en rechts), er zijn speciale kaarten (vanaf 300 euro) die bijvoorbeeld 8 sporen of 16 op kunnen nemen. Ik snap dat je dat uiteindelijk wilt maar dat is dus niet mogelijk zonder een investering. In mijn faq staat een stuk over multytrack opnemen. Vergis je niet, meer sporen opnemen is een vak die je moet leren.

kenx
12 december 2008, 17:19
Zorg voor goede microfoons, 2 stuks - liefst 2 dezelfde. Plaats deze op een plek waar je alles het beste hoort. Liefst op 2 statieven.

Sluit aan op mengtafel. Pan de ene microfoon links en de ander rechts.
Gebruikt de master output van de mengtafel en stop deze in de line in van de pc. Gebruik het gratis programma AUDICITY (zie link hieronder) om opnames te maken. Kies in de pc mixer (zie link hieronder) het goede opname kanaal.

Thats all

Ik heb vannachter op het paneel gekeken naar de master out. Ik zie enkel "output" dus ik veronderstel dat dat de juiste is... Nu was dat mijn vraag niet maar dat zijn allemaal rood/witte uitgangen. Heb ik dan zo'n kabeltje nodig dat van een rood/witte mini-jack naar een gewone mini-jack gaat...? Of hoe zit dat??

Mvg,

kenny

Roman
12 december 2008, 21:07
Als het om een simpel "tulp" stekkertje (die zijn idd vaak rood en wit) gaat dan kan dat prima.

kenx
12 december 2008, 22:26
Dat is de vraag juist... Ik denk dat het zo'n "tulp"stekkertje is, maar bestaan die dan ook in verloopstekker om in de line in van de pc te steken?


Mvg,

kenny

Han S
12 december 2008, 22:38
Ja die bestaan in alle soorten en maten, van grote naar kleine jack en andersom, van tulp (cinch of RCA heten ze ook) naar jack en andersom, van jack naar XLR en andersom, het is er allemaal.

Conrad?

bert k
12 december 2008, 22:57
De meeste computerwinkels hebben ze liggen, audiowinkels en zelfs de Hema kom je ook een eind mee.

kenx
13 december 2008, 15:24
oké bedankt allemaal!

grtz,

kenny

vincent136
14 december 2008, 14:53
Een Zoom H2 wordt ook veel gebruikt en dat wil ook erg prima, werkt heel erg makkelijk

Bouke
18 december 2008, 23:07
Een Zoom H2 wordt ook veel gebruikt en dat wil ook erg prima, werkt heel erg makkelijk

+123456789

Zie mijn andere posts over dit apparaat. Makkelijker kan het niet en los van 'echt' of 'serieus' opnemen (studio of wat geavanceerdere set-ups) ga je de gemak/kwaliteit-ratio niet beter krijgen.

Bouke