PDA

View Full Version : Faith no More (reünie!)



HaroldA
9 december 2008, 13:24
Gisteren in het nieuws (http://www.zwaremetalen.com/nieuws/11823/Faith-No-More-reunie.html):


Faith No More reünie

Er werd al eens over geroddeld, nu lijkt het vast te staan! Faith No More meldt dat ze volgend jaar terug samen zouden komen. Volgens Kerrang! magazine zouden verschillende Britse concertzalen al geboekt zijn voor volgende lente.

Mike Patton heeft de laatste tijd in interviews laten weten dat een reünie geen slecht idee zou zijn. Alleen bassist Billy Gould zou nog een duw in de rug nodig hebben om terug bij de band te komen.

Ik heb FNM pas laat leren waarderen, maar vooral het King for a day album en natuurlijk Album of the year staan toch erg hoog in mijn persoonlijke top-lijstjes! (En Angel Dust ook natuurlijk) :rockon:


Wat jullie?

marc_o
9 december 2008, 13:32
Super!!!


Ben er flink fan van geweest, en dan vooral rond de tijd van "The Real Thing". Heb ze een keer of 4 gezien en dat was wisselend, van erg goed tot bagger.


Wist niet eens dat ze uit elkaar waren overigens...

Bigfoot414
9 december 2008, 17:15
Billy Gould moet wel meedoen hoor, hij is een van de meest ondergewaardeerde bassisten van de afgelopen jaren.
En hij is ook essentieel voor het echte FNM-geluid.

HaroldA
9 december 2008, 17:18
Billy Gould moet wel meedoen hoor, hij is een van de meest ondergewaardeerde bassisten van de afgelopen jaren.
En hij is ook essentieel voor het echte FNM-geluid.

Hij is ook (mede) de reden waarom 'onze' bassist is gaan bassen. :rockon:

O, wacht, toen was hij nog geen bassist dus eigenlijk moet ik zeggen dat hij de reden is waarom Rob onze bassist is geworden! Nee, dat klopt ook niet... Dankzij hem is Rob gaan bassen en zodoende bij ons orkestje gekomen! Yes! :cheerup:

Baker
9 december 2008, 20:18
helemaal super!

Was ook altijd groot fan
Met name The real thing t/m King for a day heb ik grijs gedaaid.

Heb ze ook nog mogen aanschouwen op pinkpop '98 (ofzo) En dat was (in mijn beleving toen) heel heel heel erg goed.

Zou mooi zijn als ze in paradiso zouden komen ofzo.

Of zijn ze daar te groot voor?

na ja, HMH is ook best.

Fuhgawz
9 december 2008, 20:44
HA! Kickass!! Goed nieuws! :D Ook ik heb Angel Dust grijsgedraaid.

HaroldA
9 december 2008, 21:03
na ja, HMH is ook best.

Ik stem voor de 013 ;)

HaroldA
9 december 2008, 21:07
Oja, als iemand de Kerrang! Magazine 26/11/2008 (http://www2.kerrang.com/2008/11/kerrang_magazine_26112008.html) heeft liggen, graag hiero bevestigen dat ze weer bij elkaar gaan komen!

HaroldA
26 februari 2009, 19:39
Oja, als iemand de Kerrang! Magazine 26/11/2008 (http://www2.kerrang.com/2008/11/kerrang_magazine_26112008.html) heeft liggen, graag hiero bevestigen dat ze weer bij elkaar gaan komen!

Niemand? ;)




Faith No More reünie (update)

Faith No More gaat weer optreden. Komende zomer trekt de groep, die elf jaar geleden uit elkaar ging, langs verschillende podia in Europa. Dat heeft de woordvoerder van bandleider Mike Patton maandag bevestigd. Of de band België of Nederland zal aandoen is nog niet bekend.

http://www.zwaremetalen.com/nieuws/11823/Faith-No-More-reunie-update.html

FNaRK
26 februari 2009, 20:54
joepie

weer een reunie :makeup:

wiegersma
5 maart 2009, 21:09
o, zit die meneer met die dubbele bril (Jim Martin) er dan ook weer bij? Die is zwaar oke.

new deep
7 maart 2009, 22:52
cool man! moet meteen denken aan het geweldige concert in Paradiso in '92 met Nederland-Denemarken gelijktijdig (Van Basten mist een penalty) en alle mixed emotions vandien...

Jimi Hendrix
8 maart 2009, 10:36
van www.fnm.com:

Official Return Added: February 2009
Here is the official statement:

--Begin--
FAITH NO MORE

Faith No More has always stood out as some sort of unique beast; part dog, part cat--its music almost as schizophrenic as the personalities of its members. When it all worked, it worked really well, even if the chemistry was always volatile. Throughout our 17years of existence, the mental and physical energy required to sustain this creature was considerable and relentless. Though amicable enough, when we finally split, we all followed paths seemingly destined to opposite ends of the universe.

Yet during the entire 10 years that have passed since our decision to break up we've experienced constant rumors and requests from fans and promoters alike. Nevertheless, for whatever reason, none of us kept in regular touch, much less to discuss any possibilities of getting together.

What's changed is that this year, for the first time, we've all decided to sit down together and talk about it. And what we've discovered is that time has afforded us enough distance to look back on our years together through a clearer lens and made us realize that through all the hard work, the music still sounds good, and we are beginning to appreciate the fact that we might have actually done something right.

Meanwhile we find ourselves at a moment in time with zero label obligations, still young and strong enough to deliver a kickass set, with enthusiasm to not only revisit our past but possibly add something to the present. And so with this we've decided to hold our collective breaths and jump off this cliff....
BACK, GOD FORBID, INTO THE MONKEY CAGE!!!

We can only hope that the experience of playing together again will yield results erratic and unpredictable enough to live up to the legacy of FNM.
Who know where this will end or what it will bring up...only the future knows. But we are about to find out!

FAITH NO MORE are:
Mike Bordin, Roddy Bottum, Bill Gould, Jon Hudson and Mike Patton

wiegersma
8 maart 2009, 13:55
ah, en geen Jim Martin en daarom ook geen echte Faith no More reünie. Jammer.

new deep
8 maart 2009, 18:54
Jim Martin is naar mijn idee absoluut niet onmisbaar in een FNM reunie, bovendien geen geweldige gitarist naar mijn smaak.