PDA

View Full Version : Auvisa (spaanse webwinkel)



Jcusters
9 december 2008, 13:00
Hallo,

gisteren gaan kijken in een nabije gitaarwinkel voor aankoop nieuwe gitaar. Ik heb mijn gading gevonden en mn oog laten vallen op een camps NAC-4. In de winkel stond deze aan aankoopprijs van 1369€. Ik ga nog een korting krijgen tss de 10 & 15 % en een garantie van 1 jaar.
Laten we dus zeggen dat de kostprijs op zo'n dikke 1100€ komt.

Na wat zoeken op internet kwam ik onderstaande link tegen:
http://www.auvisa.com/tienda/detail/CAMPS-NAC-4-CUTAWAY-GUITARRA-CLASICA-ELECTRIFICADA-6981.html

Dit is identiek dezelfde gitaar en zou bij online betaling 688€ kosten (zonder verzendingskosten) ... nu is mijn vraag ...
Als ik deze gitaar bestel en de gitaar wordt hier geleverd..in hoe grote mate heb ik hier garantie voor? Stel dat de gitaar hier aankomt met een klein barstje in 't hout ... stel dat de gitaar slecht afgesteld is, stel dat de kam los is gekomen door het vervoer en T°-verschil...

Ik ben niet argwanend tegen internetaankopen ... maar ik zou willen weten dat ik voldoende zekerheid heb over de gitaar. Het verschil van 450€ is natuurlijk zeer groot. (ik zou hiervoor zelfs de gitaar zelf in Spanje kunnen gaan afhalen :)).

Iemand ervaring met dergelijke aankopen?

http://www.auvisa.com/tienda/infocaps.php?id=1006 op deze link staat de spaanse uitleg ivm opsturen en de kosten er van... Mn spaans reikt helaas niet zo ver om 't te kunnen vertalen ... iemand die me kan helpen?

Groeten

Joris

ps: mail ivm verzekering / garantie en kostprijs transpot is reeds verstuurd nr de sitebeheerders.

Pais
9 december 2008, 16:30
Hoe je met verzekeringen staat, weet ik niet. Maar ikzelf zou dit nooit doen. Spaanse (eigenlijk alle) gitaren kunnen zeer van elkaar verschillen in klank en je hoort wel eens dat ze juist de minder nette gitaren verzenden, en de beste in de winkels zetten.
En bij een spaanse webwinkels hoef je er niet vanuit te gaan dat je even met ze kunt bellen in het engels :)

Jcusters
9 december 2008, 18:06
mja, daarom ... ik wil er eerst op spelen vooraleer ik 'em koop...daarom dat ik garantie wou hebben.
Vandaag geen antwoord van de website gekregen. Ook even contact gehad met een fabrikant die levert aan die spaanse webwinkel ... en ze konden met niet de professionaliteit geranderen die ik verwacht.

Daarom toch al even contact op genomen met de distribiteur van Camps voor benelux, daar verwacht ik morgen een mailtje van met de verkooppunten van Camps in de buurt.

Ik ga dus owv enkele redenen afzien van de online aankoop...'t lijkt me toch wat te riskant...we spreken ook niet over 100€ hé ..

groetjes

Pais
9 december 2008, 19:33
Kan ik me voorstellen. Maar hun prijzen zijn wel erg aantrekkelijk zeg
De Alhambra 5p met cutaway en elektronica
nederland: €1.086,-
auvisa: €494,-

Jcusters
9 december 2008, 20:41
idd: geweldige prijzen hé ... lag 't maar hier langs de deur, ik denk dat menig gitarist op een geweldige gitaar ging spelen

Mail van Auvisa gehad ... In't spaans zullen ze het iets beter uitgelegd hebben dan in't engels :). Maar ... 't is dus nog niet dat ze leveren buiten Spanje.

laatste zinnen van hun mail (vertaald in't engels via een vertaalcomputer denk ik...maar ze hebben er moeite voor gedaan)

over time we plan to open this field but we'll start slowly through Europe and later the rest of the world, I cannot give you dates or further information because everything is in a future project and always be covered through our market perfectly.

Pais
9 december 2008, 21:12
Duitsland is ook een stuk goedkoper dan nederland als het gaat om sommige merken. Reden daarvan is dat in nederland Benelly Import bij gebrek aan een gezonde concurrentie voor sommige merken de prijzen erg hoog houdt. Misschien is het een tip voor je.