PDA

View Full Version : Hagstrom Ultra-Swede vs. ESP EC-256?



hellfart
9 december 2008, 11:00
Wel, vermits mn Ibanez RG770 en mn elektro-akoestische gitaar de deur uit zijn (ik speel voornamelijk bas, en feitelijk amper gitaar) en ik toch niet totaal gitaarloos zou willen vallen; ben ik nog op zoek nr een relatief goeie Les Paul achtige copy voor een redelijke prijs.

Mn oog viel op:

- De Hagstrom Ultra-Swede
http://www.musik-schmidt.de/products/de/E-Gitarren/Modern-Style/Hagstrom-Ultra-Swede-Cosmic-Black-Burst-Flamed-Maple.html

of de

- LTD EC-256 AVB
http://www.musik-schmidt.de/products/de/E-Gitarren/LP-Modelle/Esp-LTD-EC-256-AVB-Disterssed-Eclipse-Aged-Vintage-Black.html

Iemand ervaring met één van deze toevallig? Als ik al wat gitaar speel, is het vooral stoner/groovy/rock/metal/... die dingen zowat. Gestemd in D.

Onze gitarist speelt op een LTD Viper baritone en is er heel content van, ze ziet er ook lekker en goed afgewerkt uit... mr ik weet niet hoe de EC-256 er tgo staat natuurlijk.

Met Hagstrom heb ik totaal geen ervaring moet ik zeggen, de reviews op Harmony Central zijn wel lovend, en blijkbaar heeft ze ook een dunne nek (hoewel ik ergens las dat de nek toch relatief zwaar in gewicht was, en de kop ziet er ook wel klaar uit voor'n duik).

Anyone?
:rockon:

Mark1990
9 december 2008, 11:47
De nek van de Hagstrom is inderdaad best dun. er zit ook coilsplit op de humbuckers, dus dat geeft wel veel mogelijkheden. Ik ben best tevreden over mijn eigen, hoewel ik er achter kwam dat ik toch meer een strat-man ben, dus hangt de Hagstrom het grootste deel van de tijd niets te doen.

almarvk
9 december 2008, 12:02
Hagstrom hals is idd vrij dun, maar ik vond ook loodzwaar. Verder kan er een geweldige tone uit dat ding, en dat voor dat geld!

Zelf heb ik een LTD EC400 en dat vind ik zelf een top gitaar met super afwerking en erg lekkere hals. Hoe die elementen van die EC256 zijn weet ik echter niet, dus moet je zelf maar zien uit te proberen om erachter te komen.

ben vanhoof
9 december 2008, 12:04
Ik ben nooit fan geweest van een esp/ltd nek. Ook de XJ frets hebben me nooit aangestaan. De hagstrom daarintegen speelt zeker goed, is goed voor cleane dingen tot hardrock maar voor metal komt hij volgens mij tekort. Mss als je er een andere brug humbucker insteekt...

hellfart
9 december 2008, 12:52
Thx alvast!

Duikt de Hagstrom ook nr beneden als je'm rondhangt? Met mn Epi T-bird had ik bv. dat probleem...

Hoe verhoudt de Hagstrom hals zich tov de LTD hals mss? De Hagstrom hals lijkt me wat "platter" en de LTD wat "ronder", mr ik kan mis zijn natuurlijk. K'zou es moeten zien of er hier in't Gentse geen hangen...

Zowiezo zou ik er op termijn Seymour Duncan's inproppen hoor

:hippie:

Tin
9 december 2008, 13:05
Uhm gewoon uitproberen in de winkel??
Dan weet je gelijk hoe de hals is tegenover de ander.

Bij feedback zag ik laatst de hagstrom ultra hangen.(maand terug ofzo)
En ze hebben zat ltd's hangen die halzen zijn volgens mij allemaal thin D dacht ik. Dus uitproberen die handel!

hesse
9 december 2008, 14:08
De hagstrom daarintegen speelt zeker goed, is goed voor cleane dingen tot hardrock maar voor metal komt hij volgens mij tekort. Mss als je er een andere brug humbucker insteekt...

Zoals in een ietsjes eerder topic: de Hagstrom kan (mijn mening) perfect als slaggitaar voor metal dienen maar voor de solo's schiet hij idd tekort. Desalnietemin heb ik al een metalbandje gezien waar het me niet tegenstak (wsl omdat het geluid ongelooflijk slecht afgesteld was:))
Ook zou ik de elementen niet vervangen. Ze zijn goed zoals ze zijn eigenlijk. Maarja, alles kan beter.

Toosh
9 december 2008, 14:22
Speel zelf op een ultra-swede. De neck speelt inderdaad ongelooflijk lekker.
Zelf vind ik de elementen goed, maar ze hebben inderdaad niet evenveel output als een doorsnee gibson.

Otje
10 december 2008, 13:07
Zelf vind ik de elementen goed, maar ze hebben inderdaad niet evenveel output als een doorsnee gibson.
Klopt, maar ze wel hebben wel veel meer toon dan een doorsnee Gibson! Man, versterkers hebben zo gruwelijk veel gain tegenwoordig dat je een ukelele nog als James Hetfield kunt laten klinken. Ga vooral voor toon, niet voor output. Dat was vroeger nodig, je weet wel, lang geleden toen ik nog geen ouwe sok was en versterkers geen mastervolume hadden....

Johannes
10 december 2008, 13:23
Klopt, maar ze wel hebben wel veel meer toon dan een doorsnee Gibson! Man, versterkers hebben zo gruwelijk veel gain tegenwoordig dat je een ukelele nog als James Hetfield kunt laten klinken. Ga vooral voor toon, niet voor output. Dat was vroeger nodig, je weet wel, lang geleden toen ik nog geen ouwe sok was en versterkers geen mastervolume hadden....


+1! Die Hagstrom Swede's zijn echt waar voor je geld. Ik weet niet hoe de Ultra Swede klinkt, zou ook niet direct mijn voorkeur hebben met die basswood (linde) body. Ik ben nogal fan van mahogany (mahonie) met maple (esdoorn). Ik vond de Super Swede dan ook erg goed.

Die esp... geen idee :D

Iceman
10 december 2008, 13:37
Die 58 elementen zijn geweldig!!

Heb zo'n Swede over m'n Diezel gehad, vond het dynamisch, gearticuleerd, helder en vet.

Toosh
10 december 2008, 14:30
Ik heb een ultra swede met mahony body en maple neck. Dus zeker te vinden.

almarvk
10 december 2008, 14:33
Die 58 elementen zijn geweldig!!

Heb zo'n Swede over m'n Diezel gehad, vond het dynamisch, gearticuleerd, helder en vet.

Vorig jaar op de meeting toen het wel goed vertoeven was in het hi-gain hok :)

En inderdaad; dat ding klonk super lekker, gearticuleerd, zwaar en dat was de gitaar zelf ook :D