PDA

View Full Version : ipv tonepot



Di Stefano
8 december 2008, 23:19
In al mijn strats is de neck tonepot vervangen door een parallel/serie miniswitch. Dit doe ik omdat ik tijdens het draaien aan de volumeknop meestal de tone per ongeluk meedraai. Zelfs de mastertone gebruik ik amper dus de 2e is sowieso overbodig.

Nu heb ik in 1 gitaar actieve elementen waarbij zo'n switch onmogelijk is, en er nu een opening is waar de neck toneknob normaal moet zitten. Esthetisch ziet het er niet uit dus er moet "iets" in. Ik dacht al aan een standby-led, een phase switch, ik wou een low battery led bestellen maar de winkel die het verkoopt wou mijn paypal betaling niet accepteren dus die optie vervalt ook al.

Heeft er misschien iemand nog ideeën wat ik erin kan plaatsen? Het hoeft niet perse functioneel te zijn, maar ik zou ook niet weten waarmee ik het gat moet opvullen.

Gearjunkie
9 december 2008, 11:05
killswitch? 2e volumepot? blendpot?

HaroldA
9 december 2008, 11:45
Lijkt me duidelijk: LED belt buckle (http://www.bradsucks.net/archives/2007/02/12/led-belt-buckle-guitar/) ;)

Di Stefano
9 december 2008, 14:19
killswitch? 2e volumepot? blendpot?

Een extra pot wil ik niet aangezien ik er ongewild aan zou komen. Een killswitch vind ik een overbodig iets.

iWishmaster
9 december 2008, 14:44
Zo'n pickup booster van EMG misschien?

hole
9 december 2008, 15:06
Waarom niet gewoon een dummy-pot, zodat je er wel een knop op kunt zetten. Doet niks, en gitaar ziet er weer een beetje uit.

(ik bedoel dus: pot erin, niet aansluiten, knop erop)

Di Stefano
9 december 2008, 18:07
Zo'n pickup booster van EMG misschien?

De EMG's leveren al zoveel meer output op dan de pickups op mijn andere gitaren dat zo'n booster eigenlijk overbodig is.


Waarom niet gewoon een dummy-pot, zodat je er wel een knop op kunt zetten. Doet niks, en gitaar ziet er weer een beetje uit.

(ik bedoel dus: pot erin, niet aansluiten, knop erop)

Dat is natuurlijk het gemakkelijkste, maar ik zou graag hebben dat als het een knop of switch is hij ook effectief iets doet. Ja ik weet het ik doe heel moeilijk:)

G.G.
10 december 2008, 08:03
In een strat'? Ik zou het SRV Exciter Circuit adviseren van GFS.

Di Stefano
10 december 2008, 23:39
Bedankt voor de voorstellen allemaal, ik heb uiteindelijk een EMG Afterburner erin geplaatst. Ik moest er een stukje afvijlen beneden en de opening in de pickguard ook uitvijlen zodat ik hem zo veel mogelijk naar boven kon duwen en hij paste net. Eronder zit het batterij compartiment en alle andere accessoires van EMG waren te groot.
Bij cleane stukken klinken de SA's in de hals en middle veel stiller dan de 85 in de brug. Dus nu kan ik deze een boost geven en het volume gelijk krijgen. Ook handig als je bij jazz tijdens je solo's een beetje meer volume wil.