PDA

View Full Version : Artiesten zoals John Mayer / Gary Moore



VanMeekeren
8 december 2008, 20:19
Ik luister nu naar het album Continuum van John Mayer. En vind dat echt schitterende muziek. Net zoals ik Still Got the Blues van Gary Moore dat vind.

Mijn vraag: kennen jullie nog meer zulk soort artiesten? Ik zit zelf meer in de Hard-rock kant en heb daar een slordige 30.000 nummers van, maar echt van die John Mayer-blues heb ik niet gek veel.

Ik weet dat beide bovengenoemde artiesten nou niet echt meteen in eenzelfde straatje zijn te plaatsen, maar ik doel hier ook meer op het genre.

Een lekker solide rustig drumloopje, met mellow basbegeleiding. En dan lekker jammen.

Zulk soort muziek wat.

Van Meekeren

M Kactus
8 december 2008, 20:38
Ik luister nu naar het album Continuum van John Mayer. En vind dat echt schitterende muziek. Net zoals ik Still Got the Blues van Gary Moore dat vind.

Mijn vraag: kennen jullie nog meer zulk soort artiesten? Ik zit zelf meer in de Hard-rock kant en heb daar een slordige 30.000 nummers van, maar echt van die John Mayer-blues heb ik niet gek veel.

Ik weet dat beide bovengenoemde artiesten nou niet echt meteen in eenzelfde straatje zijn te plaatsen, maar ik doel hier ook meer op het genre.

Een lekker solide rustig drumloopje, met mellow basbegeleiding. En dan lekker jammen.

Zulk soort muziek wat.

Van Meekeren

Joe Bonamassa
Danny Bryant's Red Eye Band
Mayall and the Bluesbreakers met Eric Clapton

Da's waar ik zo meteen op kom.

VanMeekeren
8 december 2008, 20:50
Joe Bonamassa
Danny Bryant's Red Eye Band
Mayall and the Bluesbreakers met Eric Clapton

Da's waar ik zo meteen op kom.

1) Joe Bonamassa: Heb ik ook gehoord en is zeker niet verkeerd. Vergelijkbaar met Mayer. Toen Hij begon te zingen in het nummer 'Blues Deluxe' moest ik wel even lachen.

2) Danny Bryant: Kenk niet, ben ik nu even aan het 'vinden' op internet (wink!)

3) Mayall: Ik meende dat dat maar één album was, die heb ik wel. Er zijn geen meer (voor de zekerheid.)?

Bedankt M Kactus! :)

Jeroensnake
8 december 2008, 20:57
JJ Cale schiet me zo snel te binnen.

Mr.Bluesbreaker
8 december 2008, 22:07
John Mayer is eigenlijk Stevie Ray Vaughan, scheut Jimi Hendrix, vleugje Eric Johnson en een hoop gevoel voor hitpotentie naar mijn idee.

Dingen die je zou kunnen luisteren;

Popa Chubby (Palace of the King / Stoop down Baby / etc)
Stiekem toch wat George Benson z'n 'popwerk' (the Ghetto)
Gov't Mule (met Warren Haynes)
MC Hammer

(rara, wat hoort er niet in thuis)

Schedel
9 december 2008, 11:19
Kijk ook is de DVD "Where the light is van" John Mayer, echt super en wat een onwijze solo's:strat:

DeiDRagonas
9 december 2008, 11:45
Kijk ook is de DVD "Where the light is van" John Mayer, echt super en wat een onwijze solo's:strat:

Supergoeie dvd inderdaad, echt een aanrader.

Hij zegt daarop ook dat ie steeds zo vernieuwend probeert te zijn.. Toch hoor ik steeds datzelfde John Mayer loopje weer terugkeren. Na die dvd had ik het wel ff een tijdje gehad met Johnny boy, maar verder.. Super!

Grt R!

beruk
9 december 2008, 11:53
Steve Ray Vaugn's DVD Live at mocambo is dan ook een aanrader.
Verder Buddy Guy, B.B King (met name 60 en 70 jaren) vroege Fleetwood Mac (met Peter Green) en johnny Winter ook zeer smakelijk!

M Kactus
9 december 2008, 13:37
1) Joe Bonamassa: Heb ik ook gehoord en is zeker niet verkeerd. Vergelijkbaar met Mayer. Toen Hij begon te zingen in het nummer 'Blues Deluxe' moest ik wel even lachen.

2) Danny Bryant: Kenk niet, ben ik nu even aan het 'vinden' op internet (wink!)

3) Mayall: Ik meende dat dat maar één album was, die heb ik wel. Er zijn geen meer (voor de zekerheid.)?

Bedankt M Kactus! :)


Ja, één album met Eric Clapton (het enige EC album dat te pruimen is ;)).
JJ Cale is inderdaad ook een goeie en Otis Rush schoot me net nog te binnen.

Blokkie
9 december 2008, 13:55
Allman Brothers Band.

janpetrarca
9 december 2008, 14:44
John Mayer is eigenlijk Stevie Ray Vaughan, scheut Jimi Hendrix, vleugje Eric Johnson en een hoop gevoel voor hitpotentie naar mijn idee.

Dingen die je zou kunnen luisteren;

Popa Chubby (Palace of the King / Stoop down Baby / etc)
Stiekem toch wat George Benson z'n 'popwerk' (the Ghetto)
Gov't Mule (met Warren Haynes)
MC Hammer

(rara, wat hoort er niet in thuis)

MC Hammer wist echt wel raad met een tele!





:dance:




Hij verstopte hem in zijn gigantische plooibroek, daarom danste ie ook zo raar. (hals zat hem in zijn g-spot te prikken!)

Orgasmocaster
9 december 2008, 16:05
Misschien zoek je meer iets als Los Lonely Boys..
Texican Blues met mooie strat tones

http://www.youtube.com/watch?v=VOY5sIEsHr0

WICKED
10 december 2008, 15:49
Misschien vind je het john butler trio ook wat.

wietse
12 december 2008, 15:05
rory gallagher
roy buchanan
tinsley ellis
walter trout
jeff healey
albert king
freddie king
michael keaton
buddy guy
robben ford
julian sas


allemaal in het bluesrock genre zoals gary moore.

farstreetblues
12 december 2008, 16:45
Dave Meniketti

http://www.youtube.com/watch?v=CYflF51fagg

Gitaargek
24 maart 2009, 14:27
John Mayer vindt ik echt bagger. Heeft niks met SRV of Hendrix te maken. Saaie nummers. Zo dat was mij afzeik moment hehe.
Joe Bonamassa vindt ik echter de nieuwe SRV. Joe is als je het mij vraagt echt de top op het moment.

guitarguru
24 maart 2009, 19:07
Joe Bonamassa vindt ik echter de nieuwe SRV. Joe is als je het mij vraagt echt de top op het moment.

+1 Nieuwste cd is ook weer erg smaakvol! Wat een geweldige gitarist en wat een heerlijke vette gitaarsounds...... :ok:

future2future
25 maart 2009, 00:14
Wat ruiger, maar wel echt te gek: Philip Sayce, check him out!

http://www.youtube.com/watch?v=Ut7WV12YwPk&feature=channel_page

http://www.youtube.com/watch?v=FC7BJIs1f2Q&feature=channel_page

arjanb01
25 maart 2009, 07:36
Wat ruiger, maar wel echt te gek: Philip Sayce, check him out!

http://www.youtube.com/watch?v=Ut7WV12YwPk&feature=channel_page

http://www.youtube.com/watch?v=FC7BJIs1f2Q&feature=channel_page

Vet vet vet. Jimi Hendrix gecombineerd met John Frusciante, goed zeg ! Never heard of this dude ! Heeft hij ook cds opgenomen en zo ja, welke raad je aan, als je deze filmpjes zo ziet ?

future2future
25 maart 2009, 14:55
Hij heeft er 3. Zijn bijna niet te krijgen. Op Itunes staan er 2, maar ik raad de cd Peace Machine aan, staat op `itunes. Die heb ik zelf, daarvan is ook het eerste filmpje.

Hij speelt trouwens ook bij Melissa etheridge

Xnimez
25 maart 2009, 16:01
John Mayer vindt ik echt bagger. Heeft niks met SRV of Hendrix te maken. Saaie nummers. Zo dat was mij afzeik moment hehe.


Moet je eens wat meer van John Mayer Trio opzoeken. Who did you think i was bijvoorbeeld.

puntdroad
25 maart 2009, 16:19
Tik ook eens Marc Ford in, op youtube

rijsberman
25 maart 2009, 16:24
John Mayer vindt ik echt bagger. Heeft niks met SRV of Hendrix te maken. Saaie nummers. Zo dat was mij afzeik moment hehe.
Joe Bonamassa vindt ik echter de nieuwe SRV. Joe is als je het mij vraagt echt de top op het moment.

Ik vind beide wat overdreven, maar ben het ergens wel met je eens. Ik heb met John Mayer wel eens een muzakmomentje: dat je denkt "ik zal eens een muziekje opzetten" en dan staat John Mayer al op....

Gitaargek
26 maart 2009, 13:38
John Mayer Trio ken ik ook. Ik ken alles van de beste jongen maar ik vind het fake. Hij kan wel spelen, maar krijgt veel te veel aandacht. Dan zouden jongens als Eric Johnson (om maar gewoon iemand te noemen) veel bekender buiten het gitaarcircuit moeten omdat ze zo goed spelen.
En ik vind zijn houding ook vervelend. Ik kan er gewoon niks aan doen.

Ik ging met volle moet Bold as love luisteren. Eerst dacht ik van mwah wel aardig maar pak je het origineel erbij dan is mij wel duidelijk. Slap aftreksel van.
Waar bij hem de vergelijking gemaakt wordt met SRV is mij altijd onduidelijk geweest. Maar goed. Iedereen die het wel weet te waarderen, geniet ervan. Ik luister naar de concurrent Joe bonamassa.

CHeers

puntdroad
26 maart 2009, 15:16
Ik vind het een beetje flauw om in een topic die is begonnen als een waarderingstopic voor John Mayer, vervolgens de man (min of meer) af te zeiken.

De topicstarter zal denk ik eerder op zoek gaan naar gelijkgestemden, in plaats van mensen die het niet waarderen.

Daar hebben we dan gewoon respect voor , toch? Of we het nu mooi vinden of niet... Lijkt me wel zo netjes...

Gitaargek
26 maart 2009, 15:40
Ik ben er nu helemaal klaar mee hier. Als ik 1 keer mijn mening geef en 1 keer erop reageer, en wordt meteen zo flauw gereageerd dan heb ik het gehad.

Ik heb dit al vaker ook bij andere discussies gezien (niet bij mezelf maar bij andere leden) en je mag blijkbaar alleen maar schrijven wat een ander wilt lezen.

Ben er nu klaar mee. Ik stop op dit forum.

De groeten

(en nee dit is niet een actie van een heethoofd, zulke reactie zie ik teveel hier.)

puntdroad
26 maart 2009, 15:52
Wat jij wilt...

Ik bedoelde het niet eens zo heavy hoor, het lijkt me gewoon niet leuk als topicstarter die vraagt om soortgelijke gitaristen die hij te gek vind zoals John Mayer, om dan te lezen dat iemand die gitarist "ruk"vind. Edit, "bagger"

Dat is alles wat ik ermee bedoelde...

Gitaargek
26 maart 2009, 15:55
Gaat niet om jou, ben het nu gewoon zat.
Ik vind dat je soms best wel is wat mag afwijken in een forum zonder daar gezeik en gezeur van te krijgen (ik geloof dat ik niet eens afweek van het forum, maar goed).

M Kactus
26 maart 2009, 16:01
Gaat niet om jou, ben het nu gewoon zat.
Ik vind dat je soms best wel is wat mag afwijken in een forum zonder daar gezeik en gezeur van te krijgen (ik geloof dat ik niet eens afweek van het forum, maar goed).


Geloof jij van niet ? Ik heb leuke artiesten ontdekt door dit topic, maar niet dankzij jouw bijdrage. Jij bumpt een topic over artiesten binnen een bepaald genre, enkel om te roepen dat je die artiest "waardeloos" vindt, en als resultaat daarvan lees ik al anderhalve pagina een oeverloos welles/nietes-spelletje waar ik geen flikker aan heb.

puntdroad
26 maart 2009, 16:13
Tik ook eens Marc Ford in, op youtube

Hier, ik heb het al voor je gedaan...


http://www.youtube.com/watch?v=xQyTvg9q5yM

M Kactus
26 maart 2009, 16:20
Hier, ik heb het al voor je gedaan...


http://www.youtube.com/watch?v=xQyTvg9q5yM

Zo, da's lekker. Ik geef toe dat ik te lui was om z'n naam in te geven :) Ik kende hem niet, maar blijkbaar speelde hij bij de Black Crowes ? Echt een mooie tone in dit filmpje, zeg.

puntdroad
26 maart 2009, 16:28
Zo, da's lekker. Ik geef toe dat ik te lui was om z'n naam in te geven :) Ik kende hem niet, maar blijkbaar speelde hij bij de Black Crowes ? Echt een mooie tone in dit filmpje, zeg.


Vet he? Leuk dat je het goed vind...

Hij zat inderdaad lang bij the Black Crowes, daar ken ik de man van en ik vind zijn tone, en solo's echt brilliant..

Laidback, maar niet langzaam en een hele mooie vibrato...
Nog zo één maar dan met de black Crowes, toen wastie nog jong. wacht even op het solo gedeelte...

http://www.youtube.com/watch?v=rvIXdVb1bgw

Ik zal Marc Ford niet meer spammen, maar ik kwam hem hier nooit tegen, vandaar...

E-J
28 maart 2009, 10:27
Check sowieso Gov't Mule, dat zijn stuk voor stuk topmuzikanten... vooral hun frontman/zanger/gitarist Warren Haynes. Wat kan die man spelen zeg... dat is toch zeker één van de beste gitaristen van dit moment.

Iets anders, maar toch redelijk in hetzelfde straatje is Snowy White. Die speelt een mengelmoes van blues,prog rock en het doet soms zelfs wat jazzy aan. Check dan vooral de albums van de laatste 10 jaar.

Als je Eric Clapton met John Mayall wilt checken, vergeet dan zeker niet het album wat John Mayall daarna met Peter Green heeft gemaakt. A Hard Road heet die plaat. Nummers als 'You Don't Love Me', 'The Stumble' en 'The Supernatural' (voor een staaltje sustain) moet je een keer geluisterd hebben. Daarmee kom je bijna automatisch aan bij de band die Peter Green daarna oprichtte, Fleetwood Mac. Check dan de platen tot zo'n 1970. Gary Moore is min of meer een 'leerling' van Green.

En natuurlijk de gezellige baarden niet vergeten, ZZ Top!

puntdroad
31 maart 2009, 14:25
Check sowieso Gov't Mule, dat zijn stuk voor stuk topmuzikanten... vooral hun frontman/zanger/gitarist Warren Haynes. Wat kan die man spelen zeg... dat is toch zeker één van de beste gitaristen van dit moment.




Wat ook wel geinig is, is dat ze vrij veel (obscure) covers spelen...
Goede band iig en zeker een goede gitarist
Check ook op youtube allman bros met Warren Haynes en Dereck trucks...

VanMeekeren
31 maart 2009, 14:56
Marc Ford: Heerlijk!
Gov't Mule: Een beetje meer up-tempo, maar zeker heel goed aan te horen!

Bedankt voor de tips nog heren!

Van Meekeren

puntdroad
31 maart 2009, 14:58
Marc Ford: Heerlijk!
Gov't Mule: Een beetje meer up-tempo, maar zeker heel goed aan te horen!

Bedankt voor de tips nog heren!

Van Meekeren

Zegt het voort, zegt het voort!...

:grouphug:

jaspie
31 maart 2009, 16:05
matt schofield mss wat??

http://www.youtube.com/watch?v=Yfi9fKpm3yU

vette cover van soulive, met awesome solo van em rond de 5min