PDA

View Full Version : Marshall DSL 100 / Orange Rocker 30?



Nils47
8 december 2008, 09:37
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een lekkere top voor over een Orange 2x12.

M'n stijl is van uberclean naar hard rock / bijna metal. Dus een amp met goeie clean en veel gain. (hoeft niet persee hi-gain te zijn).

De Marshall DSL 100 heeft meer mogelijkheden, maar dit wil niet altijd zeggen beter. De Marshall clean ben ik niet direct kapot van maar de distortion is wel prima.

Ik ben zeer geinteresseerd in de Orange Rocker 30, maar ik heb deze nog niet kunnen testen.

Heeft iemand ervaring met deze top, of in bezit van?

iWishmaster
8 december 2008, 09:46
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een lekkere top voor over een Orange 2x12.

M'n stijl is van uberclean naar hard rock / bijna metal. Dus een amp met goeie clean en veel gain. (hoeft niet persee hi-gain te zijn).

De Marshall DSL 100 heeft meer mogelijkheden, maar dit wil niet altijd zeggen beter. De Marshall clean ben ik niet direct kapot van maar de distortion is wel prima.

Ik ben zeer geinteresseerd in de Orange Rocker 30, maar ik heb deze nog niet kunnen testen.

Heeft iemand ervaring met deze top, of in bezit van?

Echt veel gain heeft de Orange niet, voor metal zul je met pedalen moeten gaan werken denk ik. Minder gain dan de DSL, dat is zeker. Ik was er niet zo van onder de indruk: je moet er echt van houden, het orange sausje. Erg fel en direct geluid, weinig bas en punch.

De Marshall blijft niet echt uberclean op hoog volume (tenminste de DSL 50 van een vriend van mij totaal niet, de 100 zal iets beter zijn). Overdrive is wel ok, beetje dunnetjes, maar is goed te pruimen, zeker met een booster voor solo's ed. Lekkerste stand is de crunch (daar hoor je echt dat het een marshall is), je kunt echter niet footswitchen tussen crunch en clean.

Persoonlijk zou ik voor de Marshall gaan, maar kijk ook eens naar een Koch Twintone: past (tweedehands) ook wel in je budget. Maar in tegenstelling tot Marshall en Orange heeft Koch niet echt een eigen karakter.

Mitch
8 december 2008, 11:02
Die Orange 30 heeft geen toonregeling op het clean kanaal en de klank daarvan is er wel één waar je van moet houden.... vrij specifieke sound. Het drive kanaal is erg tof, maar begint al met vrij veel gain en bij meer gain indraaien wordt -ie niet mooier. Naar mijn idee zit je dus iets teveel vast aan twee sounds. De DSL, hoewel geen wonderkind, is wat ruimer instelbaar.

Rutger Molenberghs
8 december 2008, 13:55
Waarom dan geen JVM410? Die heeft een goede clean en kan vrij ver gaan qua distortion. Het is natuurlijk een Marshall geluid, maar dat zal met een DSL100 niet anders zijn ;)

TimmU
8 december 2008, 14:04
budget?:)10 tekens.

Nils47
8 december 2008, 14:55
Budget is: 800 - 1000

Nielsje
8 december 2008, 15:08
De DSL is voor minder dan je budget verkrijgbaar bij de betere DSL supplier :D