PDA

View Full Version : solo op JCM Slash



evand77
7 december 2008, 20:35
na 8 jaar op een engl blackmore gespeeld te hebben, ben ik overgestapt op een mesa boogie stiletto deuce.
De deuce beviel redelijk goed, totdat ik een JCM slash kocht.....

Vooral op hoog volume tijdens de repetietie werd al snel duidelijk dat de stiletto geen partij is voor de slash.
Waar de stiletto vooral hard en erg "duidelijk" klinkt, klinkt de marshall gewoon vet en rauw, precies zoals ik het wil hebben !!! :rockon:
Ik gebruik hem over een standaard jcm 900 4x12 buikkast met 4 celestion G12t-75 speakers, samen met een zelfgebouwd SHO pedaal.

Wat ik nu echter niet meer heb, is een mogelijkheid om 2 aparte volumes in te stellen, 1 voor slag, en 1 voor solo. Dit ging op de engl en op de boogie wel.

Is er een mogelijkheid om dit ook de krijgen op de jcm slash ? bv. 2 mastervolume regelaars ? iets in de effectloop ?
Een extra boost pedaaltje ervoor, naast mijn SHO geeft me niet voldoende volume toename om er in de band echt uit te knallen.



www.allstarmotherfuckers.nl
te koop: stiletto deuce !

Dude
7 december 2008, 20:41
ik heb de silver jub

boss GE-7 (eq pedaaltje) in de loop doet het hem helemaal !!

Agent_Smith
7 december 2008, 21:13
ik heb de silver jub

boss GE-7 (eq pedaaltje) in de loop doet het hem helemaal !!

Juist! Zo doe ik het ook! Alleen heb ik de GE-7 er gewoon voor staan.

evand77
7 december 2008, 22:02
krijg ik met een eq meer "volume-boost" dan met een SuperHardOn boost pedaal ? Mijn SHO tussen gitaar en amp geeft vooral meer gain, en niet echt meer volume. SHO in de effectloop misschien ??

evand77
7 december 2008, 22:05
zou een OCD ervoor niet werken ?

MarkV
7 december 2008, 22:11
zou een OCD ervoor niet werken ?

Kan, maar persoonlijk denk ik dat je beter je volume kan boosten met een EQ in de FX loop. Goedkopere oplossing voor wat je wilt. Of een Tubescreamer met extra volume en een klein beetje extra gain ervoor (werkt perfect op die Marshalls)

Realeigo
7 december 2008, 22:15
SHO in de FX loop zou moeten volstaan.

AART
7 december 2008, 22:43
Ik wil je duece wel :satisfie:

Moet alleen de plaatselijke kredietcrisis voorbij zijn hier:seriousf:

Dude
7 december 2008, 22:53
krijg ik met een eq meer "volume-boost" dan met een SuperHardOn boost pedaal ? Mijn SHO tussen gitaar en amp geeft vooral meer gain, en niet echt meer volume. SHO in de effectloop misschien ??

je krijgt met de eq in je loop een volumeboost zo groot als je die wilt hebben, en zo transparant of gekleurd als je dat wil ook.... dat is de reden dat ik een eq heb gekozen voor in de loop en mn drive pedalen gewoon voor de versterker (tussen gitaar en amp in dus) zet.

WillemdaGuide
8 december 2008, 10:01
ik gebruik een microamp van MXR in de loop hiervoor, werkt helemaal prima!

Wizz
8 december 2008, 13:26
MI Audio Blues Pro is mijn favoriet, vanwege het beukende, dynamische laag.

Wizz

ACSlater
8 december 2008, 19:12
Ik heb een MXR 10b EQ in de FX loop. Het volume moet daarop bijna dicht staan omdat de boost echt enorm luid is. Ook een Silver Jubilee btw.

evand77
8 december 2008, 20:08
thanx voor alle reacties.
ik zal het eerst eens proberen met wat ik al heb: de SHO
Ik zie dat de eq's op marktplaats niet al te duur zijn, dus zal ik dat een dezer dagen ook eens gaan proberen.

Maar nogmaals: wat een vette scheur-bak, die JCM slash !
(en met de solo's komt het ook wel goed.)

ieme
8 december 2008, 22:21
ik gebruikte bij mijn slash en jcm 800's een xotic rc boost in de loop...

Gibsonman
10 december 2008, 16:30
Ik wil je duece wel :satisfie:

Moet alleen de plaatselijke kredietcrisis voorbij zijn hier:seriousf:

Hier nog 1 die je duece wil (en wacht op het einde v.d. kredietcrisis).

evand77
10 december 2008, 23:53
nu maar hopen dat deze crisis snel voorbij gaat...........;)

Laer
25 januari 2009, 00:30
Ikzelf heb ook een JCM800 en zoek ook een goede booster. Jullie zeggen dat je de eq in de FX loop zet van de versterker en de rest van de pedalen tussen gitaar en amp. Is het dan niet zo dat er veel kabels lopen?

Heb nu namelijk een pedalboard gemaakt en wil deze graag behouden. Zou ik dan alle pedalen in de FX loop moeten zetten? Of kan de eq ook gewoon tussen gitaar en amp zetten?

Wat is een goede oplossing hiervoor?

Nielsje
25 januari 2009, 00:39
Ikzelf heb ook een JCM800 en zoek ook een goede booster. Jullie zeggen dat je de eq in de FX loop zet van de versterker en de rest van de pedalen tussen gitaar en amp. Is het dan niet zo dat er veel kabels lopen?

definieer "veel". Je krijgt er twee kabels bij.


Heb nu namelijk een pedalboard gemaakt en wil deze graag behouden. Zou ik dan alle pedalen in de FX loop moeten zetten? Of kan de eq ook gewoon tussen gitaar en amp zetten?

Wat is een goede oplossing hiervoor?

Kijk eens in de volgorde-FAQ. zijn dat soort dingen aardig beschreven. In het grote pedalboards topic kan je ideeën opdoen hoe je je kabels etc wil laten lopen.

Orpheo
25 januari 2009, 01:26
Ikzelf heb ook een JCM800 en zoek ook een goede booster. Jullie zeggen dat je de eq in de FX loop zet van de versterker en de rest van de pedalen tussen gitaar en amp. Is het dan niet zo dat er veel kabels lopen?

Heb nu namelijk een pedalboard gemaakt en wil deze graag behouden. Zou ik dan alle pedalen in de FX loop moeten zetten? Of kan de eq ook gewoon tussen gitaar en amp zetten?

Wat is een goede oplossing hiervoor?

ik had een tubescreamer altijd erbij, gewoon om het signaal flink te boosten voor solo's oid. het liefst had ik er eentje die op kanaal 1 meer volume gaf en kanaal 2 meer gain, ala de jekkyl en hyde, maar goed, dat werkte voor mij perfect. de drivepedalen had ik altijd in het signaal van m'n gitaar zitten, niet in de fx, simpelweg omdat die in mijn jcm800 er niet in zat.

Renin
25 januari 2009, 09:53
ik heb de silver jub

boss GE-7 (eq pedaaltje) in de loop doet het hem helemaal !!

Heb je geen last van ruis als je de GE7 in je effectsloop doet?

sinneD
25 januari 2009, 11:56
Hier nog 1 die je duece wil (en wacht op het einde v.d. kredietcrisis).

Ik heb liever 1 van die silver jubilee's die hier genoemd worden ^^

ieme
25 januari 2009, 13:14
ik heb t oude model red snapper in mn loop gebruikt voor de solo sounds uit mn jcm slash...
werkt ook goed...

Dude
25 januari 2009, 13:32
Heb je geen last van ruis als je de GE7 in je effectsloop doet?

niet echt nee...

ik heb een oudere GE-7 (jaren 80 ding geloof ik) die gemod is door dirk hendrik en die is zo stil als het maar kan, staat voor de preamp, en een splinternieuwe made in taiwan versie die in de loop staat als solo boost. Die ruist een beetje zodra je de level en hoog bandjes opschroeft. Maar dan moet je ze echt wel noemenswaardig (lees onbruikbaar) hoog zetten.

Laer
26 januari 2009, 17:20
Wat is dan het verschil met de EQ in de loop en de EQ bij je andere pedalen tussen gitaar en versterker?

Baker
26 januari 2009, 19:13
hoe dat precies zit electronisch gezien weet ik niet,
maar het verschil is enorm.

Renin
26 januari 2009, 20:04
niet echt nee...

ik heb een oudere GE-7 (jaren 80 ding geloof ik) die gemod is door dirk hendrik en die is zo stil als het maar kan, staat voor de preamp, en een splinternieuwe made in taiwan versie die in de loop staat als solo boost. Die ruist een beetje zodra je de level en hoog bandjes opschroeft. Maar dan moet je ze echt wel noemenswaardig (lees onbruikbaar) hoog zetten.

Mm die van mij ruist al als het lampje aangaat...

Rude Perception
26 januari 2009, 20:24
Wat is dan het verschil met de EQ in de loop en de EQ bij je andere pedalen tussen gitaar en versterker?

Als je hem in de loop zet krijg je meer volume. Als je hem voor de versterker zet overstuur je vooral de voorversterker een stuk meer.

evand77
15 maart 2009, 20:54
ik heb het nu een tijdje geprobeerd met een ge-7 (gemodde versie) in de effectloop, maar het werkt voor mij toch niet helemaal zoals ik het wil.
als ik de eq inschakel, krijg ik inderdaad een volume boost, maar in een bandsituatie, met een tweede gitarist, is de volumetoename niet genoeg.
Als ik de eq harder zet, dan krijg ik allerlei feedback en bijgeluiden, wat het geluid niet echt ten goede komt.
Misschien is het zo niet helemaal zoals ik het wil, omdat ik hiervoor een engl blackmore had, die met de twee mastervolumes perfect werkte ! (alleen kan een blackmore qua tone nooit tippen aan een slash ! )

volgende optie: extra schakelbare mastervolume.

Wie heeft hier ervaring mee ? (schakelen met relais ?? )

casper innosence
15 maart 2009, 21:32
Hey,

Ik heb weliswaar geen Marshall JCM Slash, maar ik heb wel een 1kanaals amp waarop ik een solo functie miste. En ik heb er geen effectloop in zitten. Ik miste ook een (volume)boost, dus pedaaltjes ervoor geprobeert, eq-pedaaltjes, ocd, en dergelijke, maar niks gaf het gewenste effect. Uiteindelijk laten modden met een schakelbare mastervolume en dit bevalt priiiima! Maar ik ben geen techneut, dus hoe t precies werkt weet ik niet. Maar ook in n JCM Slash moet t ook wel werken.

shredneck
16 maart 2009, 14:15
volgende optie: extra schakelbare mastervolume.

Wie heeft hier ervaring mee ? (schakelen met relais ?? )


Been there, done that! Ik sppeelde lange tijd met 2 jcm800's (geen loop, single channels) en heb deze door www punt acdcrepair punt nl laten modificeren. Zijn schakelbare masters zijn erg, erg goed. Alles is ook makkelijk omkeerbaar overigens, dus je versterker is in no-time weer origineel. Ik heb destijds de knop voor de tweede schakelbare master in het gat van mijn speakerentree laten zetten. De footswitch, die ging bij mij in de lowingang.

Dat was een echt succes, je kunt het volledige vermogen van je versterker benutten, dus als je solo's dan nog niet te horen zijn moet je een versterker met meer vermogen...en dat lijkt me onwaarschijnlijk dus ik zeg: DOEN!

Kost je ook geen rib uit je lijf overigens!

Dude
16 maart 2009, 15:41
wat vreemd dat het niet werkt..... je zou haast zeggen dat dat aan de effectloop ligt dan ? werkt die normaal met andere effecten er in wel goed ?

evand77
16 maart 2009, 18:19
Het werkt wel, maar ik wil gewoon meer volume als ik een solo inzet. Werkte live altijd perfect met mijn blackmore.

jerome
16 maart 2009, 21:23
Ik snap het niet, met een vette booster/overdrive tussen je gitaar en de amp moet ook keihard brullen
Ik heb een Marshall JMP2203 top (voorloper van de JCM800) en die heeft dus geen effectloop en dus heb ik voor de solo's een booster/overdrive tussen de gitaar en amp staan.
En als ik het volume van die booster op 10 zou zetten krijg ik alle speakerconussen voor m'n harses...

evand77
16 maart 2009, 22:17
Ik gebruik alleen het lead kanaal van de versterker.
Als ik de gain op de versterker naar mijn smaak (hoeveelheid) instel, vind ik de marshall wat modderig klinken. Ik zet de input gain wat lager (acdc-achtige oversturing), en zet een zelfgebouwd booster pedaal tussen de gitaar en de versterker. De booster is overigens een exacte kopie van en SHO. Op deze manier krijg ik een enorm vette, en vooral strakke overdrive, met de nodige gain. (echt het proberen waard, deze combinatie !!) :rockon:
Als ik nog een booster of eq pedaal ervoor zou zetten, krijg ik vooral meer gain, en nauwelijks volume-toename. Vandaar dat ik de extra mastervolume overweeg.

paulusdeBKB
16 maart 2009, 22:58
Maar als ik het goed begrijp kan een GE7 je signaal niet genoeg boosten voor een solo boost? Dat ding kan 15 db extra juice geven! Hoe kan dat nou niet genoeg zijn, vraag ik me af. De FXloop geeft dat gewoon 1op1 door, toch?

kassie
17 maart 2009, 01:05
bossge7 is ook zo'n geweldig pedaal voor zo'n amp he:chicken:.

neem dan gewoon een mxr 10band eq, kun je zowel gain als volume bovenop de frequenties boosten. Of een standaard simpel boostertje. Ben je van het dilemma af. En een tubescreamer voor een silver jubilee vind ik ook zo'n dooddoener. De preamp gain heeft van zichzelf al een vergelijkbare overdrive. Een tubescreamer voor een jcm800 oké. Niet voor een jub, dat is al praktisch perfectie

jerome
17 maart 2009, 08:34
Ik gebruik alleen het lead kanaal van de versterker.
Als ik de gain op de versterker naar mijn smaak (hoeveelheid) instel, vind ik de marshall wat modderig klinken. Ik zet de input gain wat lager (acdc-achtige oversturing), en zet een zelfgebouwd booster pedaal tussen de gitaar en de versterker. De booster is overigens een exacte kopie van en SHO. Op deze manier krijg ik een enorm vette, en vooral strakke overdrive, met de nodige gain. (echt het proberen waard, deze combinatie !!) :rockon:
Als ik nog een booster of eq pedaal ervoor zou zetten, krijg ik vooral meer gain, en nauwelijks volume-toename. Vandaar dat ik de extra mastervolume overweeg.


2 boosters tegelijkertijd aan werkt idd niet altijd even goed.
Alhoewel ik vroeger 2 stokoude tubescreamers gebruikte waarbij het wel goed ging. De eerste in de keten na m'n gitaar was voor de slagsound en stond neutraal wat volume betreft en de 2e stond bijna neutraal wat vervorming betreft maar hiervan stond het volume helemaal open.

Maar wat imho beter is om 1 booster volledig voor het slaggeluid af te stellen en de andere voor het sologeluid en dan tussen die 2 te switchen met bijvoorbeeld een lineswitcher o.i.d.

evand77
31 augustus 2009, 20:26
het heeft een hele tijd geduurd, maar ik heb eindelijk wat ik zocht.
boosters en eq's werken niet zoals ik het wil, dus heb ik door acdc repair een schakelbare master in laten bouwen.
Kost minder dan een pedaal, maar werkt perfect !