PDA

View Full Version : Nieuwe bedrading Tele



Onkelpazuzu
7 december 2008, 20:30
Een totaal onbelangrijk bericht natuurlijk, maar toch. :-)

Ik laat op dit moment de bedrading etc. van mijn Telecaster (niets bijzonders, een Squier, maar ik vind hem erg fijn spelen en klinken) veranderen: geen toonregelaar meer, maar één volumeregelaar voor elk element. In de middelste schakelstand kan ik de twee elementen dan hopelijk op allerlei manieren mengen. Ik merk dat ik nu eigenlijk wel vaak een béétje van het halselement bij het brugelement zou willen, maar niet zoveel je normaal in de middelste stand krijgt. Ik ben benieuwd!

Mr.Fingers
7 december 2008, 20:31
tgoh, geef me eventjes

http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=tele_2v_no_tone

Maar jij hebt waarschijnlijk zo'n schakelaar met 8 pooltjes op een rij, dan moet je de lead van het halselement (die van de middelste poot van de halsvolumepot komt) aan de eerste twee pootjes maken), de lead van het brugelement (die van de middelste poot van de brugvolumepot komt) aan de achterste twee pootjes, en de lead van de jack aan de middelste twee pooltjes.

Onkelpazuzu
7 december 2008, 20:41
Oei, ik ben bang dat ik je nu voor niks heb laten zoeken naar dat schema. Als het goed is wordt het namelijk allemaal prima voor me gedaan - ik bedoelde vooral dat ik erg benieuwd ben hoe het gaat spelen en klinken. :-)

Zoals ik al schreef: het was een totaal onbelangrijk bericht van mij. Ik vind het alleen zo spannend. Tot nu toe heb ik met mijn gitaren nooit meer laten doen dan de standaard-afstelbeurt. :-)

Mr.Fingers
7 december 2008, 20:43
Hiermee bespaar je jezelf redelijk wat geld (er gaat niets boven het doe-het-zelven van een eenvoudige soldeerklus). Ik ben tevreden van de 3 standjes op m'n tele, en ik gebruik m'n tonepot wel vaak. Op een tele custom/deluxe staat het wel (dubbele volumepot), en ik moet zeggen dat ik die "blend-functie" amper gebruikt heb.

Onkelpazuzu
7 december 2008, 20:45
Ik denk niet dat ik het mijn gitaar aan kan doen zèlf met de soldeerbout aan de slag te gaan. Dat heeft hij niet verdiend. ;-)

Arjan12
8 december 2008, 11:32
Ik heb 't ook wel eens zelf geprobeerd. De reparateur bij de muziekwinkel was niet onder de indruk :seriousf: .