PDA

View Full Version : Time van Pink Floyd (SOLO)



NightFox
7 december 2008, 19:21
http://nl.youtube.com/watch?v=75LyV4hN75k

Kben benieuwd wat jullie dr van vinden. Kspeel nu anderhalf jaar.

Ik had gewoon ff zin om een filmpje te maken op Youtube dus ik was niet echt goed ingespeeld. En de achtergrond staat net iets te zacht...

Anyway
Comments zijn welkom !:dance: :D
Ik heb nog meer filmpjes trouwens. klik gewoon op ''more from user''


mzzl

RoelTM
7 december 2008, 19:25
Klinkt goed. Mooi gedaan, inderdaad de achtergrond een beetje zacht.
Misschien dat je dat met de computer er nog een keer over kan zetten?

Oh enne, misschien heel iets minder gain, ik vond het nog al veel... Maar verder top!

Riky
10 december 2008, 11:24
Voor 1,5 is dit prima hoor!! Beetje letter op de zuiverheid van de bends en de noten die speelt.

edje kadetje
10 december 2008, 14:04
Goed hoor. Ik speelde zo niet na 1,5 jaar. En ik ben een grote pink floyd fan (inmiddels speel ik ook aardig wat nummers ervan).
Ik vind inderdaad wel dat je te veel gain gebruikt. Gilmour speelt heel erg clean als je erop gaat letten. We raken met z'n alleen een beetje in de war door z'n goede, grote tone en ongelofelijke sustain. Maar die maakt hij niet door veel gain te gebruiken.

(maar hoe dan wel hè? Als je het weet mag je het zeggen.)

Comfortably Daniel
10 december 2008, 20:16
Klinkt inderdaad niet verkeerd hoor :) De bends mogen alleen iets zuiverder, zoals eerder gezegd. Maar voor iemand die 1,5 jaar speelt is dit erg netjes:rockon:


Wat betreft clean/drive. Gilmour gebruikt voor Time een erg ruige fuzz(zeker live in de 70's), dus niks mis de mate van oversturing. Alleen klinkt fuzz anders dan overdrive of distortion en kan wat vuiler klinken bij hoge gain. Dus gebruik een fuzz of gooi de gain iets naar beneden op de overdrive.

edje kadetje
10 december 2008, 22:37
Klinkt inderdaad niet verkeerd hoor :) De bends mogen alleen iets zuiverder, zoals eerder gezegd. Maar voor iemand die 1,5 jaar speelt is dit erg netjes:rockon:


Wat betreft clean/drive. Gilmour gebruikt voor Time een erg ruige fuzz(zeker live in de 70's), dus niks mis de mate van oversturing. Alleen klinkt fuzz anders dan overdrive of distortion en kan wat vuiler klinken bij hoge gain. Dus gebruik een fuzz of gooi de gain iets naar beneden op de overdrive.
Inderdaad, ik hoorde hem toevallig net voorbij komen in de auto: Time is ruiger dan gilmour gebruikelijk speelt.

NightFox
11 december 2008, 22:30
He bedankt allemaal voor jullie reacties !:cheerup:

Zoals jullie zeggen gebruik inderdaad aardig wat gain maar dat is idd puur om die sustain te krijgen. en de camera die ik gebruikte kan zoveel niet veel aan dus die maakte het net wat erger dan het was. Het is vaak een beginners fout om bij veel nummers de gain helemaal omhoog te draaien(doe ik anders niet zo gauw)....toelichting hierboven dus.
Die bends zijn inderdaad niet altijd even al te zuiver..ik word altijd nerveus als ik op de camera speel.:satisfie:

maare bedankt voor jullie reacties !

en rock on!:)

NightFox
10 januari 2009, 22:31
http://nl.youtube.com/watch?v=pZi7sl-RCJU

Ik heb hem even over gedaan en nu is het geluid veel beter.:listen: ( mic met pc)
Mn spel klinkt ook wat beter en duideleker (dacht ik):strat:


Rock on

sjaak1990
11 januari 2009, 00:05
Een van de tofste solo's ooit vind ik. Ben zelf een grote pink floyd, en vooral gilmour fan. Het geluid klinkt een beetje microfonisch in de laaste? Geluid lijkt verder wel goed te zijn, hoewel dat moeilijk te zeggen is natuurlijk. Alleen de bends kunnen soms wat zuiverder, vind het zelf ook lastig bij deze solo, speel ongeveer net zo lang als jij :) Goed gespeeld verder! Rock on

NightFox
11 januari 2009, 11:28
Een van de tofste solo's ooit vind ik. Ben zelf een grote pink floyd, en vooral gilmour fan. Het geluid klinkt een beetje microfonisch in de laaste? Geluid lijkt verder wel goed te zijn, hoewel dat moeilijk te zeggen is natuurlijk. Alleen de bends kunnen soms wat zuiverder, vind het zelf ook lastig bij deze solo, speel ongeveer net zo lang als jij :) Goed gespeeld verder! Rock on
Yo bedankt he !:dance: