PDA

View Full Version : Kale Galama....advies gevraagd.



cruncher
7 december 2008, 19:15
Ik heb laatst een Galama Les Paul op de kop getikt. Deze is in het verleden zwart overgespoten, alleen dit zag er niet uit! De zwarte lak heb ik er inmiddels afgeschuurd. Nu zit ik dus met een kale Galama. Ik denk erover om de hals en body in de antiekwas te zetten, zo op het kale hout. Is dit idee wel okay? De body en hals zijn van ceder. De toets is van ebben maar daar kom ik natuurlijk niet aan!

Graag jullie advies!

groovieguitarguus
8 december 2008, 19:47
Als je de zoekfunctie gebruikt, kom je diverse items over Galama tegen.
Vorige week toevallig nog het e.e.a. bekeken.
Zit 1 knaap bij die een stuk of 4 Galama's heeft... die weet vast wel wat je het beste kan doen!!!
Galama zelf is ook weer aan het bouwen geslagen schijnt.... misschien het beste om het door de 'meester' zelf helemaal te laten doen. Wel een investering, maar denk dat het de gitaar wel waard is!!!

cruncher
8 december 2008, 20:17
Als je de zoekfunctie gebruikt, kom je diverse items over Galama tegen.
Vorige week toevallig nog het e.e.a. bekeken.
Zit 1 knaap bij die een stuk of 4 Galama's heeft... die weet vast wel wat je het beste kan doen!!!
Galama zelf is ook weer aan het bouwen geslagen schijnt.... misschien het beste om het door de 'meester' zelf helemaal te laten doen. Wel een investering, maar denk dat het de gitaar wel waard is!!!


Zoekfunctie heb ik gebruikt, er is inderdaad wel wat over Galama geschreven maar is niet wat ik zoek. Het lijkt me wel leuk om er juist een eigen draai aan te geven. Ik zat te denken aan antiekwas maar vandaag kwam ik het één en ander tegen over kleurolie. Graag zou ik wat advies/tips van jullie horen die zoiets ook hebben gedaan.

Chris Winsemius
8 december 2008, 20:30
Mail me anders even, ik ken iemand die diverse Galema's serviced en anders wil ik wel proberen Anno te contacten.

cruncher
8 december 2008, 22:07
Mail me anders even, ik ken iemand die diverse Galema's serviced en anders wil ik wel proberen Anno te contacten.

Erg vriendelijk van je, maar het lijkt me juist erg leuk om dit zelf te doen.

niekb
8 december 2008, 23:36
Ik zou m gewoon van een mooi laag lak voorzien. Ceder is nou niet echt een harde houtsoort. Je hebt er zo butsen in.
Wbt olie kan ik je niet helpen want dat heb ik nog nooit gebruikt.

no 1 hops
9 december 2008, 07:50
zelf zou ik kijken naar danish oil.
bevalt mij prima en evt kun je met wood dye hem ook nog een transparante kleur geven.
maar ceder is toch al iets roodachtig of vergis ik mij nu?

Rinze
9 december 2008, 11:59
Misschien overbodige want al bekende info maar het is geloof ik niet het soort ceder zoals wij dat hier kennen. Het gaat voor zover mij bijstaat om een lichte mahonievariant. Heet het niet iets van red cedro of zoiets? Heb er een keer wat over gelezen maar ben te lui om te gaan zoeken. Da's dan weer jammer.

cruncher
9 december 2008, 13:05
Misschien overbodige want al bekende info maar het is geloof ik niet het soort ceder zoals wij dat hier kennen. Het gaat voor zover mij bijstaat om een lichte mahonievariant. Heet het niet iets van red cedro of zoiets? Heb er een keer wat over gelezen maar ben te lui om te gaan zoeken. Da's dan weer jammer.


Dat klopt, bij mijn weten, wel.

cruncher
9 december 2008, 13:10
zelf zou ik kijken naar danish oil.
bevalt mij prima en evt kun je met wood dye hem ook nog een transparante kleur geven.
maar ceder is toch al iets roodachtig of vergis ik mij nu?

Het ceder is inderdaad roodachtig. Ik heb ook gedacht aan danish oil. Mijn voorkeur is om hem een ebbenkleur te geven. Wat is "wood dye"?

Chris Winsemius
9 december 2008, 13:19
Erg vriendelijk van je, maar het lijkt me juist erg leuk om dit zelf te doen.

Ok, maar beiden weten natuurlijk meer over de ins & outs en de juiste lak-keuze.....

no 1 hops
9 december 2008, 16:12
Het ceder is inderdaad roodachtig. Ik heb ook gedacht aan danish oil. Mijn voorkeur is om hem een ebbenkleur te geven. Wat is "wood dye"?wood dye is een kleurstof, en die van rustins werkt dus samen met de danish en bijten elkaar dus niet

niekb
9 december 2008, 19:32
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat foto's..
Natuurlijk moet je er sowieso een topic over maken.

:lp: