PDA

View Full Version : Amp gitarist Anouk



PeteRS
10 maart 2003, 08:01
Gisteren toevallig Aouk bij Top of te Flops gezien? Wie kan me vertellen welke stack die gast met die Ibanez had, ik kon hem niet identificeren???

LordRiffenstein
10 maart 2003, 08:13
Voor heavy klanken gebruikt hij en Bogner Uberschall, voor clean en crunch een Guytron GT-100.

Groeten,

Yoeri

niels5150
10 maart 2003, 10:08
en zo is dat

Rectifier
10 maart 2003, 10:23
Moet je de nieuwe gitarist kopen. Daar staat de setup in van Mr. Leendert Haaksma alias krullebol. :grin:

kokeleko
10 maart 2003, 12:37
Of je bekijkt dit plaatje http://www.haarguitars.nl/Guytron_Leendert_Boxen.htm

PeteRS
10 maart 2003, 12:51
Was inderdaad die krullebol ja.
Sorry, ik had er nog nooit van bogner gehoord, zeker relatief nieuw of erg exclusief. Volgens mij stond hij gisteren alleen over een kale bogner stack te spelen, maar dat nummer was dan ook overwegend heavy.

Rectifier
10 maart 2003, 12:59
De Bogner Uberschall. 2 kanaals amp voor zeer vette sound. Vooral voor downtuners en metalgasten.
Bogner is op dit moment toch best bekend maar wel errug duur. Guytron is iets exclusiever dan Bogner.
Bogner is van oorsprong een duitse plexi modificeerder :wink: die nu z'n eigen amp lijn in de USA heeft.
Waarvan de XTC de bekendste is (waar Vai een tijd op gespeeld heeft).

Negative K3 fan
10 maart 2003, 15:12
Een uberschall, tss doe maar duur zeg.

Droffie
10 maart 2003, 15:16
Op 2003-03-10 15:16, schreef Droffie:
Vooral die speakerkast van Bogner. Ik heb er op een gespeeld bij Jukebox. Man wat een sound. Maar ja...1400 pleurootjes...*zucht*

Sj03rd
10 maart 2003, 17:23
Het ziet er niet uit die setup vind ik...

Chiel
11 maart 2003, 09:53
Boeit toch niet? Het klinkt in ieder geval super vet!

Sj03rd
11 maart 2003, 10:46
Maar dat past wel bij die gozer...

en idd als t goed klinkt isset goed!

Lucky
11 maart 2003, 11:11
Op 2003-03-10 17:23, schreef Sj03rd:
Het ziet er niet uit die setup vind ik...

are you crazy !!!

Rectifier
11 maart 2003, 12:43
Ik vind't best een mooie (vooral dure) setup.
Maar ja t'is z'n werk dus hij moet wel.

Sj03rd
11 maart 2003, 17:19
Over de klank zeg ik niks....dat zal idd wel dik in orde zijn.

Ik vind het lelijk dat je eerst die kast hebt, dan een smallere 19" case en dan weer die grotere head erop.
Ik zou die head ook inbouwen in een case bij de andere 19" apparatuur en die dan naast die bogner 4x12 zetten op wielen.
Kijk, als je toch al duizenden euro's hebt uitgegeven voor je spullen kan dat er ook nog wel bij :grin:

Rectifier
11 maart 2003, 18:21
Mmmm, als je een bandbus of vrachtwagen hebt wil dat wel. Maar met sessiemuzikanten is dat toch meestal zo dat ze van gig naar gig gaan en dan moet't transportabel blijven.

kokeleko
11 maart 2003, 19:15
Dat wel natuurlijk.

Rectifier
11 maart 2003, 22:20
Leuke gedachte als je een rack hebt van 20 eenheden hoog en 150 kg. en je staat om 03:00 thuis in de regen alleen je spullen uit te laden en je vrouw/vriendin ligt lekker in een warm bed en jij moet dan je flightcase nog ff uitladen....alleen....

Ik heb geen heftruck thuis staan anders had ik allang zo'n rack :grin:

PluueeR
11 maart 2003, 22:28
Op 2003-03-11 18:21, schreef Rectifier:
Mmmm, als je een bandbus of vrachtwagen hebt wil dat wel. Maar met sessiemuzikanten is dat toch meestal zo dat ze van gig naar gig gaan en dan moet't transportabel blijven.


Als het transportabel had moeten zijn had ie wel niet over een 4x12 gespeeld. Ikzelf speel op een 2x12 ideaal en je wordt toch altijd uitversterkt via P.A. gewoon je kast wat hoger zetten of schuin ideaal.

Ik vind zowiezo dat 19inch geen porum is. Geen gezicht en voor mij totaal niet nuttig, ik speel over een Marshall JCM 800 of over een Fender buizencombo en heb voor me een Wah wah een distortion en een Tremolo liggen meer heb ik niet nodig voor mijn sound. Op de demo die ik laatst heb opgenomen is alle het overdrive geluid, slag en solo, gewoon van de buizen.

ch@rlie
12 maart 2003, 07:52
smaken verschillen.

ik ben er ook wel voor om mijn setje klein en licht te houden. ik heb een 19" rack met een preamp, speakersimulator en een effectapparaat. daarnaast een marshall top en een vrij grote 2x12.

ik weet bijna zeker dat die gitarist van anouk ook nog wel een 1x12 speakertje heeft, zodat hij met een heel klein setje naar repetities enzo kan.

als ik weinig spullen meewil gebruik ik mijn speakersimulator, dat klinkt niet super maar het werkt.

daarnaast speel ik vaak over alleen die marshall top, omdat het plug en play is.

Sj03rd
12 maart 2003, 09:24
Op 2003-03-11 22:28, schreef PluueeR:

Ik vind zowiezo dat 19inch geen porum is. Geen gezicht en voor mij totaal niet nuttig.


haha, inderdaad smaken verschillen. Ik vind 19" namelijk het mooiste wat er is....altijd al van gedroomd om een zo groot mogelijk rack te hebben :grin:

LordRiffenstein
12 maart 2003, 09:34
Op 2003-03-12 09:24, schreef Sj03rd:
altijd al van gedroomd om een zo groot mogelijk rack te hebben :grin:

Is dat ter compensatie van iets anders??? :smile:)
Ja, rack-spul is leuk maar ook duur maar ik denk niet dat ik nog losse pedaaltjes wil nu ik mijn G-Major heb.

Yoeri

kokeleko
12 maart 2003, 09:56
Er zijn ook mensen die comboos helemaal niet leuk vinden , maar ik bun neutraal , al zou ik nooit en combo nemen, maar zo'n rack als een koelkast , met aan alle kanten wieltjes ,en een koelvak erin voor het bier, Hahaha. Voor mij zelf vind ik ook de flexibiliteit , van een 19" rekkie zeer prettig , wat Ch@rlie ook al zei kleine gigs kleine boxjes etc. Maar heer Riffenstijn , heb jij je Majoor dan voor je (pre)amp, ik weet dat ik dat met mijn MPX-G2 wel kan en dat ook doe , of heb je twee Majoors een pre en een post Majoor.

niels5150
12 maart 2003, 10:02
Die MPX-G2 heeft toch vertraging als je van preset wisselt? Lijkt me erg irritant.

kokeleko
12 maart 2003, 10:10
Dat valt wel mee , je schakelt toch niet steeds van de ene patch naar de andere ,ik blijf vaak in een patch ,en kan dan via de FX-mode fx aan en uit zetten plus mijn 4 kanalen met relais switches schakelen . Dus dat valt reuze mee , maar welke fx-dozen hebben geen vertraging dan , behalve de trapdozen ?

LordRiffenstein
12 maart 2003, 11:21
Op 2003-03-12 09:56, schreef kokeleko:
Maar heer Riffenstijn , heb jij je Majoor dan voor je (pre)amp, ik weet dat ik dat met mijn MPX-G2 wel kan en dat ook doe , of heb je twee Majoors een pre en een post Majoor.


Nee ik heb een Boss GX-700 pre en de G-Major post.

Yoeri

LordRiffenstein
12 maart 2003, 11:22
Op 2003-03-12 10:10, schreef kokeleko:
maar welke fx-dozen hebben geen vertraging dan , behalve de trapdozen ?

De G-Major en de Boss GX-700!

Yoeri

kokeleko
12 maart 2003, 11:27
Van harte gefelicitrapfietst , is ook niet mijn probleem.

Chiel
12 maart 2003, 13:33
Mijn oude vertrouwde Intellifex heeft ook geen vertraging :smile: (of ik luister traag?).

kokeleko
12 maart 2003, 13:51
Ik hoor het ook niet, heb alleen vertraging met een tempowissel , of als de trein te laat is .

Rectifier
12 maart 2003, 19:28
De betere processors hebben er last van. Hoe beter kwaliteit van de FX hoe langer de laadtijd. Eventide's hebben allemaal een laadtijd. Daar hoor je Vai,Luke,Petrucci niet over klagen :wink:

Ach wat heet...hehe.
En je leert er mee omgaan. Gewoon een fractie eerder wisselen. En zoals Kokeleke al zegt kan je binnen een preset alle FX aan en uit zetten die je normaal gesproken binnen 1 nummer gebruikt.
Knappe jongen die meer nodig is in 1 song.

kokeleko
12 maart 2003, 19:56
Dank je Rectifier ik kon er niet tegen op boksen , misschien iets trager maar het geluid maakt het ruimschoots goed, geen verlies dus.

Rectifier
12 maart 2003, 20:18
Daar zijn we collega's voor he :grin:

Neals
12 maart 2003, 22:24
Zelf zweer ik bij 12", omdat alles wel meemoet in een opel corsa.

Rectifier
13 maart 2003, 09:12
Hoeveel van 12"???

4x12".... :grin: Haha geintje.

Neals
13 maart 2003, 14:03
neej, gewoon een enkele kabinet, maar als je meestal hier en daar wat meegaat als support kan je beter gewoon alleen een ampje meenemen, en over andermans cabinet spelen.

7th heaven
16 maart 2003, 19:32
bogner is g!@#l man heb ze op de beurs in frankfurt gehoort heb alleen niet gevraagd wat die dingen kosten

niels5150
19 maart 2003, 09:45
Op 2003-03-12 10:10, schreef kokeleko:
Dat valt wel mee , je schakelt toch niet steeds van de ene patch naar de andere ,ik blijf vaak in een patch ,en kan dan via de FX-mode fx aan en uit zetten plus mijn 4 kanalen met relais switches schakelen . Dus dat valt reuze mee , maar welke fx-dozen hebben geen vertraging dan , behalve de trapdozen ?


Mijn g-major, rocktron intellifex, replifex, G-force. Boss GX-700 etc. Zelfs de goedkoopste kuteffectprocessors hebben GEEN vertraging. Zelfs digitech heeft dat niet meer. Maar nog wel die rottige lexicon MPX G2
Belachelijk ding, ik zou hem daarom nooit kopen. En natuurlijk wissel ik van patch, daar is zon ding toch voor!

niels5150
19 maart 2003, 09:47
Op 2003-03-12 19:28, schreef Rectifier:
De betere processors hebben er last van. Hoe beter kwaliteit van de FX hoe langer de laadtijd. Eventide's hebben allemaal een laadtijd. Daar hoor je Vai,Luke,Petrucci niet over klagen :wink:


Wat een onzin hoor ik hier. Toen ik petrucci een keer sprak vertelde hij me dat hij hoogstpersoonlijk naar lexicon is gestapt omdat het zo echt niet langer kon met die schakeltijd. Ze hebben dat toen speciaal voor hem opgelost! alleen voor de rest van de wereld niet! helaas.

Rectifier
19 maart 2003, 18:45
Dus Eventide is ook belachelijk???

Hebben ze die ook speciaal voor Petrucci aangepast???
Moet je'm even opbellen als je'm zo goed kent!

kokeleko
19 maart 2003, 19:39
He'Niels heb je je pilletje niet gehad? Waar heb jij last van , ik vind wel dat héél traaaaaaag reageert over die Lexicon , heb ik genoemd dat ik er last van had , van die zogenaamde vertraging , wat jij koopt moet jij weten, en als ik er nou blij mee ben, nou? Ik snap echt jouw probleem niet,snap je het zelf wel?

Chiel
20 maart 2003, 13:44
Anders vraag ik het a.s. zaterdag wel aan Petrucci. Ik zou nog met hem gaan knikkeren...

niels5150
20 maart 2003, 14:13
nou sorry hoor gastuh, ik vind alleen dat jullie soms als een kip zonder kop zitten te kakelen. Kijk van zo'n eventide begrijp ik de laadtijd voor zulke ingewikkelde pitch programma's. Maar als je een algemeen effectapparaat hebt waar je alles uit wilt halen mag hij gewoon geen vertraging hebben. Ik neem dat jullie niet kwalijk, maar wel de fabrikant (in dit geval lexicon) voor het maken van een (live) onbruikbaar product. Ik heb toevallig Petrucci daar eens over gesproken toen hij hier was voor een clinic.

kokeleko
20 maart 2003, 14:53
Het ligt eraan wat je er mee doet en hoe je een en ander insteld, voor mij is dat ding live echt NIET onbruikbaar, ik zal het sterker zeggen , het is de beste fx-doos die ik ooit gehad heb. Heb ook Digitech ( 2112) en Alesis ( Quadraverb GT& Midiverb 4 )gehad en die vernielden stuk voor stuk mijn geluid , dus wat is wenselijker , hoe het een en ander schakelt of hoe het klinkt. Want wat je opnoemt , is dat allemaal "straight wire bypass"? En als je em zorgvuldig afsteld , met name de diverse bypass modes,( reverb klinkt door bij het switchen )en een goeie preamp hebt die snel schakelt heb jij geen probleem, tenminste ik niet. Maar zo ieder zijn meug , toch?

Rectifier
20 maart 2003, 15:44
Ik ben net terug van een partijtje golf met Lukather.... :grin:

Dus wij zitten als een kip zonder hoofd te kakelen??? Wie begint er nu over dat Lexicon onbruikbare FX dozen zijn??
En Eventide mag dus wel een vertraging hebben omdat ze meesters zijn in pitch....
Lexicon zijn de meesters van galm en delay.

De vertraging die er in de mpx-g2 zit is wel zo ontzettend klein dat je't amper merkt.

Chiel
21 maart 2003, 09:12
HEMAN is the Master of the Universe!


Sorry hoor, maar de één is nu eenmaal blij met zijn Zoom1010 terwijl een andere nog niet eens tevreden is met een Eventide. In mijn geval ben ik lekker blij met mijn 8 jaar oude Rocktron Intellifex. Voor waar ik hem voor gebruik is hij goed zat. Ik heb 'm gehoord in vergelijking met een Lex en een G-force, maar voor live doeleinden is dat geluidverschil echt wel nihil. Maar ja, dat is mijn mening hè...

Greetz,
Chielepiel.

kokeleko
21 maart 2003, 09:14
Zo is het Chiel, en niet anders.

niels5150
21 maart 2003, 10:13
Op 2003-03-20 15:44, schreef Rectifier:
Ik ben net terug van een partijtje golf met Lukather.... :grin:

Dus wij zitten als een kip zonder hoofd te kakelen??? Wie begint er nu over dat Lexicon onbruikbare FX dozen zijn??
En Eventide mag dus wel een vertraging hebben omdat ze meesters zijn in pitch....
Lexicon zijn de meesters van galm en delay.

De vertraging die er in de mpx-g2 zit is wel zo ontzettend klein dat je't amper merkt.



Erg grappig, maar niet heus. Nogmaals, dat is jouw mening, ik vind het wel storend. TC is trouwens ook niet slecht in galm en delay, en bij mij klinkt alles door als ik schakel, zonder vertraging. Ik heb gehoord dat de MPX1 van lexicon zelfs nadat je geswitched hebt 2 seconden op het oude programma blijft hangen! Zit je dan met 2 seconden chorus over je scheurgeluid. Nee, dat vinden jullie geen probleem!
Trouwens als jullie er niet tegen kunnen dat er eens een keer iemand wat anders zegt dan ja en amen op jullie (on)wijsheden, waarom zit je dan op zo'n forum?

kokeleko
21 maart 2003, 10:26
Nee alles wat jij uitkraamt dat is heilig, wie denk je wel dat je bent om te kunnen beslissen wie er wel of niet deel neemt aan dit forum,pffffff. Nu heb je het over de MPX-1, en dat heb je ook nog van anderen gehoord. De MPX-G2 blijft echt geen 2 seconden hangen, of doorgaan in een andere patch, dat is pas een fabeltje, en natuurlijk is daar een forum voor, maar niet om bevindingen van een ander te ventileren over apparaten die je zelf niet hebt, of niet goed genoeg kent. En als jouw spul wel door klinkt ben ik heel erg blij voor jou , die van mij klinkt voor mij lang genoeg door , lang genoeg voor mij. Tot zover deze onwijze berichtgeving, uit een gebied waar kippen nog koppen bezitten.

Rectifier
21 maart 2003, 11:18
Niels5150, d'r is hier maar 1 iemand begonnen met apparaten afzeiken en dat ben jij!!!

Ieder z'n eigen mening, mij best, daar is een forum voor. Iedereen mag zeggen wat ie wel. Doe't wel met een gegronde mening en val niet iemand aan als "kippen zonder koppen".

Ik ben't met Chiel eens dat de Intellifex ook een prima/uitstekend apparaat is.
Ik heb hem zelf ook 5 jaar gehad.
Ik wou voor de compactheid een alles in 1 unit en kwam terecht bij de mpx-g2.

Laat ik je wel vertellen dat de mpx-g2 "echt" niet nog geen 1 seconde blijft hangen.

Als jij tevreden bent met je G-major (die ik "NIET" afkraak is dat mooi voor jou.
Ik weet van 2 G-majors dat ze terug zijn gegaan naar de dealer omdat ze niet goed zijn.

Dus hou't ff gezellig! In de ene topic vraag je ons om advies over een buizenamp en als we maar behulpzaam zijn horen we je niet.
En nu ineens accepteren wij niet "iemand met een andere mening dan ons......"

We zullen je nog eens helpen!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rectifier op 2003-03-21 11:20 ]</font>

niels5150
23 maart 2003, 20:58
oke, oke. Dan zal ik mij door verkeerde bronnen hebben laten informeren, maar ik heb nooit gezegd dat de kwaliteit van lexicon-effecten slecht is! Zeer goed zelfs. Alleen heb ik mensen horen klagen over de schakeltijd. Maar goed. Mijn excuses. Nobody is perfect!

niels5150
23 maart 2003, 21:02
het fijne van die G-major vind ik wel het overzichtelijke bedienen, wat ik een beetje mis bij de rocktron. Ik geloof echter wel dat de rocktron en de lex je originele signaal iets beter intact laten omdat ze een analoog bypass signaal hebben. Dit heeft de G-major niet. De duurdere G-force weer wel. Maar daar zitten me te veel fratsen op. Wat ik ook handig aan de G-major vind is dat ik een versterker met analoge relais, MIDI kan schakelen.