PDA

View Full Version : Nieuwe versterker?



joelvereycken
7 december 2008, 18:30
Hallo Allemaal, ik heb nu pas mijn booss gt 10 binnen en vindt dat mijn collectie een mooi plaatje is, maar er ligt een rotte appel in de schaal, dat is mijn versterker. Zoals vele van jullie al wel zullen weten: een marshall mg100dfx....

Ik wil nu weer wat geld gaan sparen. Wat vinden jullie van een London City Bulldog Stack?? Of raden jullie me iets anders aan

P.S: Ik speel van alles van Red hot chili peppers tot Cradle of Filth en Dimmu Borgir...

Mr.Fingers
7 december 2008, 18:34
[ja, ik mag cynisch doen :D]

Ik dacht dat je zo tevreden was van je MG-marshall :roll:

[/ja, ik mag cynisch doen :D]


Tsja, wat mag dat grapje kosten, hoe luid moet het gaan?

hendrix2
7 december 2008, 18:38
héhé, ik gebruik ondertussen al jaren die MG100DFX, al bij al met wat pedaaltjes voor haal ik er een best aardig geluid uit. Zeker voor thuis :)

Maar goed, je zoekt dus iets nieuw, de beste tip die je kan krijgen: Ga naar een gitaarwinkel en probeer van alles uit... echt...

Manuvdv
7 december 2008, 22:16
En wat is er precies mis met die MG100DFX?

Ome Keith
7 december 2008, 22:44
Heb een MG100HDFX met een MG412A cab en die is voor thuis een superleuk ding.
Op een podium valt ie mij gewoon tegen. Geluid is gewoon wat te dun of zo boven stand 4.
Zit niet alleen in die vage Celestions die er in hangen en die FDD knop helpt dan ook niet echt meer.
Kwam er achter toen ik mijn afgetrapte VS100R met VS8412 uitleende aan mijn slaggitariste.
Kreeg het niet voor elkaar om lekker te klinken naast die Valvestate en dat is niet eens
een super amp.

AART
7 december 2008, 22:49
En wat is er precies mis met die MG100DFX?

Wat niet lijkt me een korter lijstje.

Arvoitus
7 december 2008, 22:51
Pak die London City bulldog stack! Leuk versterktje voor weinig geld.

Yngwie79
11 december 2008, 12:04
Het hangt er een beetje vanaf wat je wilt...heb zelf jarenlang met veel plezier een Boss GT in een Valvestate poweramp geprikt. Deed 't prima op het podium, en kreeg regelmatig opmerkingen over de geluiden die zo dicht bij het origineel kwamen.

De MG heb ik ook wel eens geprobeerd, maar ben na een paar minuten hard weggerend.

Als je allerlei soorten muziek speelt zou ik eens kijken naar de SpiderValve van Line6. Heb je die GT10 ook niet meer nodig :P

Gibsonman
11 december 2008, 16:35
Ga toch lekker aan de buizen. Tik een ouwe jcm900 op de kop en gaan!
Heb je nooit meer last van een dun geluid.....

dennis_rhcp
11 december 2008, 18:27
of een valveking, kan je geen bult aan vallen

FooFighter
12 december 2008, 18:19
Oud Of Nieuw ?

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo Beste Leden.

Ik Zal me even voorstellen Ik ben albert van der meer 22 jaar en speel nu ongeveer 1 jaar gitaar op Ep Lespaul.
Ik Heb 2 de zelfde gitaar verstekers: de Marshall Vs 100R Combo een valvestate.
Deze 2 heb ik met elkaar verbonden om een soort stereo effect te krijgen.

MIJN VRAAG OUD OF NIEUW.

Ik wil een Nieuwe uitdaging aangaan omdat ik meerdere soorten muziek bespeel o.a van Metal tot Jazz.
Ik kan deze 2 marshall versterkers in ruilen voor een nieuwe Line 6 Spider 3 (150 watt) versterker.
aangezien Marshall toch het meest gebaseerd is op rock en ik ook veel clean speel lijkt dit aanbod mij erg aantrelijk maar ik ken het merk line 6 niet.
Hier onder heb ik wat details staan maar het is voor mij net rusisch

FEATURES:
12 Custom Amp Models from Clean to Insane
7 Smart Control FX (up to 3 simultaneous) including Tape Echo, Sweep Echo, Standard Delay (all with Tap Tempo) Chorus/Flanger, Phaser, Tremolo, and Reverb
250 artist-created presets
150 song-based presets
Plus 36 user programmable presets
Built-in front panel tuner
2 - 12" Custom Celestion® Speakers
150 Watts Stereo (75W x 2)
Dimensions: 26.4L x 21.0H x 10.75D
AMP MODELS:

Moet ik dit aanbod aangaan om over te stappen naar een digitale versterker
of is het verstandiger om het bij een oude degelijke marshall te blijven.
alle advies is welkom

Bedankt gr albert

Sorry voor eventuele spelfouten :S

Gitaar4LifeDude
12 december 2008, 19:14
ik heb zelf veel meer met valvestates dan met de spider waar je het over hebt maar het blijft een kwestie van wat jou het beste ligt. Kan je die spider niet eerst even testen om te zien of het jouw ding is?