PDA

View Full Version : Power to the pedals



Slevin
7 december 2008, 14:22
Goedemiddag heren,

Binnenkort krijg ik een pedaaltje binnen. Waardoor ik er nu welgeteld 2 heb. Met mijn briljante ( :strat: ) inzicht zag ik dat 1 adapter die in het stopcontact zit en de stroom omzet naar 9v dan niet meer genoeg is. Ik zat te zoeken naar oplossen voor dit probleem. En een Daisy Chain ( hierr (http://cgi.ebay.co.uk/GUITAR-EFFECT-PEDAL-POWER-SUPPLY-WITH-6-WAY-DAISY-CHAIN_W0QQitemZ320322484446QQcmdZViewItemQQptZUK_G uitar_Accessories?hash=item320322484446&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1301|66%3A2|65%3A12|39%3A2|240%3A13 18#ebayphotohosting) ) lijkt de oplossing te zijn. Ik kwam echter in een recent topic tegen dat dit de kwaliteit van de pedalen niet meer ten goede komt? Myth or fact? :)

Zo ja, wat is dan een andere oplossing? Ik zag Deze van Gator (http://gatorcases.com/productsmodeldetail.aspx?LID=18&PID=171&MID=556) ook voor bij komen en dat lijkt me op zich nog veel makkelijk. Gewoon dat blok met het stopcontact verbinden en de 9v draadjes er in rammen lijkt mij?

Help deze noob de winter door :dance:

Mitch
7 december 2008, 19:08
Koop een daisy chain and be done with it. Die dingen zijn niet voor niks uitgevonden.

tubeonly
8 december 2008, 07:20
Een daisy chain alleen is perfect. Je zou nog eens kunnen kijken naar een Boss PSM5. Dat is een masterswitch waarmee je met een klik beide pedalen bypassed en die daarnaast als power supply de "negatieve effecten" van een daisy chain weghaalt. Je kunt prima zonder, maar als je er echt zorgen over maakt zou dat kunnen helpen.

Waarschijnlijk kan het met een klein beetje soldeerwerk ook zelf doen, maar er zijn mensen hier die je daar beter mee kunnen helpen dan ik. Nogmaals, het is niet echt heel erg nodig. Ik denk dat er maar weinig hier zijn die via een psm o.i.d. werken.

peter_heijnen
8 december 2008, 08:40
De one spot (http://www.visualsound.net/1spot.htm) van visual sound is een prima voeding, maar vooral hun daisychain is top vanwege de haakse plugjes.

En zo te zien tegenwoordig dus ook al als 'multiplug 8' te krijgen!

Mitch
8 december 2008, 11:05
Die 8 ligt al een tijdje op mijn board ja ;)

Slevin
9 december 2008, 19:26
Zijn die dingen ook ergens in nederlands/belgie/duitsland te krijgen?

Nielsje
9 december 2008, 19:34
Zijn die dingen ook ergens in nederlands/belgie/duitsland te krijgen?

Ja hoor, bijna elke Nederlandse, Belgische of Duitse webshop en/of winkel heeft ze wel liggen. Zoek eens op 'godlyke powerall' binnen dit subforum, en je vindt een topic waarin de godlyke en de one-spot vergeleken worden.

The Lo Lands
9 december 2008, 19:39
Binnenkort krijg ik een pedaaltje binnen. Waardoor ik er nu welgeteld 2 heb. Met mijn briljante ( :strat: ) inzicht zag ik dat 1 adapter die in het stopcontact zit en de stroom omzet naar 9v dan niet meer genoeg is. Ik zat te zoeken naar oplossen voor dit probleem. En een Daisy Chain lijkt de oplossing te zijn. Ik kwam echter in een recent topic tegen dat dit de kwaliteit van de pedalen niet meer ten goede komt? Myth or fact? :) Voor twee pedalen geen enkel probleem. Bij meerdere pedalen kan er hum (aardlussen) ontstaan. Dit is afhankelijk van verschillende factoren zoals o.a. de type pedalen en hoe ze op je pedaalbord zijn gerangschikt. Sommigen waaronder ik had hier last van en andere helemaal niet. Zelf heb ik nu 8 pedalen op mijn plank waarvan er 6 worden gevoed met de Schizophrenic van Ciosk (6 apart geisoleerde voedingen in één pedaal) en de delay en chorus/flanger heeft zijn eigen 12V voeding. Alles is nu hum free maar ik heb dan ook aardig wat pedalen liggen:)

Mijn eerlijke advies is: mocht je in de nabije toekomst meer pedalen willen gaan aanschaffen koop dan een apart geisoleerde voeding. Dit is duurder maar het komt je geluid ten goede. Ik heb het zelf ervaren en had er achteraf spijt van voor de goedkope oplossing te gaan. Succes!

Slevin
9 december 2008, 20:19
Ja hoor, bijna elke Nederlandse, Belgische of Duitse webshop en/of winkel heeft ze wel liggen. Zoek eens op 'godlyke powerall' binnen dit subforum, en je vindt een topic waarin de godlyke en de one-spot vergeleken worden.

Bedankt :) Maar ik kan nergens die daisy chain versie vinden? Alleen bijvoorbeeld deze (http://www.feedback.nl/index.php?b=VISUALONESP&a=). maar dat is toch maar 1 aansluiting of kijk ik nu verkeerd?

@Tho. Daar dacht ik ook al over na inderdaad. Helaas zijn mijn financien momenteel niet geheel geschikt om een blok van ca. 100 euro aan te kunnen schaffen haha.

pietjeekes
9 december 2008, 21:36
de one spot is inderdaad maar een adapter met 1 uitgang maar dankzij de handige oplossingen zijn deze simpel te grbruiken als daisy chain.

one spot brent zelfs de hulpstukken uit.

zie maar http://www.visualsound.net/1spot.htm

robbie83
9 december 2008, 22:22
Ik heb al deze info gelezen want ik ben dus ook opzoek naar een voeding voor meerdere pedalen en van deze ( 1spot ) hoor ik hele goede verhalen van vrienden van me !
Dus morgen even kijken wat ie bij mij in het dorp kost...

Of weet iemand een goede web winkel? waar je deze goedkoop kan scoren in combinatie met de 8 voudige stekkers?

Slevin
9 december 2008, 23:21
Ik heb blijkbaar al een goede adapter. ( letterlijk 12 jaar geleden dat ik iets met elektronica heb gedaan dus mijn basiskennis is vrijwel nihil haha). geeft max output 1500mah. Is prima. Hopelijk ruist het ding niet iig. Daisy Chains waren op bij de feedback vandaag dus morgen maar even eentje van een vriend overnemen :strat: