PDA

View Full Version : Als er nu iemand een echt goede amp wil hebben.....



Lucky
9 maart 2003, 23:47
dan moet je hier eens naar kijken:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=7598



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lucky op 2003-03-09 23:47 ]</font>

Al
10 maart 2003, 00:35
Ik vind het een beetje hype maar dat is maar een mening. In een band kan je er in ieder gaval niet mee uit de voeten vanwege te weinig hoofdruimte.

Al

Rectifier
10 maart 2003, 00:46
Oh nee?? Zo'n amp kan je lekker helemaal open draaien en als je'n beetje PA hebt dan laat je je sound via de PA de zaal in.
Tenzij je doof bent, dan heeft deze amp idd. te weinig "hoofdruimte". :wink:

MegaDrive
10 maart 2003, 11:30
Ik heb erop gespeeld en hij klinkt inderdaad fantastisch. Beetje sneu dat hij eenkanaals is. Om met zo'n bak nou met een effectboard te gaan kutten is ook zonde. En ik red het live niet met 15 Watt.

Mr.Jay
10 maart 2003, 13:07
Op 2003-03-10 00:46, schreef Rectifier:
Oh nee?? Zo'n amp kan je lekker helemaal open draaien en als je'n beetje PA hebt dan laat je je sound via de PA de zaal in.
Tenzij je doof bent, dan heeft deze amp idd. te weinig "hoofdruimte". :wink:


Als je drummer een WATJE is, haal je het wel met 15W, als het een echte kerel is, vergeet het maar !
Jay

Rectifier
10 maart 2003, 13:57
Als je praat over Metal drummers en andere rake meppers dan heb je idd. niets aan een Univalve, maar die's ook niet bedoelt voor zulke bands.

Rock kan ie wel en zet dan eens de speaker kast naast je op oorhoogte met de Univalve op 10.
Wedden dat je doof wordt???
Rare eigenschap is dat veel gitaristen het geluid onder zich door laten gaan doordat ze te vlak voor de speakers staan.....

Just my 2 euro-cents.

Al
10 maart 2003, 14:21
de speaker kast naast je op oorhoogte met de Univalve op 10.Wedden dat je doof wordt???
Rare eigenschap is dat veel gitaristen het geluid onder zich door laten gaan doordat ze te vlak voor de speakers staan.....

Ha rect

Ik moet niks hebben van speakers op oorhoogte tenzij de amp of box ver weg staat. Maar eigenlijk kan ie dan net zo goed lager staan want dat maakt dan weinig meer uit. Als ik vlakbij mijn amp sta zet ik hem in ieder geval wat hoger, op een krat ofzo Want als hij dan laag staat kan ik het niet goed meer horen.

Al

Negative K3 fan
10 maart 2003, 15:09
Een univalve is volgens mij ook meer een amp voor de techneuten en het studio werk.

Rectifier
10 maart 2003, 15:11
Eigenlijk wel ja, omdat je live niet ff met buizen gaat knooien om een andere sound te krijgen. Haha
Maar live kan ie zat volstaan moet je wel wat compromissen stellen.

Ic3gl0vE
10 maart 2003, 16:16
hou je dan wel een clean geluid over? als je live speelt?
Het is inderdaad wel een cool idee, zo'n amp. Maar live kun je denk ik beter een Vetta gebruiken

PeeVee
10 maart 2003, 16:53
15W als koptelefoon (speaker op oorhoogte) is inderdaad wel veel... Ik zet mijn amp het liefst van me weg of dat ie tegen m'n kuiten aanblaast brrrrr... wat een herrie komt daaruit zeg... Wel mooi trouwens :wink:

Heb je gisteren gemist John... Ik had mijn Vibroluxe weer bij... nu toch weer gewoon fixed biassed, Voltage schakelaar op 220 (dus hoge spanning en preamp) met 5U4 (440V), Svets en natuurlijk de Weber C10Q's.. Dat was even andere koek dan de vorige keer! Toen amp heet werd zakte het toch weer wat in... ventilatortje erin, dan nog de Bassman OT en dan hebben we een fijne sessie amp denk ik. Door de speakers trouwens bijna net zo zwaar als een SR maargoed.. het formaatje is toch wel fijn hahaha...

Marshallover
10 maart 2003, 17:14
Op 2003-03-10 13:07, schreef Mr.Jay:


Op 2003-03-10 00:46, schreef Rectifier:
Oh nee?? Zo'n amp kan je lekker helemaal open draaien en als je'n beetje PA hebt dan laat je je sound via de PA de zaal in.
Tenzij je doof bent, dan heeft deze amp idd. te weinig "hoofdruimte". :wink:


Als je drummer een WATJE is, haal je het wel met 15W, als het een echte kerel is, vergeet het maar !
Jay



Inderdaad, ik haal het niet met 15 Watt !!! En ook niet met 25 Watt !!!