PDA

View Full Version : Craving, geef je (opbouwende) kritiek



Dj_Tuning
7 december 2008, 11:56
We hebben na een kleine 10 maanden gitaarles ons eerste nummer gemaakt.


We zouden graag van jullie horen welke punten in jullie ogen verbeterd kan/moet worden.

Klik hier voor een link naar youtube (http://nl.youtube.com/watch?v=wQIL80vymkw)

Dj_Tuning
8 december 2008, 23:30
Niemand? We kunnen nog genoeg tips gebruiken hoor :)

harrie-beton
9 december 2008, 09:16
Het klinkt niet slecht, hoe lang iemand speelt en hoe oud iemand is boeit me niet zo. De muziek moet het doen.

Erg jammer is dat de mix zo ondoorzichtig is, waarom plaats je geen beter klinkende mp3 op een site, youtube is wel gratis enzo maar het geluid klinkt alsof het is opgenomen met een mobiele telefoon en plaatjes hebben geen meerwaarde. De slaggitaren hebben weinig laag en dat maakt een metalgeluid juist zo mooi, ze noemen dat "oempf". Dat is bijvoorbeeld goed te horen in "enter sandman". De kickdrum heeft ook weinig laag en dat zorgt ervoor dat de muziek niet echt duwt. Bij dit genre met een grunter wil ik echt "draga draga draga" horen uit de bassdrum.
Misschien minder distortion zodat de gitaar riffs beter definieerbaar zijn.

Ik herken riffs uit the black album, zijn jullie je daar bewust van?

Dj_Tuning
9 december 2008, 17:33
Van Metallica bedoel je? Dat wisten we niet. We hebben wel geprobeerd er een stukje metallica sound aan te geven, daarom zal het er wel op lijken denk ik.

Na de intro hebben we een stukje 3/4 maat, met een slagje en de akkoorden uit Knocking on heaven's door, de GnR cover. Dat zijn eigenlijk de 2 invloeden die we bewust erin hebben gestoken.


De geluidskwaliteit van de mix is sowieso niet echt optimaal, maar youtube zal zeker niet helpen nee. Als we het over een poosje nog eens op gaan nemen zullen we er meer laag bij zetten, eens kijken hoe dat klinkt.


Bedankt voor je bijdrage :satisfie: