PDA

View Full Version : moeilijke keuze



jules
9 maart 2003, 23:29
ik ben dus aan het kijken voor niet te dure gitaar (400 euro max) heb gespeeld op een olp mm1, op een ibanez rg250 en een rg270 dx. Olp klonk erg mooi zeer warm geluid zeer goed bespeelbaar en scheurde echt vet. Voor de ibanezen gelde hetzelfde scheurde ook heel vet had clean iets minder warm geluid
vooral de 270 klonk erg goed en de ibanez gitaren hadden allebei een floyd rose tremelo de olp mm1 had een gewone sat bridge.
welke zouden jullie kiezen en waarom ?

Neals
9 maart 2003, 23:43
Ik heb de ibanez gekozen, omdat ie toch wel erg veelzijdig is.

Het is niet top of the line, maar toch heeft ie mij een hoop plezier al geleverd.

Timmer
10 maart 2003, 08:58
Ik zou er toch nog maar goed over nadenken als je van plan was om zo'n goedkope ibanez rg te nemen. De tremolo is toch wel van bedenkelijke kwaliteit.

Ik heb eens op een rg4xx gespeeld en ik kon er buitengewoon slecht mee overweg (volgens mij de zelfde als op de 270)

Maar dat kan ook aan mij liggen want ik ben niet zo'n meester in tremolo gebruik, ik zou liever voor een vaste brug gaan (sa160... ??)

marc_o
10 maart 2003, 12:47
probeer voor dat geld een zo somber mogenlijke gitaar te kopen, dus met vaste brug, bedenk dat alle onderdelen in de prijs zitten en dat er dan ook nog winst op wordt gemaakt.
Hoe minder erop zit, hoe beter het is. Zeker in dat prijssegment moet je niet veel verwachten van een floyd-roseachtig systeem...

bosboom
10 maart 2003, 16:43
Waarom kijk je niet eerst op internet naar een goede 2dehands Ibanez. Zelf heb ik bijvoorbeeld in 1992 een Ibanez RT650 voor fl.1295,- gekocht. Deze zijn volgens mij nu echt wel te koop voor nog minder dan €400,- Dit was overigens mijn eerste gitaar. Naar mijn mening is een goede 2dehands kopen beter dan een (mindere) nieuwe. Dan doet het eerste krasje ook niet zo zeer.