PDA

View Full Version : Lastig Keuze



PT1989
7 december 2008, 11:01
Ik heb een probleem ik heb sta op het punt een Twintone II te kopen alleen ik twijfel toch. Ik heb hem laatst de hele dag getest en klonkt prima een redelijke allround 50 watt top! Maar ik ben ook onder de indruk van Ceriatone Overtone Special maar deze ken ik alleen van filmpjes dus dat lijkt me niet verstandig om deze dan al meteen te bestellen. Ik vond de OD+ kanaal van de Twintone matig maar dit kan ook worden verholpen met een een leuk pedaaltje.
Welke amp is kwalitatief gezien beter? en welke past meer bij mijn muzieksmaak?. Mijn voorkeur van muziek gaat uit naar Robert Cray en John Mayer.

Chris Winsemius
7 december 2008, 11:14
Robert Cray: Fender SuperReverb en/of Matchless amp
John Mayer: veel amps, Dumble, TwoRock, etc. Imho iig. clean, vet en zeer dynamisch. De TwoRock is meer gebaseerd op 'n Dumble Steel String Singer dan de ODS, meeste clones zijn op de ODS gebaseerd.

bluegate
7 december 2008, 11:24
Probeer ergens een Ceriatone Overtone special uit.
Ik heb er een, je mag 'm proberen, maar ik weet niet hoever je bij mij
vandaan woont.

De Koch is niet echt Fender clean, de drive is behoorlijk maar alleen
met de gain vrij laag. Drive+ vond ik niet veel.

Maar geluid kun je het beste met je oren beoordelen, niet met woorden.

YouTube kan een aardige leidraad zijn, zo heb ik ook de Ceriatone
beoordeeld. En de keuze gemaakt om mijn SolderWreck Xpress te gaan
bouwen.

PT1989
7 december 2008, 12:05
het is een lastige keuze misschien moet in toch nog maar eens goed naar een ceriatone luisteren maar dan in het echt.

Jan-Willem
9 december 2008, 12:43
Ik heb een probleem ik heb sta op het punt een Twintone II te kopen alleen ik twijfel toch. Ik heb hem laatst de hele dag getest en klonkt prima een redelijke allround 50 watt top! Maar ik ben ook onder de indruk van Ceriatone Overtone Special maar deze ken ik alleen van filmpjes dus dat lijkt me niet verstandig om deze dan al meteen te bestellen. Ik vond de OD+ kanaal van de Twintone matig maar dit kan ook worden verholpen met een een leuk pedaaltje.
Welke amp is kwalitatief gezien beter? en welke past meer bij mijn muzieksmaak?. Mijn voorkeur van muziek gaat uit naar Robert Cray en John Mayer.

Als ik jou was zou ik dan die Twintone II niet kopen, want je zult blijven twijfelen tot dat je die Ceriatone Overtone hebt gehoord. En als die beter blijkt te zijn ben je helemaal niet meer tevreden met je Twintone II.

Dus als ik jou was zou ik opzoek gaan naar die Ceriatone Overtone er is vast wel ergens een winkel in Nederland of in de buurt van Nederland die die versterker heeft.

succes

PT1989
4 februari 2009, 21:25
Ceriatone Overtone Special heb ik vandaag binnen gekregen. Moest aan de DHL nog 148 euro betalen die ik niet zag aankomen... Gelukkig deed die versterker het verder prima alleen bij de Fet input (die ik overigens niet gebruik) hoor ik soms een soort van grom die daar niet hoort dus ik ga vrijdag maar eens naar de mijn gitaar zaak. Misschien dat er onderweg iets los is geraakt. Voor de rest is het nu vooral een beetje uitzoeken wat mijn favo instellingen zijn.En misschien een ander wah kopen want deze klinkt echt heel erg schel dat. Ik ben er blij mee het komt zeker in de buurt van het geluid van John Mayer. Nu zijn handen nog!!

guitarguru
5 februari 2009, 20:25
Ceriatone Overtone Special heb ik vandaag binnen gekregen. Moest aan de DHL nog 148 euro betalen die ik niet zag aankomen... Gelukkig deed die versterker het verder prima alleen bij de Fet input (die ik overigens niet gebruik) hoor ik soms een soort van grom die daar niet hoort dus ik ga vrijdag maar eens naar de mijn gitaar zaak. Misschien dat er onderweg iets los is geraakt. Voor de rest is het nu vooral een beetje uitzoeken wat mijn favo instellingen zijn.En misschien een ander wah kopen want deze klinkt echt heel erg schel dat. Ik ben er blij mee het komt zeker in de buurt van het geluid van John Mayer. Nu zijn handen nog!!

Gefeliciteerd!!
Had je de amp nou nog in het echt beluisterd?


Nu zijn handen nog!!

En, wanneer komen die binnen?? :seriousf:

erwin_ve
6 februari 2009, 09:32
Ceriatone Overtone Special heb ik vandaag binnen gekregen. Moest aan de DHL nog 148 euro betalen die ik niet zag aankomen... Gelukkig deed die versterker het verder prima alleen bij de Fet input (die ik overigens niet gebruik) hoor ik soms een soort van grom die daar niet hoort dus ik ga vrijdag maar eens naar de mijn gitaar zaak. Misschien dat er onderweg iets los is geraakt. Voor de rest is het nu vooral een beetje uitzoeken wat mijn favo instellingen zijn.En misschien een ander wah kopen want deze klinkt echt heel erg schel dat. Ik ben er blij mee het komt zeker in de buurt van het geluid van John Mayer. Nu zijn handen nog!!

Welke versie heb je? HRM, 100W?
Ik heb, indien interesse, nog wel wat weetjes voor je om het beter te laten klinken op het OD kanaal.

the sure thing
6 februari 2009, 10:59
ff duit in het zakje: koop de Koch niet. Ik heb hier laatst een clean spelende persoon over de vloer gehad: hij een koch Studio Tone topje en ik een oud Fender bandmaster topje. Toen hij binnenkwam was hij nog lyrisch over de Koch, toen ie naar buiten ging niet meer.... Ik zou (zie Chris) eens aan oude Fenders gaan snuffelen. Of de Ceriatone wat voor je is, dat zou ook kunnen!

PT1989
7 februari 2009, 17:18
Welke versie heb je? HRM, 100W?
Ik heb, indien interesse, nog wel wat weetjes voor je om het beter te laten klinken op het OD kanaal.

Ik heb gewoon 50W , kom maar op met die weetjes want het clean kanaal klinkt super, maar dat kan ik van de OD niet zeggen

erwin_ve
7 februari 2009, 17:51
Ik heb gewoon 50W , kom maar op met die weetjes want het clean kanaal klinkt super, maar dat kan ik van de OD niet zeggen
Ben je wel eens binnen in de amp geweest? Zeggen bv. gloeidraden je iets en kan je ze vinden in de amp? Zo ja dan kan ik hier wel wat posten. Anders moetje me even PM-en.