PDA

View Full Version : wat mij gisteren gebeurt.....



qwertyuiop
7 december 2008, 10:29
tijdens de soundcheck begeven mijn eindbuizen het ineens.... dus kraken en doen...
zegt de toetsenist van mijn band; neem een van mijn monitors, hang je daar je pedalenbak aan!
dus zogezegd zo gedaan.... een kleine lem-monitor met 8 inch speaker. mijn CAE MXR 401 booster/overdrive klonk echt helemaal nergens naar, maar mijn maxon od808 klonk echt geweldig over dat ding! bijna geen verschil met m'n mesa dc5!!! de geluidsman had de parallel-uit van de monitor in de mengtafel geprikt en dat ging dus prima!

ik stond echt verbaasd dat dit goed kan klinken; een fullrange monitor met 8 inch speaker waar je pedalen gewoon lekker op klinken!
ik denk dat ik m'n dc5 maar inruil voor zo'n monitor, veel kleiner, compacter en lichter!

TimmU
7 december 2008, 11:46
ja?ruilen?koop ik zo'n monitor,en dan ruil ik die voor je dc5!

qwertyuiop
7 december 2008, 14:28
haha... ;-)
mijn mesa's gaan nooit meer weg natuurlijk, i'm addicted so to speak...
maar het viel mij alles mee dus.

Pepe
7 december 2008, 14:32
Nou ken ik de dc5 niet maar ik mis ook niks heb ik het idee.:seriousf:

TimmU
7 december 2008, 15:10
Zijn wel fijne beukbakken hoor,die DC-5's.

Eko
7 december 2008, 16:21
Dat je Maxon daar over klinkt is niet zo gek. Hij pept het middengebied op. Dat is ook het gebied wat een 8 inch wel kan verdragen / goed kan weergeven.
Trouwens wel leuk , want je zult maar een opname zo maken. Blijft de rest van de wereld in vertwijfeling achter hoe je dat gedaan hebt. Zeker als het geluid te horen is terwijl je in een clip over een Marshall staat te raggen. ( Je wil niet weten hoe vaak zoiets gebeurd).

qwertyuiop
7 december 2008, 17:53
Nou ken ik de dc5 niet maar ik mis ook niks heb ik het idee.:seriousf:

dan heb je toch ergens iets gemist in je "gitaristen-opvoeding" denk ik.....
;-)