PDA

View Full Version : Standaard voor gitaren met nitro lak?



E-J
6 december 2008, 23:56
Hoi,

Sinds kort heb ik enkel gitaren met nitro lak en ik heb veel verhalen gehoord over standaards die afgeven op deze mooie gitaren. Nou heb ik een simpele standaard van K&M die lekker stevig is maar het probleem is dat op internet bij deze - en zo'n beetje alle andere standaarden - staat: "niet geschikt voor gitaar met nitro lak".

Ik heb i.v.m. optredens twee standaards nodig. Is dat afgeven een horrorverhaaltje of moet ik dan toch wel aparte standaards voor mijn Gibsons kopen?

gr,
Emiel

E-J
7 december 2008, 13:52
30 keer bekeken en nog geen reactie? Bumpje!

Spitfire
7 december 2008, 14:44
Het probleem met die standaards is dat de weekmakers in het (schuim)rubber de lak aantasten. Ik weet niet of ze de lak alleen optisch aantasten of ook echt de lak kapot maken, maar je zult of op zoek moeten gaan naar standaards die dit niet doen (ben ze ooit eens tegengekomen, maar geen idee meer waar) of een washandje/theedoek over de standaard heen leggen.

wietse
7 december 2008, 15:57
als je de standaards alleen gebruikt met optredens is er niks aan de hand, het is echt niet zo dat die weekmakers in een paar uren tijd al schade aanrichten.
als je een gitaar echt lange tijd in een standaard laat staan dan wordt het anders.
en als je het niet vertrouwt dat rubber effe afdekken met een doekje, meestal zijn het trouwens de standaards met van dat gelige rubber die de boosdoeners zijn.

wiegersma
8 december 2008, 07:59
Ik heb dat ook. Doe gewoon twee sokken aan de onderste houders en een plastic zak o.i.d. over de bovenkant en klaar.