PDA

View Full Version : Nieuwe amp !



stonerdaf
6 december 2008, 20:35
Eindelijk is het zover !

Ik heb eindelijk de amp gevonden die mij voor de volle 100 % bevalt !

Even de geschiedenis kort schetsen:

1e amp : Fender Princeton Chorus transistor --> heel leuke amp, maar schoot een beetje te kort op bandniveau.

2e : Marshall JCM 900 --> véél luider (te luid), helaas een schelle bak

3e : Bassman Ten --> zalige amp, maar éénkanaals, geen 'dirty' kanaal, te luid en vooral te lomp

4e : Bassman '59 reissue : iets handelbaarder, maar ook geen dirty kanaal en ook te luid

5e : Vox AC50 : 2kanaals, maar vééééél te luid en een overdrivekanaal waar ik persoonlijk niets mee kon aanvangen. Wel een héél goed clean kanaal.

En nu eindelijk de 6e amp !!!


3 uur in 't autootje naar Max Guitarstore in Den Haag. Superfijne winkel, gezellig sfeertje, geen opdringerige verkoper en bovenal, ruimte voor onderhandeling ! En Daf nam mee:


(tromroffel)


Een Orange Rocker 30 combo in de zwarte uitvoering !


2 kanaals, éénvoudige maar goede en bruikbare clean, enorm vet scheurkanaal, redelijk van gewicht maar zéér handelbaar, sexy looks, kortom, voor mij da bomb ! Is ook een pokkeluide versterker (heb 'm thuis op het dirty kanaal nog niet voorbij standje 2 gezet ), maar wat een geluid !

Misschien binnenkort nog zo'n 1x12 kastje voor erbij, en klaar is Daf.

Wat ik wel enorm klote vind, is dat die 1x12 kastjes niet in het zwart te krijgen zijn. Maar da's een detail.

Ook nog een winkeldochter van daar meegenomen: een Gibson custom shop Explorer XPL (stoere Hetfield gitaar), maar die gaat terug de deur uit. Waanzinnig instrument, maar iets te bruut voor mij.

Foto's van de Orange volgen morgen !

Eko
6 december 2008, 20:48
Gefeliciteerd met de amp. De losse boxen met 12 inch er in zijn er van zoveel merken te koop dat dat geen probleem hoef te zijn.