PDA

View Full Version : michael kelly



John whitefield
6 december 2008, 19:31
wie heeft er weleens gehoord van een michael kelly Hotrod. De zwarte versie ziet er echt vet uit. Wie heeft met deze gitaar ervaring. Ik zag hem staan voor 500. Hoe klinkt hij?

John

RoelTM
6 december 2008, 20:56
Je zag 'm staan voor €500? Nou, pak 'm op en probeer 'm uit. :)


Je zag 'm in een muziekwinkel neem ik aan??

Mad mind
6 december 2008, 22:55
Ik heb geen idee of hij goed is, nog nooit vast gehad.
Maar voor die prijs zou ik hem toch eens uittesten, wie weet is het wel jouw ding. En 500 euro voor een goede (nieuwe) gitaar is niet erg veel.

John whitefield
7 december 2008, 14:40
nou ik heb er vanmiddag op gespeelt en naar mijn ooren klinkt hij wel lkkr. Maar ik speel nog niet zo heel lang gitaar en ik heb nog nooit wat over micheal kelly gehoord:???:

Braindead
7 december 2008, 15:04
Zo op de specs af gaande ziet het er vet uit. Waar heb je hem bespeeld dan? Wil hem namelijk ook testen maar zie hem nergens hier.


wie heeft er weleens gehoord van een michael kelly Hotrod. De zwarte versie ziet er echt vet uit. Wie heeft met deze gitaar ervaring. Ik zag hem staan voor 500. Hoe klinkt hij?

John

2shane
7 december 2008, 16:15
Ace 1.15.19 op t forum heeft een michael kelly hotrod patriot als ik me niet vergis. hij is er erg over te spreken. heb zelf ook een keer op een hotrod gespeeld en was verbaasd over de kwaliteit / prijs verhouding. maar zoals de meeste hier zullen zeggen testen, testen en nog eens testen en kijken wat je het beste ligt.

Aquila
7 december 2008, 16:58
Ik heb zelf een Michael Kelly Patriot Custom. Ik ben zeer tevreden over de gitaar, goede onderdelen, goede afwerking, mooie klank, vlotte speelbaarheid. Kijkend naar prijs/kwaliteit werkelijk een zeer goede gitaar.

Braindead
7 december 2008, 17:39
Ik heb zelf een Michael Kelly Patriot Custom. Ik ben zeer tevreden over de gitaar, goede onderdelen, goede afwerking, mooie klank, vlotte speelbaarheid. Kijkend naar prijs/kwaliteit werkelijk een zeer goede gitaar.

Ik ben ook geinteresseerd in de Patriot. Waar kan ik die in Nederland testen?

PeterX
7 december 2008, 19:31
Ik zelf heb een michael kelly patriot custom gehad.
Uiteindelijk in de (eeuwige?) zoektocht naar beter weer verkocht maar voor het geld is het echt een top ding.

Zowiezo krijg je voor de prijs van een epiphone les paul een gitaar met alleen maar top hardware: grover tuners, grafieten topkam, tone pro's brug, prima-splitsbare- humbuckers, ebben toets etc.
Goed vond ik vooral: de bespeelbaarheid, de supergladde ebben toets, de bruikbare push pull (dus humbucker of singlecoil, of een combinatie) en de goede rockfield (?dacht ik?) humbuckers.
Scheuren kan die als een les paul, maar ook clean kon je bijna stratocaster helder krijgen, super.

Minder vond ik de afstelling fabriek af, de actie was zo laag dat alle snaren bij het eerste fret aanliepen. En de looks; abalone blokinlays en bindingen zijn erg luxe, maar ik vind het zelf niet mooi.

Kortom; hoewel ik hem zelf niet gehouden heb is het zeker het overwegen waard. De looks zijn een kwestie van smaak (ik vond m zelf niet zo mooi, tis toch een les paul/prs kopie), maar zowel qua geluid als voor waar voor je geld is t een hele goede gitaar.

edit: Nog een plaatje gevonden in mn digitale archief;
http://members.lycos.nl/garfield323f/michaelkelly.jpg

Braindead
7 december 2008, 21:00
Dat abalone is inderdaad minder maar voor de rest vind ik hem erg vet! Was ie uqa tone dus ook te vergelijken met een Les Paul? Hoe zit het met die humbuckers dan, want dat merk heb ik nog nooit van gehoord. Verder zijn ze made in Korea, vergeleken met een Gibson Les Paul worn brown is ie eigenlijk nog best aan de prijs trouwens.
Is de body net zo dik als een Les Paul? Wat woog ie?



Ik zelf heb een michael kelly patriot custom gehad.
Uiteindelijk in de (eeuwige?) zoektocht naar beter weer verkocht maar voor het geld is het echt een top ding.

Zowiezo krijg je voor de prijs van een epiphone les paul een gitaar met alleen maar top hardware: grover tuners, grafieten topkam, tone pro's brug, prima-splitsbare- humbuckers, ebben toets etc.
Goed vond ik vooral: de bespeelbaarheid, de supergladde ebben toets, de bruikbare push pull (dus humbucker of singlecoil, of een combinatie) en de goede rockfield (?dacht ik?) humbuckers.
Scheuren kan die als een les paul, maar ook clean kon je bijna stratocaster helder krijgen, super.

Minder vond ik de afstelling fabriek af, de actie was zo laag dat alle snaren bij het eerste fret aanliepen. En de looks; abalone blokinlays en bindingen zijn erg luxe, maar ik vind het zelf niet mooi.

Kortom; hoewel ik hem zelf niet gehouden heb is het zeker het overwegen waard. De looks zijn een kwestie van smaak (ik vond m zelf niet zo mooi, tis toch een les paul/prs kopie), maar zowel qua geluid als voor waar voor je geld is t een hele goede gitaar.

edit: Nog een plaatje gevonden in mn digitale archief;
http://members.lycos.nl/garfield323f/michaelkelly.jpg

Ace 1.15.19
7 december 2008, 22:07
Ace 1.15.19 op t forum heeft een michael kelly hotrod patriot als ik me niet vergis.
Inderdaad, ik heb sinds 2006 een MK Patriot Hot Rod. Coole looks, vooral de chrome brug in vuur-vorm.


Ik heb zelf een Michael Kelly Patriot Custom. Ik ben zeer tevreden over de gitaar, goede onderdelen, goede afwerking, mooie klank, vlotte speelbaarheid. Kijkend naar prijs/kwaliteit werkelijk een zeer goede gitaar.
Volledig mee eens. Echt een aanrader betreffende een goede prijs/kwaliteit verhouding voor de kleinere portemonee. De gitaren worden in Korea in elkaar gezet, maar volgens mij komen alle onderdelen uit Amerika. Uitstekende afwerking, lichte gitaar, binding langs de gehele gitaar, smalle hals, goede stemmechanieken en een erg goede sound.

Mijn MK:

http://img149.imageshack.us/img149/7149/dsc00004qt0.jpg (http://imageshack.us)

http://img201.imageshack.us/img201/4491/dsc07755du6.jpg (http://imageshack.us)

http://img254.imageshack.us/img254/9013/dsc00905nt1.jpg (http://imageshack.us)

crapton
7 december 2008, 22:24
Lijken me heel leuke gitaartjes...

Die inlay van Ace's gitaar doet me denken aan de Ibanez SZ520. Ook het overwegen waard... min of meer zelfde soort eigenschappen, dikke plank mahonie, gelijmde hals enz. Standaard PU's Duncan/Ibanez zijn zeker voor een Ibanez best goed bruikbaar.

Rafke Pafke
8 december 2008, 11:26
Ik heb ook een Patriot Custom. Ik zet hier geen foto want het is net dezelfde als die van Aquila, zelfs de kleur.

In tegenstelling tot Ace vind ik het toch wel een behoorlijk zware gitaar. Voor de rest een prima gitaar voor het geld. Heel goede bespeelbaarheid, mede dankzij de erg gladde toets, goede hardware en degelijke klank. En smaken verschillen qua looks, maar voor mij was die Custom met Walnut top zowat mijn droomgitaar qua looks. Ik vind em echt een plaatje!

Kakihara
8 december 2008, 12:18
Michael Kelly is toch gewoon een (sub)merk van Samick, niet ? Die Samick die o.a. de nu begeerde Koreaanse Epiphones maakte?
Zou qua kwaliteit dus behoorlijk snor moeten zitten, lijkt me

voxell
8 december 2008, 13:02
bij samick kwam echt de grootste troep vandaan die je kan hebben. Kunnen vast ook wel wat goeie modellen gehad hebben. maar samick is niet gelijk kwaliteit zoals veel jappanners

PeterX
8 december 2008, 13:27
Michael Kelly is toch gewoon een (sub)merk van Samick, niet ? Die Samick die o.a. de nu begeerde Koreaanse Epiphones maakte?
Zou qua kwaliteit dus behoorlijk snor moeten zitten, lijkt me

Michael kelly is een ex gibson medewerker die voor zichzelf is begonnen. De gitaren worden idd in korea gemaakt, maar naar mijn weten heeft michael kelly niets met samick of enig ander merk te maken...

@Braindead: De body is ongeveer zo dik als een les paul, de top is gewelfd. Gewicht weet ik niet precies maar ik vond m niet zo zwaar...

Kakihara
8 december 2008, 13:32
Michael kelly is een ex gibson medewerker die voor zichzelf is begonnen. De gitaren worden idd in korea gemaakt, maar naar mijn weten heeft michael kelly niets met samick of enig ander merk te maken...

@Braindead: De body is ongeveer zo dik als een les paul, de top is gewelfd. Gewicht weet ik niet precies maar ik vond m niet zo zwaar...

My bad ... verwarde Michael Kelly met Greg Bennett. Mijn verontschuldigingen.

Braindead
8 december 2008, 14:23
Zou ie dan uitgehold zijn? Als ie wel zo dik is als een Les Paul maar niet zo zwaar.
Beetje tegenstrijdige berichten over het gewicht trouwens. Dus ze varieren wellicht wat in gewicht?

En weet iemand waar ik ze kan uitproberen? De Patriots heb ik het dus over.

Quote Kakihara@Braindead: "De body is ongeveer zo dik als een les paul, de top is gewelfd. Gewicht weet ik niet precies maar ik vond m niet zo zwaar..."[/QUOTE]

Ace 1.15.19
8 december 2008, 15:16
Michael kelly is een ex gibson medewerker die voor zichzelf is begonnen.
Zo was het ook met Paul Reed Smith geloof ik. Ik wist niet dat dat bij Michael Kelly ook zo was.


Zou ie dan uitgehold zijn? Als ie wel zo dik is als een Les Paul maar niet zo zwaar.
Beetje tegenstrijdige berichten over het gewicht trouwens. Dus ze varieren wellicht wat in gewicht?

En weet iemand waar ik ze kan uitproberen? De Patriots heb ik het dus over.

Misschien komt het omdat mijn andere gitaren nog zwaarder zijn. Ik stoor me absoluut niet aan het gewicht van een MK.

Zo uit mijn hoofd weet ik dat Peter Verspuy in Rotterdam verschillende Michael Kelly gitaren in zijn assortiment heeft, maar uit de Patriot-serie alleen de Hot Rod.

Pro Music Store in Rotterdam heeft ook verschillende MK-series op voorraad, maar alleen de Patriot Q uit die serie.

De winkel in ons dorp (Deurne, Noord-Brabant) heeft ook een Patriot maar ik weet niet precies welk type. Daarnaast heeft hij er ook één uit de Hourglass-serie. In die winkel heb ik ook mijn Hot Rod gehaald.

Verder kun je misschien even Googlen op "Michael Kelly Patriot" en dan 'pagina's in het Nederlands' aanklikken. Dan denk ik dat je wat meer winkels kan vinden die wellicht voor jou beter bereikbaar zijn.

John whitefield
8 december 2008, 16:53
Ik heb precies die gitaar van Ace 1.15.19 gezien echte coole looks. Ik heb hem vanmidag in Hoorn gekocht op aanraden van jullie. Hij klinkt echt vet op mijn buizen versterker. Wat mijn betreft is het een goede gitaar.

John Whitefield

John whitefield
8 december 2008, 18:34
DIt is hem
http://bjorn342.hyves.nl/fotos/427602017/0/tn66/

Ace 1.15.19
8 december 2008, 18:35
Ik zie geen foto maar dat kan ook aan mijn PC liggen.
Wat betreft de gitaar: daar heb je een goede aan! Zie mijn eerdere beschrijving: smalle hals, goed afgewerkt, licht bespeelbaar, enz. Let ook op de tuners: goed merk en goede kwaliteit.

Braindead
8 december 2008, 21:00
Ligt niet aan je pc Ace maar aan de link. ff gefixed

[QUOTE=John whitefield;1889036]DIt is hem

http://94.100.113.121/427600001-427650000/427602001-427602100/427602017_5_tn66.jpeg

Ace 1.15.19
8 december 2008, 22:14
Yep, dat is hem. Laat je nog wat uitgebreider weten wat je ervan vind? Want ik ben wel benieuwd namelijk.

[Edit] Op de foto lijkt de gitaar grijs van kleur, in het echt is hij mat zwart.

Aquila
9 december 2008, 12:54
Ik zie hier wat onenigheid over het gewicht, maar ik denk dat net zoals bij Les Pauls, dit verschilt van gitaar tot gitaar.
Mijn Micheal Kelly Patriot Custom is een zeer zware gitaar, met een gewicht van 4.6kg. Nochtans is de gitaar heel goed draagbaar, zeker met de mooie balancering. Misschien wel het voordeel van de iets afwijkende cutaway?
Oorzaak nummer één van het gewicht is natuurlijk de body uit mahonie, met een dikte van +-4cm. De top is emaple, +-1.5cm dik en een mooie en diepe carving er in, afgewerkt met een amberkleurige of walnoot vlam. Een mooie dikke glossy finish werkt het af. Met als leuk detail het terugkeren van het maple op de headstock.

Ik las reeds dat nog iemand de extreem lage actie was opgevallen, voor mij persoonlijk was de gitaar ook te laag afgesteld. Opgelost door er dikkere snaren op te leggen en terug af te stellen. Hier bewijzen zich de grafiet topkam, samen met de Grover tuners en de TonePros brug als zeer stemvast en makkelijk verstelbaar. Voor een speler die meer ervaren is als mij zeker een heel vlot spelende gitaar.

Om verder te gaan over de humbuckers die iemand aanhaalde, deze zijn inderdaad Rockfield SWC's. Mij niet bekend, maar naar het zeggen van Michael Kelly, is het een licht overwonden humbucker met USA onderdelen, wat zorgt voor een hogere output met krachtige en heldere klank. Deze klank is niet enkel te wijten aan de constructie van de humbuckers, maar deels denk ik ook aan de directe plaatsing van de humbuckers op de body.
Ideaal dus om te scheuren als een Les Paul -?en het clean van een strato te missen?-. Niet echt dus, een extra reden dat deze gitaar een zeer goede beginnersgitaar is, is het feit dat de humbuckers afzonderlijk splitbaar zijn, en je een benadering van Fender clean kunt krijgen.
Als is wel duidelijk dat de gitaar voornamelijk op scheuren is afgestemd, dan pas komt de dynamiek in samenspel met een buizenversterker goed naar boven.
Nadeel is wel dat je het geluid maar kunt aanpassen met één volume en één tone-knop, maar met een goede versterker nog goed werkbaar.


Als nu nog iemand twijfelt of dit super of fantastische gitaren zijn, dan weet ik het niet ;) maar ik kan zeker aanraden deze gitaar eens te bespelen als je hem in een winkel ziet hangen.


edit: Fototje's van mijn gitaar op http://www.owh.be/geert/gitaar/
Je kan "gitaar/" ook weglaten voor een bouwverslag van een JCM-800 kloon en bijhorend cabinet.

John whitefield
9 december 2008, 20:48
Ik ben cker overtuigd:strat:

jazz studio
2 januari 2009, 14:04
ga voor een michael kelly ! echt... wat die maken voor zo'n prijs is ongelofelijk!! als je die semi akoestische ziet en je ziet die prijs... dat is geweldig!! zo'n goede gitaren voor zo'n kleine prijs zal je weinig vinden!

Braindead
2 januari 2009, 17:50
Ik zit ook op een Patriot the gassen maar ze zijn hier niet echt makkelijk te vinden. Wil er toch echt eerst even eentje uitproberen om te checken of het wat is. ALs iemand weet waar ze hier in het oosten van het land te verkrijgen zijn dan hoor ik het graag.

calfie
2 januari 2009, 18:58
http://link.marktplaats.nl/218149082

Is het wat?

Ik weet alleen niet of het te ver is voor je

zeiler
2 januari 2009, 19:06
http://link.marktplaats.nl/218149082

Is het wat?

Ik weet alleen niet of het te ver is voor je

gave finish... doet me wel wat denken aan de Swing Jef Watson signature...

zeer gaaf!

Dirk_Hendrik
2 januari 2009, 19:24
M'n eerste ervaring met die dingen wat wat vervormd. Volgens mij op de vorige nederland muziek meeting. Ik was toch echt heel hard bezig een scala van dikke semi akoestische bakken uit te proberen en kreeg ineens zo'n MK in m'n handen gedrukt met het commentaar " ik zal je eens een echte gitaar laten zien"... geen idee wie het was...

Maar als je al een stapel dubbele humbuckerplanken hebt en aan het orienteren bent op een dikke jazzer... :sneaky:

Braindead
2 januari 2009, 19:48
http://link.marktplaats.nl/218149082

Is het wat?

Ik weet alleen niet of het te ver is voor je

Nee, ik wil alleeen nog maar zwarte gitaren. Dus een Patriot Glory in het zwart zou me wel kunnen bekoren!