PDA

View Full Version : Neck-PU met kuren.



VanMeekeren
6 december 2008, 18:33
Hallo,

Mijn Epiphone Les Paul Standard heeft wat een issue:
Pick-ups zijn: Alnico Classic Humbuckers.

Bij de neck pick-up lijkt het net of zit er een flanger in :P..

het volum stijgt en daalt in een vast tempo.. rond de 0,3 Hz..
Van laten we zeggen: 100% --> 25% --> 100% --> 25% --> etc.

Hoe kan dit?


Van Meekeren

RoelTM
6 december 2008, 20:59
Ik herken het probleem, dat het volume zo op en neer gaat. Ik dacht dat het aan de snaren lag, dat die gewoon appart (raar, niet afzonderlijk) trillen (ik heb het niet altijd, zo nu en dan heb ik een golvend geluidje).

Maar als dit aan de pick-ups ligt: waar kan ik die kopen? Ik vind het heerlijk klinken :satisfie:

Barkeepert
6 december 2008, 21:33
Ik heb er niet zoveel verstand van maar zou het wellicht kunnen zijn dat je neck pickup te hoog staat?

Gothra
7 december 2008, 11:44
Waarom heb je ze sowieso er nog in zitten, ze klinken als stront, heb dezelfde gitaar, nu met een SH-4 in de brug en '59 in de neck.

Had hier overigens geen last van met mijn alnico's

VanMeekeren
7 december 2008, 13:11
Waarom heb je ze sowieso er nog in zitten, ze klinken als stront, heb dezelfde gitaar, nu met een SH-4 in de brug en '59 in de neck.

Had hier overigens geen last van met mijn alnico's

Ik vind ze niet als stront klinken. Zeker niet als je over een Marshall Full Stack speelt. Druk compenseerd dat wel.

Zonder geintjes: Voor crunch zijn het aardige pu's vind ik hoor.

Gearjunkie
7 december 2008, 17:53
Eerst de pickup naar beneden en dan nog eens testen. Kan stringpull zijn wellicht.

Mr.Bluesbreaker
7 december 2008, 18:55
Waarom heb je ze sowieso er nog in zitten, ze klinken als stront, heb dezelfde gitaar, nu met een SH-4 in de brug en '59 in de neck.

Had hier overigens geen last van met mijn alnico's

Goede post hoor, heeft ie wat aan. Herinner je er ons er ook even aan om jouw gear af te zeiken zonder antwoord te geven als je zelf een vraag hebt?