PDA

View Full Version : Welke microfoon gebruiken bij minidisc



habbe
6 december 2008, 17:53
Hallo iedereen,even een vraagje.Ik wou in de oefenruimte graag eens even wat opnemen met mn portable minidisc.Maar weet even niet welke microfoon ik hier bij kan gebruiken.Als iemand hier er ervaring mee heeft hoor ik t graag.Alvast bedankt.

Roman
6 december 2008, 20:38
Daar heb je meestal een condensator voor nodig. Wat voor minidiscspeler is het? (merk/type)

bert k
6 december 2008, 20:48
Waar slaat dat nou op? Ik heb ook wel opnamen direct op minidisk gemaakt met een gewone sm58.
Je hebt hoogstwaarschijnlijk een verloopje nodig naar een minijackplug als je een normale XLR kabel wilt gebruiken.
Een andere mogelijkheid is een kleine opsteekmic, dat is wel een condensator, en vaak nog stereo ook.

habbe
6 december 2008, 20:59
@Roman t gaat om een sony mz-n710 net md minidisc

minoin
6 december 2008, 23:16
Je hebt van Sony ook zo'n klein stereo microfoontje (60 euri ofzo) en klinkt voor z'n formaat bijzonder goed!

Han S
7 december 2008, 01:04
Inderdaad is/zijn er van Sony een of meerdere stereo microfoon(s) met een kleine stereo jack en die klinken verassend goed. Die zijn eigenlijk voor dat soort apparaatjes ontworpen en je vind ze ook in camera's die soms ook hrdstikke goed klinken kwa geluid.

habbe
7 december 2008, 12:58
Bedankt voor de info.Ik heb er een gevonden hoor,de ecm ds70 van sony.Ga ik deze week maar ff proberen.

Roman
7 december 2008, 20:15
Dat is PRECIES waar ik op doelde; de stereo condensator mic van sony zelf.
Die wordt gevoed door de speler/recorder (vandaar dat ik schreef dat je het beste een condensator kunt gebruiken, bert)

De input is (helaas) ongebalanceerd maar met de ECM mic haal je geweldige resultaten. Been there, done that many times. Al 10 jaar een tevreden klant :)

habbe
27 december 2008, 12:28
Een beetje late reactie vanaf mijn kant,maar heb de microfoon een paar keer gebruikt en t klinkt echt heeeeeel goed.Zou je niet zeggen voor zon klein apparaatje.Iedereen bedankt voor de info.

roger
17 april 2009, 22:54
Hoi,

Ik heb ook zo'n SONY ECM DS70P microfoon op een Sony portable minidisk recorder. Helaas krijg ik tijdens repetities alleen maar vervormd geluid, ondanks dat ik het opname nivo handmatig laag instel. We spelen wel bohoorlijk hard in een kleine ruimte.
Zou het plaatsen van een plopkap iets zijn? Ik denk dat er teveel druk rechtstreeks op de micro komt.

Gr Roger

bert k
18 april 2009, 00:25
Ik herinner me van lang geleden dat die Sony minidisk een bescheiden fantoomvoeding produceerde. Die moest je in een menuutje aan of uit zetten. Kijk eens of dat het is?

Roman
18 april 2009, 08:39
Je kunt de mic gevoeligheid instellen op hi/low. Een plopkap is voor hele andere doeleinden.

roger
18 april 2009, 14:12
Je kunt de mic gevoeligheid instellen op hi/low

Ik hen een Sony MZ R70 portable MD, volgens mij kan ik daar in de menu's geen mic gevoeligheid instellen, wel het opnamenivo, maar dat is al laag en dan nog is er vervorming...

Gr Roger

roger
17 augustus 2009, 22:49
Ik zag toevallig dit, zou dat een oplossing kunnen zijn?

http://www.maudio.nl/?page=catalog&view=product&product_id=250

Gr Roger

roger
26 oktober 2009, 19:56
Ik zag toevallig dit, zou dat een oplossing kunnen zijn?

http://www.maudio.nl/?page=catalog&v...product_id=250 (http://www.maudio.nl/?page=catalog&view=product&product_id=250)

Gr Roger


Dat was dus de oplossing!

Gr Roger