PDA

View Full Version : Raar hoog piepje op snaar.



Dingetje
6 december 2008, 09:55
Ik heb dus een probleem met mijn hoge E snaar, elke keer als ik op de hoge E snaar speel, dan komt er wel gewoon het geluid uit, maar tussen door ook een heel irritante piep, en als ik vanaf de 14e fret speel dan klinkt het alleen maar dat piepje, weet iemand wat het is? Ik heb geen behoefte aan om geld uit te geven aan nieuwe spullen, wat is het probleem, en weet iemand ook wat ik er aan kan doen? Ik heb een Jack & Danny LS3, hij is ong. 4 maand geleden gekocht.

Groeten, Tom

Eko
6 december 2008, 10:28
Als je de gitaar nieuw gekocht hebt , ga dan eens even bij de winkelier langs. Ik denk dat er iets afgesteld moet worden. Kan zijn dat er iets aanloopt bij je. Hele licht fretbuzz geeft soms boventonen. Het iets verstellen van de hals of van de brugzadels lost het zo op.

Dingetje
6 december 2008, 10:33
Oke ik zal deze week even naar de muziekwinkel gaan, maar als ik dus op de 15e fret met m'n linker hand sta en dan aanslaan, hoor ik niet eens de wisseling zeg maar van de 15e fret op de 16e fret, dat vind ik wel raar :O

JohnLord
6 december 2008, 11:31
Te lage actie of op een te recht afgestelde hals. Holler afstellen van de hals of verhogen van de brugzadels kan dat oplossen. Laat dit wel doen door iemand met kennis van zaken!

Rbe3
6 december 2008, 11:39
je hals staat waarschijnlijk krom, gewoon in de winkel laten nakijken :)

RoelTM
6 december 2008, 11:56
Ik vermoed dat we te maken hebben met een boventoon van de snaar... Iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten?

koentjo
6 december 2008, 12:01
Ik vermoed dat we te maken hebben met een boventoon van de snaar... Iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten?

een goede mogelijkheid, maar elke fret heeft de boventoon op een bepaalde afstand van de gedrukte fret. dit zou betekenen dat deze ene te hoge fret niet bij elke positie dezelfde boventoon geeft.

waar ik aan zat te denken is inderdaad een kromme hals, of simpelweg 1 te hoge fret. ook gezien het feit dat er geen verschil bestaat tussen het geluid van fret 15 en 16. dit zou betekenen dat als de snaar bij de 15e fret wordt ingedrukt, de snaar daarna ook nog strak over de 16e fret loopt. en dus bij fret 15 en 16 dezelfde toon wordt voortgebracht.

Dingetje
6 december 2008, 16:54
Ik heb 't gevonden, ik vond dat dat pickup onderaan helemaal los zat, dus heb ik het schroefje iets aangedraait, en nu is het weg, was het een goeie manier of niet?

Mark1990
6 december 2008, 17:54
hmmm, dat zou volgens mij niet die problemen kunnen hebben veroorzaakt. logischer lijkt mij inderdaad dat op het moment dat je de 15e fret indrukt, de snaar tegen de 16e aanloopt, door of een te hoge fret, of bolle hals.

maar als het je probleem wel opgelost heeft, heb ik niets gezegd natuurlijk :seriousf::satisfie:

Dingetje
6 december 2008, 18:58
Het piepje is helemaal weg, maar ik heb de gitaar 4 maand, en had het piepje sinds 3 weken geleden, toen was ik geloof ik 's nachts op weg naar de wc tegen m'n gitaar aangelopen, toen viel die om, maar ik denk dat het schroefje toen wat los raakte, maar ik heb het gewoon weer vast gedraait, maar heb ik dit wel goed gedaan? Moet de pickup op een bepaalde hoogte staan ofzo?

VanMeekeren
6 december 2008, 19:04
:D

Oh.. wat hebben we er weer een verstand van niet?! haha.

redelijk amusant om dit te lezen, ik dacht ook meteen aan aan aanloping, trouwens.

koentjo
6 december 2008, 22:24
:D

Oh.. wat hebben we er weer een verstand van niet?! haha.

redelijk amusant om dit te lezen, ik dacht ook meteen aan aan aanloping, trouwens.

we moeten het doen met de gegevens die we krijgen he ;)

gelukkig is het opgelost.

Dingetje
6 december 2008, 23:09
:D

Oh.. wat hebben we er weer een verstand van niet?! haha.

redelijk amusant om dit te lezen, ik dacht ook meteen aan aan aanloping, trouwens.

Wat bedoel je precies?