PDA

View Full Version : Ibanez SA 260 QM



Vai Himself
9 maart 2003, 21:48
heeft iemand hier toevallig een sa 260 qm? bevalt ie ene beetje? ik heb namelijk latst over een gespeeld en mn eerste indruk was heel goed alleen ik weet niet of ie snel ontstemd

Aspa123
9 maart 2003, 22:17
Een kennis van mij heeft er een, t'is een uitstekende beginnersgitaar. Was zelf altijd een beetje anti-Ibanez maaruh elke keer dat ik dat ding in mn handen had kon ik moeilijk stoppen met die gitaar te bespelen. :smile: (hahaha bijna gevraagd of ik 'm kon overnemen) Denk dat die gitaar me overtuigd heeft tot aanschaf van een RG570 over te gaan. :wink: Enuh heeft een vaste brug dus onstemd nauwelijks...

Anders Destium
10 maart 2003, 00:09
Het grote voordeel staat al hierboven: Hij heeft in tegenstelling tot veel andere goedkope Ibbies een vaste brug, zodat het ontstemmen reuze meevalt. De hals speelt lekker, zoals eigenlijk elke Ibanez. De top is alleen wel fake (wat verwacht je voor het geld). Het is een goede beginner, maar niet meer dan dat.

Timmer
10 maart 2003, 08:47
Ik neem aan dat je de sa160 bedoelt? Gave gitaar.

Zit er nog steeds over te denken om em te kopen. Eigenlijk is het gewoon een koopje voor wat je ervoor terugkrijgt. Speelt heel lekker en ziet er gaaf uit!

Vai Himself
10 maart 2003, 09:40
nee ik bedoel toech echt de 260 qm,
ik wil geen floyd, maar wel een tremolo,
pickups leken me ook wel ok maar brug humbucker ging 3 keer zo hard als hals single coil :smile:

Anders Destium
10 maart 2003, 10:02
Dat van de output is wel vaker het probleem bij deze configuratie (H-s-s). De meeste singles komen in de verste verte niet in de buurt van hums. Het probleem van goedkope gitaren is dat de stemvastheid vaak te wensen over laat als je een tremolo hebt.

Timmer
10 maart 2003, 10:36
O is dat een 2003 versie ofzo? Staat niks over op de ibanez website, heb je wat info?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Timmer op 2003-03-10 10:36 ]</font>